KNHS starten of FNRS starten. wat te doen???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Channiiiej

Re: KNHS starten of FNRS starten. wat te doen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 17:18

Mocht je toch bij FNRS gaan rijden, op mijn manege hebben ze een speciale groep voor de volwassenen (vanaf 16 of 18 jaar), hierin rijdt ik ook mee. Misschien hebben ze dat wel op meerdere manege's? =]

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 17:22

April_Anyssa schreef:
Ze zeggen altijd dat de F proeven moeilijker zijn dan B proeven.
En waarom zou je?
Je kan net zo goed B blijven rijden uiteindelijk weet je hoe het gaat enzo en lukt het wel.
Een eerste wedstrijd gaat eigenlijk nooit goed. Ik was mijn eerste wedstrijden ook elke keer laatste.
Gewoon blijven proberen en denken ik kan het en niet ik hoop dat het goed gaat en lopen piekeren.

Dat heb ik nog nooit gehoord ;)
B is echt wel iets moeilijker

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 17:26

Sidera schreef:
April_Anyssa schreef:
Ze zeggen altijd dat de F proeven moeilijker zijn dan B proeven.
En waarom zou je?
Je kan net zo goed B blijven rijden uiteindelijk weet je hoe het gaat enzo en lukt het wel.
Een eerste wedstrijd gaat eigenlijk nooit goed. Ik was mijn eerste wedstrijden ook elke keer laatste.
Gewoon blijven proberen en denken ik kan het en niet ik hoop dat het goed gaat en lopen piekeren.

Dan zou ik me toch iets meer gaan verdiepen in de FNRS ;)

Vanaf F8 staat het gelijk aan B-niveau, daaronder is inderdaad wel makkelijker. Wat wél moeilijker is is dat je hier niet 'overleeft' als je slecht rijd maar toch op een mooi paard zit, waardoor je punten scoort :D Wat bij de KNHS dus wél zo is.

Vanaf F12 L-niveau, en rond de F20 zit je ongeveer om M-niveau.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 17:29

Bizzybijtje schreef:

Vanaf F8 staat het gelijk aan B-niveau, daaronder is inderdaad wel makkelijker. Wat wél moeilijker is is dat je hier niet 'overleeft' als je slecht rijd maar toch op een mooi paard zit, waardoor je punten scoort :D Wat bij de KNHS dus wél zo is.

Waarom is de beoordeling bij het FNRS dan zo anders??? Volgens mij las ik hier op bokt eens dat bij de FNRS vooral op de ruiter werd beoordeeld... En niet op het geheel...
Wat zijn de indirecte criteria die worden beoordeeld?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 17:31

Janine1990 schreef:
Bizzybijtje schreef:

Waarom is de beoordeling bij het FNRS dan zo anders??? Volgens mij las ik hier op bokt eens dat bij de FNRS vooral op de ruiter werd beoordeeld... En niet op het geheel...
Wat zijn de indirecte criteria die worden beoordeeld?

Je wordt beoordeeld op hoe je rijdt, dus niet op hoe je paard loopt. Dus gaat je paard in verzet, dan heb je geen onvoldoende mits je het goed oplost, en zulke dingen ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 17:39

Bizzybijtje schreef:
Je wordt beoordeeld op hoe je rijdt, dus niet op hoe je paard loopt. Dus gaat je paard in verzet, dan heb je geen onvoldoende mits je het goed oplost, en zulke dingen ;)

Maar wat zijn de indirecte criteria concreet?

Bij de KNHS wordt je wél gestraft op een paard dat staakt, ook al los je het goed op.

Dus hoe wil je F20 met M vergelijken??? Qua oefeningen, daar kan ik oké op zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 19:20

Janine1990 schreef:
Bizzybijtje schreef:

Maar wat zijn de indirecte criteria concreet?

Bij de KNHS wordt je wél gestraft op een paard dat staakt, ook al los je het goed op.

Dus hoe wil je F20 met M vergelijken??? Qua oefeningen, daar kan ik oké op zeggen.

Even in het nederlands aub :o
Mijn woordenschat is iets minder groot.

En even lezen aub, ik heb het over de FNRS. Daar wordt je niet gestraft op een paard dat staakt.

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 19:46

Ook bij de FNRS krijg je minpunten als je paard staakt of wat dan ook :j (spreek uit ervaring :P)
Niet alleen om de (foute/goede) manier waarop je het oplost!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 21:50

Bizzybijtje schreef:

En even lezen aub, ik heb het over de FNRS. Daar wordt je niet gestraft op een paard dat staakt.

Dingen die beoordeeld worden die niet bij de proef horen.
Zoals de gangen, de aanleuning en rechtgerichtheid van het paard, de impuls etc. etc.

Het leek me al erg sterk dat je niet gestraft wordt op een paard dat staakt, ik had wel door dat je het over de FNRS had. Maar zou het ronduit krom vinden dat je daar niet op wordt gestraft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 21:53

Janine1990 schreef:
Bizzybijtje schreef:

Dingen die beoordeeld worden die niet bij de proef horen.
Zoals de gangen, de aanleuning en rechtgerichtheid van het paard, de impuls etc. etc.

Het leek me al erg sterk dat je niet gestraft wordt op een paard dat staakt, ik had wel door dat je het over de FNRS had. Maar zou het ronduit krom vinden dat je daar niet op wordt gestraft.

Ligt eraan waar het door komt. Als het paard staakt door de ruiter wordt je daar uiteraard flink op afgerekend ;) Maar door bijvoorbeeld schrikken, of iets in die richting, niet. Aanleuning en tempo wordt meegerekend, de rest niet geloof ik :)

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 21:58

Bizzybijtje schreef:
Sidera schreef:

Ik heb zelf F-proeven gereden ;)
En dat jij alleen netjes moet zitten en je paard ong. de figuren moet rijden is aanzienlijk makkelijker dan
een paard nagevelijk, actief en ontspannen te rijden met buiging etc.
En bij het KNHS krijg je echt geen punten voor een mooi paard hoor...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 22:05

Bizzybijtje schreef:
Ligt eraan waar het door komt. Als het paard staakt door de ruiter wordt je daar uiteraard flink op afgerekend ;) Maar door bijvoorbeeld schrikken, of iets in die richting, niet. Aanleuning en tempo wordt meegerekend, de rest niet geloof ik :)

Een schrikkend paard staakt niet. Die staat gewoon niet aan de hulpen, en dat zie je terug in de indirecte punten. Als het goed is........
Maargoed, aanleuning en tempo vind ik erg weinig om te beoordelen, de punten die het KNHS vraagt te beoordelen zijn echt punten waarvan je kan zien já daar moet ik aan werken. Maar dat is mijn persoonlijke mening. En die punten kunnen je maken en breken... Als er zo weinig maar wordt meegerekend is het inderdaad makkelijk een winstpunt te halen, als je maar netjes je lijntjes afmaakt...

Ik lees nu net datgene waar Sidera op reageert... Ik weet niet of je wel hebt beseft wat je daar zei, heb je wel eens geschreven bij een KNHS jury? Die zijn ook opgeleid om te beoordelen wat ze zien....