paard heeft moeite met andere paarden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

WeCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 18:41

Ik vind het zelf mooi om te zien hoe ze dat onderling bepalen. Hier stonden een vosje en een schimmel, beiden merries, op de wei toen mijn merrie (Welsh Cob) erbij kwam. Het Schimmeltje was de baas. Binnen een dag had mijn merrie de macht overgenomen. De schimmel heeft nog even wat gesputterd maar zich toch ook vrij snel geschikt. Afgelopen weekend (4 weken later, mijn merrie staat er nu 4 weken) is er een Tinkermerrie en een C-merrietje bijgekomen, die kennen elkaar niet maar zijn wel nagenoeg tegelijkertijd gearriveerd.
De Tinker is ook duidelijk van het dominante type en ging de strijd aan met mijn Cob, nou dat heeft ze geweten. Cob heeft haar het hele land doorgejaagd en voorlopig is de strijd gewonnen door mijn Cobje. Omdat de Tinker duidelijk wat meer strijd levert is haar nu de toegang tot de paddock ontzegt door mijn merrie. De schimmel en vos van het eerste uur zien het allemaal genoeglijk aan en lijken bijzonder tevreden dat alles nu voor hun geregeld wordt, ze staan heel tevreden in de paddock met mijn Cob.
Het nieuwe C-merrietje staat nu duidelijk onder aan de rangorde en daar leeft de Tinker zich nu op uit als ze op de donder krijgt van mijn Cob.
Er komt weinig grof geweld aan te pas, maar de oren en de stem spreken boekdelen, erg mooi om gade te slaan.

Bear95

Re: paard heeft moeite met andere paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-10 20:47

ja maar ik ben denk ik een beetje erg mamma voor hem... maar ik ga donderdag maar met de billen bloot