(eerst kon ik niet eens met borden lopen en hadden we altijd plastic borden en bekers in huis).. Met paardrijden moet je zoveel te gelijkertijd doen, ik ging met sprongen vooruit..
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
13maartje schreef:Ik zou heel graag op paardrijden willen, maar mag het niet van mijn ouders, omdat het slecht voor je is.
Ze zeiden dat je als vrouw zijnde later moeilijk kinderen krijgt omdat je spieren daar verhard zijn. ook kan je rugklachten krijgen.
ik ken een meisje die wel op paardrijden zit die zegt dat dat helemaal niet waar is....
Weet iemand of het echt zo slecht is om paard te rijden???
) en dat mijn rug juist slechter is geworden, doordat ik niet reed (en een periode van weinig sporten had). Je ouders zijn niet goed voorgelicht, vrees ik.
_Kruimel schreef:lammie2701 schreef:ik ben op mijn 6e begonnen en mijn bekken en heupen zijn gewoon normaal meegegroeid...volgens de fysio's die ik heb gehad was dat ook zo'n typisch fabeltje...
Weet ik dan ook weer
Miryamk schreef:Dan zou je dus ook minder kans hebben later incontinent te worden *gaat tot op hoge leeftijd rijden*![]()
Maar daar hoor je nooit iemand over...
lammie2701 schreef:ik heb dan juist last van mijn rug als ik niet rij...en tegen mijn is door verschillende fysio's aangeraden om door te blijven gaan met paardrijden omdat het juist zo goed is voor je houding...
Ik kan 'n leek ook niet vertellen dat ik weer rij. Dat is een en al ombegrip! Veug schreef:Ik heb benen,rug,nek en schouderklachten (whiplash) en ik moest zo snel mogelijk van de therapeut weer gaan rijden! Je kan zo intensief en vaak rijden als je wil. Het is voor mij juist heel ontspannend en ik train mijn spieren en moteriek. Ik moet er niet afvallen nee... maar ja, gister ben ik ook op 'n trap uitgegleden! Haha! Paardrijden is fysiek en geestelijk gezien juist heel goed! Voor jongere mensen is het denk ik juist goed om zo verantwoordelijk, zorgzaam, daadkrachtig en consequent te leren worden.
lammie2701 schreef:Veug schreef:Ik heb benen,rug,nek en schouderklachten (whiplash) en ik moest zo snel mogelijk van de therapeut weer gaan rijden! Je kan zo intensief en vaak rijden als je wil. Het is voor mij juist heel ontspannend en ik train mijn spieren en moteriek. Ik moet er niet afvallen nee... maar ja, gister ben ik ook op 'n trap uitgegleden! Haha! Paardrijden is fysiek en geestelijk gezien juist heel goed! Voor jongere mensen is het denk ik juist goed om zo verantwoordelijk, zorgzaam, daadkrachtig en consequent te leren worden.
tijdens mijn whiplash mocht ik de eerste 4 maanden niet rijden ivm mijn nek en bovenrugklachten...dit ivm gebrek aan hoofdbalans...

zelf zag ik het niet gebeuren, maar de therapeut heeft mij over gehaald.
Veug schreef:lammie2701 schreef:
tijdens mijn whiplash mocht ik de eerste 4 maanden niet rijden ivm mijn nek en bovenrugklachten...dit ivm gebrek aan hoofdbalans...
Ik ben ook pas na 5,5 halve maand op het paard gestapt... En heel, heel langzaam opgebouwd, eerst was het alleen stappen. Ik kan nu nog steeds niet intensief rijden.
Na 5,5 maand was zo snel mogelijkzelf zag ik het niet gebeuren, maar de therapeut heeft mij over gehaald.
en je bevalt maar enkele keren van een kind of een enkel keer.