kribbenbijten, alles al geprobeerd!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

gaellehtc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 20:45

Kribbebijten ofwel luchtzuigen, vindt zijn oorsprong in een maagprobleem: zuurgraad te hoog, speeksel neutraliseert dit, luchtzuigen wekt speeksel op, probleem opgelost.... Tegelijkertijd stimuleert het de aanmaak van endorfine. Voel je je lekker bij....
Al haal je de oorzaak weg(maagzuur) dan wordt het lichaam nog aangestuurd in het verkrijgen van een fijn gevoel(endorfine) Conditionering... Een praktisch probleem. Gaat meestal niet meer over.
Oplossing: soms helpt eewn band, soms schrikdrrad op paaltjes, soms een extra plank hout die ze struk mogen knagen, be creative.... In het beginstadium helpt het aanpassen van voer en voerschema nog wel..... Daarna.....

Don_Zhivago

Re: kribbenbijten, alles al geprobeerd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 21:21

een plank in de stal ben ik geen voorstander van.. een paard kan geen onderscheid maken in verschillende planken, waar het wel en niet mag..

schrikdraad vind ik ook geen optie.. (dan heeft die van mij denk ik gelijk een hersenschudding.. die is zo hardleers, die doet het nog gewoon 6x)

Bij die van mij zijn het zeker weten geen maagproblemen.. dierenarts is er bij geweest, een homeopaat is er bij geweest en hij heeft een tijdje grand digest gehad, supplement voor maag en darm.
Ook dit hielp voor geen meter :(

Ik denk dat het puur is door de endorfine.. mijn paard is gewoon graag stoned... :D

mariska761

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 23:27

misschien een muilkorfje, ze kan dan niet aan het hout bijten maar het is niet zo leuk om te zien enzo...