Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Daks schreef:he wat vervelend nu.
Is er niet een manege in de buurt waar je paarden kan verzorgen.
Ik weet niet waar je in de buurt woont maar blijven zoeken en kom je er dan weer niet uit gewoon hier weer je probleem blijven posten.
sprozee schreef:lieve meid NOOIT gaan liggen in een weide met een agressief paard
ik zou maar een ander verzorgpaardje zoeken ik kan me niet voorstellen dat je hier nog met plezier naartoe gaat en buiten dat paarden verzorgen en berijden moet voor jullie beide leuk zijn en dat is hier niet het geval ik hoop voor je dat je snel een ander paardje vind
in ieder geval veel sterkte met je been
Neonlight schreef:Is dit het eerste paard waar je dit probleem bij hebt of heb je vaker te maken gehad met dominant gedrag bij paarden? Is er niemand in de buurt die je om hulp kunt vragen?
Sowieso nooit met voedsel iets proberen te doen. Paarden kunnen vreemd gedrag gaan tonen als er voedsel in het spel is.
StefenYnia schreef:Heb je een PB gestuurd, vind wel dat hier iets aan gedaan moet worden voordat dat paard een nieuw slachtoffer maakt...
jes_sira schreef:StefenYnia schreef:Heb je een PB gestuurd, vind wel dat hier iets aan gedaan moet worden voordat dat paard een nieuw slachtoffer maakt...
Ik denk niet dat de pony echt als gevaarlijk bestempeld moet worden hoor.
TS heeft duidelijk geen ervaring en heeft het helemaal fout aangepakt.
Je gaat toch niet liggen als je aangevallen wordt.![]()
Heb een paard meegemaakt dat al jaren aanviel als hij los was. Bleek dat hij dat alleen maar deed omdat hij nergens meer wat van begreep. Iedereen benaderde hem verkeerd, waardoor hij neurotisch werd en "raar" ging doen. Bleek dat ze hem altijd "uitnodigden, maar toch ook wegstuurden in paardentaal. Hij raakte daar mega verward door.
Eenmaal de juiste benadering aan eigenaresse uitgelegt en geoefend. Paard heeft noooooooit meer aangevallen.
Het ligt meestal echt niet aan het paard!!
jes_sira schreef:Ik begrijp jouw standpunt ook wel, maar TS is nog heel jong, totaal onervaren en reageert zelf heel raar.
Bij de boer doet de shet het niet. Dat zal wel komen omdat de boer het op z'n boers aanpakt. Wat totaal mijn voorkeur niet heeft!!, maar voor de boer heeft ie dus wel respect.
Dit meisje moet echt les gaan nemen, vooral begeleiding in omgang met paarden/paardentaal en voorlopig niet zelf gaan aanklooien met paarden. Is ze duidelijk nog niet aan toe. Honden gaan plat uit onderdanigheid/angst, paarden niet. In paardentaal hoor je te vluchten/plaats te maken als onderdanige voor een leider. Dus dat ie haar dan zou grijpen is in paardentaal eigenlijk nog logisch ook. Want ze blijft op die plek, terwijl hij haar wegstuurd (in de shets ogen is hij de leider). Niet goed (een mens is geen paard, dus....), maar wel te begrijpen als je vanuit het paard kijkt.
Het is aan in dit geval TS om de leidende rol te vervullen, maar dat doet ze duidelijk niet, dus doet hij het.
Ken veel bizare verhalen, maar gaan liggen als je aangevallen wordt is nieuw voor mij.
Ps. TS, is geen aanval hoor, maar alsjeblieft neem les, luister en kijk om je heen en doe ervaring op voordat je weer alleen een verzorgpaardje of eigen paard neemt. Zo heb ik en alle anderen het ook geleerd.