hoe belangrijk zijn transportbeschermers?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bromfiets

Re: hoe belangrijk zijn transportbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 12:51

Hey femmefatale :wave: Hoe is het?

Ik gebruik geen transportbeschermers omdat ik het ondingen vind. Ze zakken af en onze paarden vinden het allemaal maar vreemd om zo ingepakt te worden, dus ik zet ze zonder iets op de trailer. Nog nooit problemen mee gehad.

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 13:03

Marion71 schreef:
Niet.

Transportbeschermers zijn klinklare onzin en bedacht door de commercie. Wat ik altijd zo grappig vind; als veulens of jonge paarden vervoerd worden, krijgt geen eigenaar het in z'n hoofd om die transportbeschermers om te doen. Dan zijn ze een jaar of 3, 4 of ouder, hebben ze trailerervaring en dan doen ze wel van die dingen om. Als je het jonge onervaren dieren niet doet, waarom zou je het oudere ervaren dieren dan wel doen?

Er kan altijd wat gebeuren, maar dat risico is met transportbeschermers groter dan zonder.

Transport beschermer zijn zeker wel nuttig.
Je moet natuurlijk wel goeie kopen,die niet afzakken.
Veel paarden dragen na hun derde ijzers. Op de trailer
is het dan zeker handig om de benen van je paard te
beschermen.
Maar het kan ook gewoon met bijvoorbeeld NEW peesbeschermers
en springschoenen. Zakken nooit af.
En paarden jonger dan drie jaar vervoeren is ook risico vol.
Wij hebben camera in de trailer en kunnen ze zo ook tijdens het
vervoer goed in de gaten houden. En zo gauw het kan, krijgen
ze in ieder geval voor bescherming om.
En dan is er nog een positieve bijkomstigheid, ze blijven schoner!!

MissJeanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 13:10

Ik heb van die hoge en ik doe ze haar alleen maar om met een wedstrijd.

Want als ze dan poept op de trailer zijn de beentjes nog lekker schoon.

Verder niet ;)

gelukzoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 13:11

Heel belangrijk... Ik heb een ernstig ongeluk gehad met de trailer en mijn paard haar benen waren ligt beschadigd.. De beschermers waren helemaal kapot gescheurd! Boven de beschermers had ze gaten in haar benen..
Ik had kleine beschermers, dus nu komen er bij mijn nieuwe paard beschermers tot en met boven zijn knie.

Mijn paard gaat nooit op pad zonders beschermers..

meabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 17:31

ik vind transportbeschermers wel fijn. inde zomer te warm en dan gebruik ik gewoon peesbeschermers. wel lage transportbeschermers. die hoge vind ik maar niks

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 20:14

Johanna59 schreef:

beschermen.
En dan is er nog een positieve bijkomstigheid, ze blijven schoner!![/quote]

Dat laatste is waar, maar vwb het overige verschillen we van mening. Transportbeschermers beschermen in het meest gunstige geval alleen de haren en huid. Botten of pezen hebben er helemaal niks aan. Pezen hebben er -zeker in de zomer- alleen maar last van. De temperatuur loopt onder die dingen mega op. Het is bekend dat dit peesblessures in de hand werkt. Van met peesbeschermers op de trailer zie ik het nut ook niet in. Of je zou ze verkeerd om moeten doen. Dan beschermen ze het haar en de huid aan de voorzijde van het been tenminste nog. Springschoenen kunnen nuttig zijn voor paarden die nauw staan. Maar meestal komt de bescherming erom voor baasje z'n gemoedsrust. Soms sta ik ook versteld hoe ingepakt paarden de trailer op gaan en vervolgens stapt men in de auto en vergeet dat er een trailer MET paard achter zit. Een goede chauffeur en veilige trailer zijn voor mij de belangrijkste beschermers tijdens transport.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 21:31

Marion71 schreef:
Johanna59 schreef:

beschermen.
En dan is er nog een positieve bijkomstigheid, ze blijven schoner!!

Dat laatste is waar, maar vwb het overige verschillen we van mening. Transportbeschermers beschermen in het meest gunstige geval alleen de haren en huid. Botten of pezen hebben er helemaal niks aan. Pezen hebben er -zeker in de zomer- alleen maar last van. De temperatuur loopt onder die dingen mega op. Het is bekend dat dit peesblessures in de hand werkt. Van met peesbeschermers op de trailer zie ik het nut ook niet in. Of je zou ze verkeerd om moeten doen. Dan beschermen ze het haar en de huid aan de voorzijde van het been tenminste nog. Springschoenen kunnen nuttig zijn voor paarden die nauw staan. Maar meestal komt de bescherming erom voor baasje z'n gemoedsrust. Soms sta ik ook versteld hoe ingepakt paarden de trailer op gaan en vervolgens stapt men in de auto en vergeet dat er een trailer MET paard achter zit. Een goede chauffeur en veilige trailer zijn voor mij de belangrijkste beschermers tijdens transport.

Wij begrijpen elkaar.........

niikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 10:09

Ik ben niet zo van de transportbeschermers,
mijn vorige paard leek gewend aan ze te zijn dus wij inladen en wegrijden.
Een kennis van ons reed achter ons en zag zo ons paard onderuit gaan in de trailer,
met uitladen kwamen we tot de conclusie dat ze afgezakt waren door het onruistige gedoe van mij merrie.
Nu met mijn nieuwe paardje heb ik eigelijk nooit bescherming om in de trailer en als ik wat om heb is het bandages (met nog een extra bandje) of gewoon peesbeschermers. Dit is eigelijk meer voor het idee denk ik :+

wessjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 10:16

Ik heb ze en gebruik ze bijna nooit. Ik heb ze 1 keer gebruikt toen mijn paard als hulppaard van Sint moest dienen. En dit was alleen om te zorgen dat hij zijn mooie rode bandages niet onder zou poepen. Zodra hij in de trailer staat doet hij namelijk altijd 1x poepen.

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 10:20

ik gebruik nu alleen voor beschermers, omdat de achter beschermers afzakken, maar deze gaan kleiner gemaakt worden.

mijn paard gaat wel met veel moeite de trailer in moet ik zeggen, maar ik doe het echt niet zonder

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 10:29

Ik gebruik het ook niet want ik vermoed dat zo'n lapke stof om de benen echt niet een blessure zou kunnen vermijden.
Laten we de test doen: Iemand die zulke transportbeschermers heeft trekt ze aan en laat iemand met schoenen met stalen neuzen (aja want paarden hebben soms toch ook ijzers) tegen zijn schenen stampen. Dan heb je ook pijn. :+
Daarom kies ik voor vervoer te steeds voor goede voor en achterpeesbeschermers.