Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
.
want stel je voor dat ik er afdonder als ik alleen op stal ben en het is serieus... Je merkt al dat ik de hele tijd veronderstellingen maak, die eigenlijk nergens op slaan.
Alwéér die "Stel dat"
ateo schreef:Dat is het 'm nou net, je gedachtegang veranderen. Dat 'stel dat' is precies waar het bij mij ook om draait. Maar hoe doe je dat? Bach druppeltjes heb ik ook gebruikt. Die helpen bij mij niks. Helaas.
Mede daardoor blijf ik angstig, ik weet dat hij braaf is, maar ik heb niet het idee dat ik zou kunnen blijven zitten mocht hij eens iets geks doen (wat hij niet doet, maar ja)
) en hij reed nog even langs Van Loon om mijn spullen op te halen. Ze zijn niet eens even komen kijken hoe het nu met me ging... ze gaven mijn vader een tegoedbon waarmee ik binnen een half jaar weer een keer kon komen rijden. Die heb ik uiteraard nooit gebruikt...
maar zover mag je het niet laten komen.
) heb hem nu 5 jaar en ben super bang geweest, omdat hij in het begin van echt alles schrok en dan ging rennen en echt pas ging stilstaan als hij de afstand tussen hem en het "gevaar" groot genoeg vond. Dat werd van kwaad tot erger en opeens durfde ik niet meer te rijden, dat heb ik dan ook niet gedaan, maar ben eerst gaan werken aan mijn eigen zelfvertrouwen. Poetsen, wandelen, longeren, freestyle oefeningen in de bak, tutten, dus alles behalve rijden. Af en toe reed er wel iemand anders op, tot ik echt zin had om er weer op te klimmen na 4 maanden ongeveer, inmiddels hadden we een veel betere band en voelde ik mezelf een stuk zekerder. Ik ben eerst gaan stappen, langzaam weer een stukje draf en steeds met een goed gevoel afgestapt en verder uitgebouwd. Vooral niet over je eigen grens gaan, want dan loop je het risico weer bang te worden. Dat heeft mij enorm geholpen en mijn paard heeft daarna zoveel vertrouwen in mij gekregen dat hij bijna nergens meer van schrikt en als het dan een keertje voorkomt, dan doet hij een mini hupsje opzij en verder niks aan de hand 
Oakland1990 schreef:Hier nog zo'n angsthaas. Ik schrik sneller dan mijn paard, ben compleet paranoia want er zou wel eens een korreltje zand anders kunnen liggen. Ik heb ook àlles gezien, als iemands paard 30m verder een sprongetje maakt ging ik meteen stappen, want stel je voor dat mijn paard mee doet en ik er afdonder...
Daarom rij ik ook het liefst helemaal alleen met een toeschouwerwant stel je voor dat ik er afdonder als ik alleen op stal ben en het is serieus... Je merkt al dat ik de hele tijd veronderstellingen maak, die eigenlijk nergens op slaan.
regen vind ik dan weer geen probleem, maar sneeuw vind ik ook echt niks.
zat op turnen hoor
) ging er toen vandoor, de pensionpony waar ik op zat (wat een eer het toen was dat ik daar op mocht, 2e keer al, als enige) ging heel hard draven. En die jongen die op dat paard zat brak zijn pols bij zijn val. De makkelijkste pony verkrampte ik nog op en heb echt op het punt gestaan in huilen uit te barsten.
) Heb het haar toen eerlijk verteld en dat heeft echt geholpen, ze heeft me elke week op de goede braverd gezet die mega lief voor me was, waar ik ook al 100% vertrouwen in had.
Heb van voor mij toen megagroot (als meisje van 1.45
) naar klein gereden en inmiddels ook alle geslachten. Van probleempaard tot handelpaard het kon mij niet gek genoeg!