Extreem gedrag jonge pony

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MiniLoe

Re: Extreem gedrag jonge pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 23:25

het is een witte platte flacon in de vorm van een plantenspuit, er staat ....nogiets.... antibite :p

zal het mrgn opschrijven, niet gelukt om te onthouden wat voor antibite staat, maar denk dat je zoiets soortgelijks wel bij elke paardenwinkel vind, daar moeten ze je ook wel kunnen vertellen of het op de vacht kan

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 23:28

Er valt weinig aan te doen, het is gewoon speelsheid en als jouw paard daar niet van gediend is moet ze dat zelf duidelijk maken.

Je kunt hem wel samen zetten met een ander paard wat hem op zijn nummer zet maar wss doet hij het bij jouw paard dan nog steeds.
Beter zou je een weidemaatje kunnen regelen wat net zo graag speelt als hij ;)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 23:30

bolerotjee schreef:
grappig om te lezen want ik heb 2 week terug een shetje gekocht en die doet het ook!, maar dan bij de schaap er liggen overal wol plukken in het land!. k denk gewoon laten lopen het is echt niet leuk om te zien maarja als je er niet bij bent doen ze het ook, ze komen er vanzelf wel uit

Dat vind ik wel een andere situatie, een schaap kan zich niet verdedigen tegen een pony, hoe zou hij dat moeten doen?
Vind dat je deze twee wel uit elkaar moet halen of een speelkameraadje moet regelen voor de pony.

Yvet_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 23:34

Dat antibite ga ik zowiezo voor kijken, want dan weet ik in ieder geval zeker dat hij mijn dekens niet kapot trekt en ik denk dat ik het ze in eerste instantie idd zelf uit laat zoeken.. Ik heb de bak nu wel opgedeeld in twee delen, maar meestal staan ze toch nog samen. Ik moet ook eerlijk zeggen dat hij afgelopen week een keer meegeweest is naar de manege om hem te longeren etc. en sindsdien is hij wel wat rustiger, dus ik denk dat het ook gewoon belangrijk is dat hij voldoende beweging krijgt.. Hij ging toen ook gelijk klieren, maar toen was ze gelijk duidelijk en snel, gaf hem een schop en hij liet haar gewoon met rust.. Stonden wel samen maar dan zonder bijten.. }>

Wat dat schaap aangaat, mijn vorige pony was ook altijd dikke maatjes met een ram (schaap) en die plukte ook altijd zijn wol, maar hij leek het juist lekker te vinden, hij kon weg als hij wou naar een plekje waar de pony niet kon komen.. Dus dan is het probleem al opgelost toch? :Y)

Haha..

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 23:37

Aangezien zij het zielig vind om naar te kijken denk ik niet dat het schaap het leuk vind ;)

Blijkbaar krijgt je merrie door hoe het werkt, je zou het anders ook expres eens uit kunnen lokken door bv een emmer biks te geven, misschien deelt ze wel klappen uit als hij aan haar biks komt en ziet ze in dat ze dat wel vaker kan doen als hij vervelend is.

Yvet_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 23:49

anneliesdj schreef:
Aangezien zij het zielig vind om naar te kijken denk ik niet dat het schaap het leuk vind ;)

Blijkbaar krijgt je merrie door hoe het werkt, je zou het anders ook expres eens uit kunnen lokken door bv een emmer biks te geven, misschien deelt ze wel klappen uit als hij aan haar biks komt en ziet ze in dat ze dat wel vaker kan doen als hij vervelend is.

Nou dat is dus het gekke.. Ze krijgen altijd hooi op de bak en een poosje geleden had ik een keer haast omdat ik naar school moest, dus hup paarden naar buiten, hooi neergezet.. Bak voer mee naar achter, daar mag hij niet aankomen en dat weet hij.. Ze hoeft alleen maar boos te kijken.. Hij blijft wel op afstand..

En nog zo'n situatie waarbij zij zelf geen honger had maar de pony wel, twee hoopjes en gewoon continue achter hem aandraven en zodra hij aan het eten kwam even boos kijken zodat hij door bleef lopen.. vervolgens werd er even gespeeld en gerend en daarna bleven ze in de hoek staan.. Maar niet eten, en hij probeerde er wel sneaky te komen, maar dan volgde zij hem gewoon.. }>

Jaja, het is niet altijd een sul, alleen dat gebijt doet ze niks aan, laat ze allemaal over zich heenkomen en aangezien ze een poosje geleden best wel bijtplekken van hem had.. :7

Soms snap je die dieren niet, enerzijds bijt je niet van je af als hij je de hele tijd zit te klieren, maar je doet hem wel wat als hij tegen je zin in gaat eten. En gek genoeg begrijpt hij die hints wel :z

ladyroxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 10:37

Levertraanolie kan helpen door het op het lichaam van je paard te smeren daar waar de pony haar bijt, goedkope oplossing en verkrijgbaar bij de drogist (moet je wel over je principes heen kunnen stappen...).

Yvet_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-10 12:11

ladyroxy schreef:
Levertraanolie kan helpen door het op het lichaam van je paard te smeren daar waar de pony haar bijt, goedkope oplossing en verkrijgbaar bij de drogist (moet je wel over je principes heen kunnen stappen...).

Oke, wat doet levertraanolie precies? En over welke principes moet ik heen stappen?

ladyroxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 13:25

Levertraanolie gebruik ik i.p.v. hoefvet op de hoeven van mijn paard en pony, trekt in de hoef en sluit de hoef niet af van water zoals hoefvet dat doet. Daarnaast stinkt het lekker, zelfs na 3 keer je handen wassen ruik je het nog. Vandaar ook die tip om het op je paard haar billen te smeren, je zou ook nog voor azijn kunnen kiezen, lekker zuur en ook een natuurlijk product!
Over die principes: levertraanolie is afkomstig van de walvis...

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 13:04

ik wist niet dat je dat ook kon gebruiken, mn shet heeft vaak gescheurde hoeven zomers, maar het gaat mij niet lukken om dat te kopen, ik vind te erg wat er met de walvissen gebeurd om het te kopen

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 15:10

Het lijkt me dat de pony een speelmaatje mist.
Als ik die bij ons af en toe zie bijten in benen tijdens spelen ontstaan er ook wel eens kleine wondjes.
Als ik een van die 2 ponies met alleen een merrie neer zou zetten zouden ze ook gaan klieren uit verveling denk ik.