Leasepaard of eigen paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

love_urla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 23:22

Prisca schreef:
Shootingstar schreef:
Ja inderdaad. Nee als hij ziek wordt hoef ik het niet te betalen. Dat super de luxe valt ook wel mee hoor, we hebben 2 binnenbakken en een buitenbak en verder niks bijzonders.
Het is inderdaad veel geld, daarom denk ik ook aan een eigen paard. Bedankt voor je reactie.

Super de luxe niet?. Met 2 binnenbakken en een buitenbak?. Denk dat je niet mag klagen de meeste op bokt hebben niet eens een binnenbak.
Dat zie je wel vaak in je betaling terug.

Wat zou je al pensionklant op deze stal betalen?.

wij hebben 2 binnebakken en 2 buitenbakken en daar betaal je per maand ong 225 voor geloof ik

Snorkelfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 12:16

Een eigen paard is inderdaad veel duurder dan 200 euro inclusief alles. Je krijgt niet alleen de hoefsmid, je hebt ook andere bijkomende kosten. Kosten waarvan je denkt dat je ze niet hoeft uit te geven, maar vast en zeker voorbij zullen komen. Wat betreft stalling is dat maar weinig te vergelijken met elkaar. Want de ene provincie is de andere niet, en je zal toch echt bij jou in de buurt voor de stallingsprijzen moeten gaan kijken. Dan nog maar te hopen dat er iets te vinden is in je budget.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 12:22

ik vind 200 erg veel voor wat jullie hebben...
als jullie denken dat jullie het kunnen betalen en elke dag willen/kunnen gaan dan zou ik gewoon langzaam eens rond kijken

hier ligt de stalling incl hooi/stro vaar rond de 150 euro..er is een manege die 240 kost maar deze hebben dan ook binnen/buitenbak, stapmolen enc enc (meer luxe dus)

Kosten van een da hoeft ook niet super veel te zijn..enige waar je aan moet denken is ALS ze ziek worden het al heel snel heel hoog oploopt.

De eigenaar van mn paardjes heeft 2 paarden waarvan 1 2x koliek kreeg.. huppa 600 euro lichter. In dezelfde maand raakt dr andere paard kreupel, moeten foto's gemaakt worden, staat nu in de kliniek voor operatie enc dit zal dr ook handen vol geld kosten.
Je moet dus rekening houden met het fijt dat als je de vaste lasten kan betalen je over moet houden (om te sparen ofzo) zodat als ze eens wat hebben, je het ook kunt betalen

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 13:50

Even offtopic: Heb je je pony toevallig in Egmond staan?

Ik heb ook eerst een leasepony gehad en het is een hele goede manier om te kijken of je het echt leuk vind om de verantwoordelijkheid van een 'eigen' pony/paard op je te nemen. Ik heb eerst ook gedeeld en toen de andere leasers ermee stopte heb ik m'n pony alleen geleasd.

Een eigen pony/paard is wel duurder, zeker daar in de regio (ik kom er vandaan en ken de prijzen daar).

edit: foutje