Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
April_Anyssa schreef:Ze zeggen altijd dat de F proeven moeilijker zijn dan B proeven.
En waarom zou je?
Je kan net zo goed B blijven rijden uiteindelijk weet je hoe het gaat enzo en lukt het wel.
Een eerste wedstrijd gaat eigenlijk nooit goed. Ik was mijn eerste wedstrijden ook elke keer laatste.
Gewoon blijven proberen en denken ik kan het en niet ik hoop dat het goed gaat en lopen piekeren.

Sidera schreef:April_Anyssa schreef:Ze zeggen altijd dat de F proeven moeilijker zijn dan B proeven.
En waarom zou je?
Je kan net zo goed B blijven rijden uiteindelijk weet je hoe het gaat enzo en lukt het wel.
Een eerste wedstrijd gaat eigenlijk nooit goed. Ik was mijn eerste wedstrijden ook elke keer laatste.
Gewoon blijven proberen en denken ik kan het en niet ik hoop dat het goed gaat en lopen piekeren.
Dat heb ik nog nooit gehoord
B is echt wel iets moeilijker
Wat bij de KNHS dus wél zo is.Bizzybijtje schreef:Dan zou ik me toch iets meer gaan verdiepen in de FNRS![]()
Vanaf F8 staat het gelijk aan B-niveau, daaronder is inderdaad wel makkelijker. Wat wél moeilijker is is dat je hier niet 'overleeft' als je slecht rijd maar toch op een mooi paard zit, waardoor je punten scoortWat bij de KNHS dus wél zo is.
Vanaf F12 L-niveau, en rond de F20 zit je ongeveer om M-niveau.
Janine1990 schreef:Bizzybijtje schreef:Dan zou ik me toch iets meer gaan verdiepen in de FNRS![]()
Vanaf F8 staat het gelijk aan B-niveau, daaronder is inderdaad wel makkelijker. Wat wél moeilijker is is dat je hier niet 'overleeft' als je slecht rijd maar toch op een mooi paard zit, waardoor je punten scoortWat bij de KNHS dus wél zo is.
Waarom is de beoordeling bij het FNRS dan zo anders??? Volgens mij las ik hier op bokt eens dat bij de FNRS vooral op de ruiter werd beoordeeld... En niet op het geheel...
Wat zijn de indirecte criteria die worden beoordeeld?
Bizzybijtje schreef:Je wordt beoordeeld op hoe je rijdt, dus niet op hoe je paard loopt. Dus gaat je paard in verzet, dan heb je geen onvoldoende mits je het goed oplost, en zulke dingen
Janine1990 schreef:Bizzybijtje schreef:Je wordt beoordeeld op hoe je rijdt, dus niet op hoe je paard loopt. Dus gaat je paard in verzet, dan heb je geen onvoldoende mits je het goed oplost, en zulke dingen
Maar wat zijn de indirecte criteria concreet?
Bij de KNHS wordt je wél gestraft op een paard dat staakt, ook al los je het goed op.
Dus hoe wil je F20 met M vergelijken??? Qua oefeningen, daar kan ik oké op zeggen.
Bizzybijtje schreef:Even in het nederlands aub![]()
Mijn woordenschat is iets minder groot.
En even lezen aub, ik heb het over de FNRS. Daar wordt je niet gestraft op een paard dat staakt.
Janine1990 schreef:Bizzybijtje schreef:Even in het nederlands aub![]()
Mijn woordenschat is iets minder groot.
En even lezen aub, ik heb het over de FNRS. Daar wordt je niet gestraft op een paard dat staakt.
Dingen die beoordeeld worden die niet bij de proef horen.
Zoals de gangen, de aanleuning en rechtgerichtheid van het paard, de impuls etc. etc.
Het leek me al erg sterk dat je niet gestraft wordt op een paard dat staakt, ik had wel door dat je het over de FNRS had. Maar zou het ronduit krom vinden dat je daar niet op wordt gestraft.
Maar door bijvoorbeeld schrikken, of iets in die richting, niet. Aanleuning en tempo wordt meegerekend, de rest niet geloof ik
Bizzybijtje schreef:Sidera schreef:
Dat heb ik nog nooit gehoord
B is echt wel iets moeilijker
Dan zou ik me toch iets meer gaan verdiepen in de FNRS![]()

Bizzybijtje schreef:Ligt eraan waar het door komt. Als het paard staakt door de ruiter wordt je daar uiteraard flink op afgerekendMaar door bijvoorbeeld schrikken, of iets in die richting, niet. Aanleuning en tempo wordt meegerekend, de rest niet geloof ik