Rijlaarzen met rits of zonder?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

greetjeloo

Re: Rijlaarzen met rits of zonder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 16:21

met rits : )

greetjeloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 16:21

met rits : )

Genevieve16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 16:25

met rits is veel makkerlijker vind ik :D

dees20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 18:22

Met rits!
Anders gedoe met laarzentrekkers etc, en kramp hahah

Succes!

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 18:24

Met rits, veel makkelijker!

Rufus2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 19:08

ok , zo te zien is de meerderheid voor laarzen MET rits!

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 20:00

Rowie1993 schreef:
Heb zelf Petrie's met Rits achter en veters voor..
Echt handig met in en uitstappen!
Ritsen kunnen stuk gaan, maar ligt er natuurlijk ook aan hoe je ze onderhoudt.. Maar een schoenmaker kan er altijd een nieuwe rits inzetten.. En mocht een rits heel snel kapot gaan(binnen een jaar of zo) kun je t altijd nog terughalen op je garantie ;)

Dus ik zeg: met rits!:)

Idd, ik wil nooit meer zonder rits :D

july81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 20:07

Ik ben ook voor rijlaarzen met rits.
Heb die van mij nu een jaar of vier en de rits doet het nog prima.

Rufus2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 20:12

Bedankt voor jullie adviezen en het worden rijlaarzen met rits

_Daniquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 15:47

nadelen van zonder rits. : als je een keer niet zo lekker in je rijlaarzen past dan kan je kramp krijgen.
en dat is geen pretje!
voordelen van een rits. : je krijgt ze makkelijk uit..

xGuusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 23:22

Het enige nadeel aan een rits is volgens mij dat ze stuk kunnen gaan :P

Maar als je er goed en zorgvuldig mee omgaat is dat geen probleem.
Gewoon altijd goed kijken of er niets tussen zit (ook met zand).
Ik denk dat je er dan lang plezier aan kunt hebben.

Elmiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 23:26

Ik vind laarzen met rits echt niet fijn! Door zweet van het paard en zand enzo gaan de ritsen snel kapot en het duurt lang voor je ze dan weer terugkrijgt, dan zit je zo 3 of 4 weken zonder fijne laarzen. Ik heb laarzen zonder rits, gewoon een boterhamzakje om mn voeten dan kan ik er makkelijk in- en uitstappen :+

Boyzone

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 14:59

Elmiii schreef:
Ik vind laarzen met rits echt niet fijn! Door zweet van het paard en zand enzo gaan de ritsen snel kapot en het duurt lang voor je ze dan weer terugkrijgt, dan zit je zo 3 of 4 weken zonder fijne laarzen. Ik heb laarzen zonder rits, gewoon een boterhamzakje om mn voeten dan kan ik er makkelijk in- en uitstappen :+

Ik ben mijn laarzen nooit langer kwijt geweest dan 2 dagen en dat alleen omdat ik ze niet op kon halen...

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 20:17

ZONDER rits. Gaat allemaal rotzooi tussen zitten, gaan snel kapot. En elke keer een nieuwe rits erin is ook niet goedkoop! Ik weet dat veel mensen kiezen voor een rits ivm het gemak. Maar ik heb toch echt geen zin om 2x per maand naar de schoenmaker te gaan om nieuwe ritsen erin te laten zetten (en dat is mijn ervaring, met petrie's, sta je daar op wedstrijd, wil je je laarzen dichtdoen, begeeft je rits het :( )

En ja, ook ik heb een keertje vastgezeten in mijn leren laarzen zonder rits, maar uiteindelijk bleken deze gewoon veel te klein. Dus gewoon je laarzen goed aan laten meten, en dat aantrekken met laarzenaantrekkers valt ook nog wel mee. Als je je ritsen dichtdoet moet je immers ook bukken.

Dyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 14:48

Ik heb ze zowel met als zonder rits. Om gewoon te trainen heb ik een Polo model (rits voor). Is lekker makkelijk met aan en uit doen. Voor de wedstrijden heb ik zonder rits.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 14:52

Ik heb ook met rits. Maak gewoon af en toe de rits schoon met water zodat het zand er goed tussen weg gaat. Vind echt veel fijner met rits :D!

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 17:15

Elmiii schreef:

Vraag mij af wat je doet met de laarzen en waar je ze laat repareren. Want de ritsen van mijn laarzen hielden het 3,5 jaar uit bij dagelijks gebruik en de schoenmaker had er binnen een week nieuwe ritsen in gezet.

Zooeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 18:44

ik heb altijd zonder, maar wil graag met rits!

Zooeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 18:45

maar inderdaad gaat met rits wel sneller kapot,

Zooeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 18:46

ik rij trouwens altijd met chaps...

heyhallohey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 20:04

Ik heb een paar laarzen met rits en een paar zonder rits, in de zomer zijn de laarzen zonder rits een ramp, krijg ze bijna niet uit, en als je dan zakjes doet krijg je ontzettende zweetvoeten
En die met rits, je kan er zo in stappen en ook weer zo uitkomen, zonder dat je moeite hoeft te doen

Het is maar wat je zelf wilt en wat je zelf het mooiste vind en wat bij jou benen het mooiste zit ;)

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 20:07

ik heb nu bijna een jaar mijn cavallo junior (met rits dus) en heb er laatst een nieuwe rits in moeten laten zetten omdat ie 'gespleten' was.
best wel snel dus, maar als ik mijn instructrice moet geloven verzorg ik ze niet zo goed dus het zal wel aan mji liggen...

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 20:10

Ik heb altijd rijlaarzen gehad zonder rits. Maar nu heb toen ik mijn eerste leren laarzen aanschafde wel gekozen voor eentje met rits aan de achterkant.
Ik vind het heel makkelijk zit niet meer te klooien met het aan- en uittrekken. Ook geen laarzenknecht meer nodig.
Met het rijden heb ik ook absoluut geen last van de rits en daar was ik eerst wel een beetje bang voor maar dat voel je niet.

Wel is mijn rits niet helemaal waterdicht. Even mijn laarzen naspoelen na het rijden voor ik de schone auto instap gaat niet meer want dan heb ik natte voetjes. Of als het hard geregent heb en ik de paddock of de bak in stap heb ik wel eens een natte hiel.
Ik heb thuis van dat speciale spul wat jassen en schoenen waterdicht maakt. Dit heb ik nu aan de binnenkant van mijn rits en laarzen gespoten. Hoop dat dit nu een beetje werkt haha :P
Maar er zijn vast laarzen met een rits die dit niet hebben.

Dat is mijn enigste nadeel maar voor de rest ben ik zeer tevreden met mijn leren laarzen met rits.

edit: owjaa en ik heb nooit last van zand tussen de rits enzo en de rits gaat altijd makkelijk dicht. Heb ze nu een jaar en nog geen problemen gehad met de rits.

july81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 14:25

Ja dat met die natte hielen herken ik wel :D

_Rianna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 16:41

hallo , ik heb zelf petrie rijlaarzen ook met een rits achter .
ik zelf heb er geen problemen mee gehad . ik vind het eg lekker zitten . ook het uit trekken gaat een stuk makkelijker . Ik ben er blij mee .

groetjes