gratis ophalen waar moet ik op letten ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Caira

Re: gratis ophalen waar moet ik op letten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 13:20

dan moet je gewoon je verantwoording nemen en dat extra maandje eraan plakken en laten castreren.

Het is kiezen of delen, een middenweg is er niet.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 13:22

Ik zou inderdaad eerst eens beginnen met fatsoenlijke foto's. Zo verkoop je in ieder geval geen pony.

Poets ze op, doe ze een schoon, netjes halster om en zet ze netjes op een standfoto. Verder een hoofdfoto en een (goede) draffoto erbij. Je hebt dan sowieso meer belangstellenden.

Castreren is daarnaast de beste optie. Ruintjes zijn gewild, zeker als ze beleerd zijn of snel kunenn worden.

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-10 13:24

hoe bedoel je mijn verantwoording nemen ? De wei is al verhuurd vanaf de datum dat wij weggaan aan andere mensen. Dus een maandje erbij plakken is geen optie

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 13:25

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 17-11-22 18:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 13:26

Is het geen optie om ze een maandje weg te brengen om te beleren voor de kar, ze te castreren, en dan te verkopen? Daar hebben ze de leeftijd al wel voor en ik denk dat je dan ook makkelijker iemand vindt, plus dat je ze iig een maand onder dak hebt ergens terwijl je ze te koop aanbiedt. Ik heb mijn Welsh weggedaan naar Gaelle Hageman in Koewacht en zij staat daar voordeliger dan in mijn eigen pensionstal, terwijl ze inmiddels voor de tweewieler, vierwieler en in tweespan kan! Binnenkort komt ze weer terug, maar voor jouw Shetjes te beleren zou dat misschien best een idee zijn? Voor ingespannen Shetruintjes zal toch vast iemand te vinden zijn? Mooie foto erbij waar je ze helemaal oppimpt a la keuring, foto's erbij van dat ze in de kar staan en dan zal dat toch wel lukken?

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 13:27

Kirr__ schreef:
Ik denk dat een contract net de omgekeerde werking heeft... ik denk dat veel mensen liever betalen dan iets gratis te krijgen maar de hele tijd zich te moeten houden aan de regels van de vorige eigenaar, je hebt zo nooit het gevoel dat het dier echt van jou is.

Ben ik het mee eens!
Ik heb een keer (voor dat ik Sanne had) een gratis paard aangeboden gekregen maar die eigenaresse had zoveel eisen! Voor mij hoefde het toen al niet eens meer......

jecco_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 13:29

Tja moeilijk, volgens mij kost een castratie al gauw Rond de 150 euro, en shetjes van deze leeftijd worden vaak al te koop gezet voor 75 euro.
Als je idd een goed thuis wilt geven zal je eerst moeten castreren en daarna weggeven. Dan heb je nog niet de zekerheid dat ze goed terrecht komen.
En er gaat een hoop tijd inzitten , met een zoektocht naar een goede eigenaar.
Succes.
Paarden kosten altijd geld, ik had een b-pony gekocht en bleek een veulen in te zitten. Dat veulen heeft bij elkaar 1500 gekost en omdat ik wou dat hij goed terrecht kwam, weggegeven.
Daar reageerde zulke rare mensen op, kan je hem komen brengen? Ik heb niet zoveel geld (wat als hij dan ziek werd?) dat soort dingen.
Was echt een leuk ding om te zien. Maar toch weggegeven aan mensen waar ik maandelijks contact mee heb.

Afbeelding
die linker is het veulen en de rechter zijn moeder.
Laatst bijgewerkt door Tanja op 01-03-10 21:01, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 13:42

Ik heb ook wel eens een pony gratis weggegeven aan een soort van manege op Texel omdat hij eczeem had en ik hem graag naar het eiland wou hebben. Ik ken die mensen en hij heeft het super daar. Alleen zou ik dat nooit aan vreemden doen. Als mensen iets gratis op kunnen halen denken ze niet na over de kosten ervan en dan beland zo'n pony bij pennymeisjes die hem wel denken in de achtertuin te kunnen zetten en hem groentesoep voeren :D.
Als mensen er geen 100 euro voor willen geven en wel gratis willen halen, krijgen ze hem van mij niet eens mee.

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 15:00

Vergeten: contract maken is niet rechtsgeldig.. als iemand eigenaar is mag hij of zij alles bepalen.

Jeetje wat lastig.. Wat een schatjes trouwens..
Ik zou ze zeker laten castreren!
Weggeven zou ik alleen via via of aan bekenden doen. Iemand die er geen klein bedrag voor wil geven zou ik niet echt vertrouwen.
Kan die oudere al met kindjes rijden? Zo ja, tik een simpel zadeltje op de kop en zet er af en toe een kindje op? Dat geeft leuke foto's en dan zien mensen wat je er mee kunt.
Jammer dat je niet in de buurt woont.. ik zou zo helpen beleren voor de kar (v de pony die oud genoeg is).
Verder vertel je dat je naar een pensionstal gaat. Wellicht kunnen de shetjes in de stallen erbij tijdelijk? Of heeft de pensionstal een andere tijdelijke optie die niet duur is?
Verder zou ik goede foto's maken zoals anderen ook al aangeven. Ook vermelden dat ze bijv geen exceem hebben kan handig zijn.
Iemand bij mijn stal krijgt weleens pony's via de dierenbescherming. Ze houdt ze en geeft ze alleen weg aan bekenden. Zo heeft ze een paar maanden geleden een shetje weggegeven aan iemand van stal en deze heeft het erg goed.
Ik zou je in contact kunnen brengen met haar.. geen idee of ze meer aanneemt. Verkopen doet ze niet en weggeven alleen als ze er een fijn thuis voor vindt via vrienden/bekenden. Het heeft ook nooit haast bij haar. Het is een nette (jonge) dame met het hart op de juiste plaats.

Verder.. paspoort/chip regelen voor die ene die dat nog niet heeft lijkt mij noodzakelijk!

Heel veel succes.. en is er geen bokker die ze wil kopen/overnemen? Ze zien er schattig uit...

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-10 15:07

Dankjee amsterdam_30
Ik ben nu aan het onderhandelen met een bokker die het zwarte shetje wil kopen. Dus 1tje heeft mischien al een goed tehuisje.
Verder dacht ik van laat ik het op bokt neerzetten omdat daar de meeste paardenliefhebbers zitten.
ook kan ik inderdaad met de pensionstal even kunnen onderhandelen.
En als je me in contact kunt brengen met haar zou dat heel fijn zijn.
Ze zien er inderdaad heel schattig uit helemaal het shetje met stamboom die heeft een hoog puppygehalte.

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-10 15:10

Heb besloten wegens een aantal redenen die hier in het topic vernoemt worden om ze niet weg te geven.
En ze toch gewoon verkoop voor degene die geintreseerd zijn.
Dus bokkers die nog een leuk shetje willen voor niet al teveel geld kunnen mij een pb sturen

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 15:11

hoi
ik ben dus die bokker die voor het zwartje wil gaan
laat het je zo snel mogelijk weten
groetjes

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-10 15:12

is goed nagano ik hoor wel ;)
dankje voor je intresse in mijn shetjes

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 15:28

jecco_ellen schreef:
Tja moeilijk, volgens mij kost een castratie al gauw Rond de 150 euro, en shetjes van deze leeftijd worden vaak al te koop gezet voor 75 euro.

Maar ruintjes staan veel minder vaak te koop volgens mij.
Zeker voor gezelschap is er best vraag naar volgens mij. Wanneer deze al even ruin is, kunnen mensen beter het karakter bepalen dan wanneer ze een hengstje kopen en die laten castreren...
Ook kan je hem dan gelijk bij een merrie zetten en dat is ook niet onbelangrijk voor mensen die een gezelschapspony zoeken..

jecco_ellen: ik kreeg ook van dat soort reacties op mijn recreatie-paard. Mensen die blijkbaar geen idee hebben wat je aan d.a kosten kunt verwachten of andere spullen zoals een goed zadel...
Heb uiteindelijk 1 stel laten komen om te kijken en dat klikte gelijk en daar is ze naar toe gegaan, de rest zag ik echt niet eens zitten om te komen kijken. :D

jecco_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 17:48

Ik had de merrie verkocht ( achteraf was ze te klein voor mij, en mijn dochtertje toch niet genoeg Penny meisje als wat ik gehoopt had, en nog te jong ook)
hoopte dat haar veulen groter zou worden die hier geboren was.
Dus dat hij 8 maanden was naar de opfok gedaan op Texel.
Daar half jaartje gespeeld en de merrie te koop gezet.
Die was na 1 week al verkocht, veulen terruggehaald (na een jaar weet je ongeveer hoe groot ze worden) en dat was niet heel erg groot! Hij had in het begin zo' groeispurt dat ik dacht dat hij zeker 1.40 zou worden. Maar zou hooguit rond 1.30 worden.
Ik was bij mijn merrie wezen kijken en vroeg of ze mijn veulen wouden hebben. Want ze stond er zo mooi bij.

Dat zou ik wel doen. Kijken waar ze terrecht komen.
Ik ben daar heel erg gerust over.
En als ze ooit verkocht worden en mijn dochter vindt het wel leuk en we hebben wat meer ruimte kopen we er 1 van de 2 terrug. Of misschien alle 2.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 14:05

Aangezien het inmiddels meer is uitgelopen op een verkooptopic en de vraag om tips over het weggeven genoeg reacties heeft opgeleverd voor de TS om een keuze te maken plaats ik hier een slotje.