Ik heb ook ja gestemd, niet dat ik op korte termijn zwanger denk te worden hoor. Ik denk dat het best handig kan zijn voor de zwangere paardrijdende vrouwen onder ons.
J01andA
Geplaatst: 01-03-10 20:17
Mijn handige schoonmoeder heeft destijds een "oude" rijbroek voorzien van een "zwangerschapbuidel" zoals een normale zwangerschapsbroek ook heeft. Gewoon een half rondje (waar de ritssluiting zit) eruit geknipt en toen een elastische "voorfront" eraan gemaakt. Het was ideaal .... heerlijk gereden tot net voor de bevalling. Voor zover ik wist was zoiets niet te koop. Maar zou het te koop zijn geweest, dan had ik mijn schoonmoeder er niet mee lastig gevallen en zo'n broek gekocht. Ik kan alle zwangeren een dergelijke (zelf gemaakte of gekochte) broek aanbevelen.
P.S. Ik had wel voor een rijbroek met een lederen zitvlak gekozen want het enige wat een zwangere beslist niet mag, is eraf vallen. Vandaar dat ik voor extra vastigheid in het zadel gekozen had. Liever save ... dan sorry!!!
Ik heb ja gestemd en zou graageen fijne donker kleurige rijbroek willen dragen.
Wat ik mij overigens wel afvraag is of de mensen die nee hebben gestemd en zeggen dat een zwangere vrouw niet op een paard hoort zelf zwanger zijn geweest?
Ik zou het wel kopen! en als je zwanger bent kun je ook uitglijden, van de trap vallen.. dus zou je alleen maar op de bank kunnen liggen.. ik vind als je zwnager bent je gewoon kan paardrijden
Zwangerschapsrijbroeken zijn gewoon te bestellen in Duitsland bijvoorbeeld. Neem aan dat daar een grondig marktonderzoek aan vooraf gegaan is en dat er vraag naar is. Zelf heb ik in het begin gewoon een elastiek aan de knoop gemaakt en lang shirt erover, daarna een goedkope gekocht een paar maten groter en daarna in mijn zwangerschapsspijkerbroek, op het eind heb ik niet meer echt kunnen rijden.
Idd mooie neutrale kleuren en niet te duur, lijken mij criteria.
ukoldaatje
Geplaatst: 02-03-10 20:47
Heb nee gestemd. Heb inmiddels 1 vroeggeboorte en 4 miskramen achter de rug, zwanger worden moet via IVF-ICSI, dus als ik zwanger ben,klim ik niet op het paard (mag niet eens van mijn man)..Dat durf ik niet meer..
Kindje gezond op de wereld zetten is voor mij het wel waard om een tijdje niet op mijn fjord te klimmen..We wandelen dan wel!
Ja gestemd. Niet dat ik er nu nog gebruik van zal maken, maar als ze er tijdens mijn zwangerschappen geweest waren had ik er zéker één willen hebben.
Heb destijds van een vriendin een broek met een grotere maat geleend, maar wat al is gezegd, dan krijg je idd ruimte bij de benen, met kans op dubbele randjes en doorrijden. Anky was destijds ook zwanger en ik heb er nog eens een mailtje aan gewaagd voor haar kledinglijn. Ik had zoiets van: als ik dat probleem heb, dan moet zij daar toch ook last van hebben, maar helaas... nooit een reactie terug gehad
SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Geplaatst: 03-03-10 11:53
Heb nee gestemd, kon deze zwangerschap tot 14 weken doorrijden daarna niet meer ivm klachten die ik met rijden kreeg (oa bandenpijn, duizeligheid). Vind het zelf dus zonde om dan in een rijbroek te investeren voor die korte periode dat ik in de zwangerschap kan/kon rijden, de gemiddelde broek is toch 50 euro of duurder. Als er eventueel een tweede kind zou komen wil ik ook niet langer doorrijden dan 3/4 maanden zwangerschap dus zou ik zo'n broek ook de investering niet waard vinden. Bovendien zijn de rijbroeken van mijn man een paar maatjes groter, dus kon ik die de laatste weken dat ik reed dragen ipv mijn eigen rijbroek.
Ja, ik zou het wel overwegen, maar het hangt wel af van de prijs. 50 euro, of zelfs meer, is natuurlijk wel wat, als je hem maar kort gebruikt. Maar, je kunt dan wel gewoon plezieriger paardrijden, en wie weet wordt je later nog een keer zwanger, kan je hem gelijk nog een keer gebruiken
de link nog ene keer btw, bij kremer zie ik hem alleen in het blauw, maar ik denk wel dat die broek voor een groep mensen heel aantrekkelijk is, prijs valt me ook alles mee, 60 euro
Xanneke
Geplaatst: 16-03-10 11:39
Ik ben vanmijzelf ook al vrij stevig. En tijdens mijn zwangerschap groeide ik enorm. Ik heb toen tot 7mnd doorgereden. Met een gewone rijbroek. Heb hem op den duur alleen een maatje groter gekocht en dit beviel mij erg goed. En op het laatst deed ik mijn broek niet meer vast maar deed ik een strakker buikband om. Niemand had door dat ik mijn broek los had. Ze zagen alleen mijn buikband.
Ik zou bij een volgende zwangerschap ook niet kiezen voor een zwangerschapsrijbroek.
BePa
Geplaatst: 16-03-10 11:40
Ik heb nee gestemd. Op het moment dat ik mijn eigen broeken niet meer pas, ben ik waarschijnlijk te zwanger om nig intensief te rijden. Op dat moment rij ik of helemaal niet meer, of ik rij dan zo weinig dat ik best met mijn zwangere buik af en toe in de trainingsbroek van mijn vriend een rondje kan stappen...
Patsy
Geplaatst: 16-03-10 11:43
Ik heb nee gestemd, en ben precies vandaag 40 weken zwanger. De broek van kraemer kan je volgens hun aan tot 6 maanden. Ik loop nog steeds in een kingsland-heuprijbroek, geleend van een vriendin met maatje groter, en verder in de rijbroeken van mijn man. Stapte met 35 weken nog een rondje door de bak met mijn beest, maar vond de heuprijbroek zo goed zitten dat ik er geen speciale broek voor aan zou schaffen.
Ik denk dat ik er zelf maar eentje ga verbouwen.. Heb nog een paar broeken liggen die nog net een jaartje mee kunnen En anders hobbelen we gewoon verder in een heerlijk spijkerbroek van de Etam.