Niet plassen onder het rijden....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MiniLoe

Re: Niet plassen onder het rijden....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 14:13

mn shettie doet dit ook met buiten wandelen, echter na een tijdje merk ik dat hij toch moet, als ik hem dan op zachte ondergrond laat lopen, b.v. van de straat naar een stukje gras, dan leegt hij zijn blaas maar al te graag.

Ik denk dat hij het niet prettig vind dat gekletter op de straat tegen zn benen :P zou ik ook niets vinden

Mariekyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 14:15

gewoon belonen. dus zodra hij gaat plassen ook al is het op stal gewoon uitbundig belonen.

Dussss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 14:18

Die van mij plast ook altijd pas in haar stal! Met rijden is het allemaal nog wel te doen dan, maar als ik dan met de trailer terug moet dan weet ik precies wanneer ze moet plassen, dan staat ze echt de hele weg te stampen als een gek! Vind het ook wel weer zielig voor haar, maar weet eigenlijk ook niet wat ik er voor de rest aan met doen!

ElsB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 14:18

Sugarfoot schreef:
LovesFayala schreef:
moet je hem bier geven! daar schijnen ze goed van te plassen.....

Klopt!

Maar vinden jullie het nou echt een goed idee om een paard alcohol te geven???

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 14:45

Als het helpt, waarom niet. Sommige paarden vinden het lekker en gezien de massa (hoeveelheid kg's) is het effect van een flesje bruin bier in verhouding kleiner dan bij een mens.

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 14:48

zal hij of zij dan ook van dat ene flesje zoveel beter gaan plassen, of zal je dan alsnog in hoeveelheid kg´s bier moeten gaan geven om effect te krijgen, dan lijkt het me alsnog niet echt goed voor je paard alcohol

Marlou89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 14:49

Mijn paard heeft hier ook last van.. Tijdens het rijden doet hij het niet, hij doet het ook niet als ik op wedstrijd ben en aan de hand met hem rond stap (in de berm bijvoorbeeld). Hij doet het dan zodra ik hem in de trailer heb gezet en ook pas als ik de trailer dicht heb gedaan en het voordeurtje dicht is zodat meneer wat privacy heeft :P Volgens mij plast hij ook bijna niet in het weiland, want als ik hem eruit haal en op stal zet is het eerste wat hij doet plassen.

Weet er helaas ook geen oplossing voor..

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 14:52

Mijn haf plast op commando, maar hoe ik het hem ook al weer heb aangeleerd, hij plast zelfs op de stenen.
Word even graven... Maar is goed te doen!

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 14:57

ikzelf zou ook niet kunnen plassen op commando, ik kan zelfs niet eens plassen in een touringcar bus whaha, kan me wel voorstellen dus dat er paarden zijn die niet overal en altijd kunnen of willen plassen

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 14:57

marieminime schreef:
zal hij of zij dan ook van dat ene flesje zoveel beter gaan plassen, of zal je dan alsnog in hoeveelheid kg´s bier moeten gaan geven om effect te krijgen, dan lijkt het me alsnog niet echt goed voor je paard alcohol

Het schijnt niet te zijn om makkelijker te plassen, maar om de nieren beter te laten werken.
Bruin bier schijnt aan te raden te zijn. Meen af en toe een flesje per keer. Als je even zoekt is hier op Bokt ook wel informatie erover te vinden.

ElsB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 15:04

BrankaZ schreef:
Als het helpt, waarom niet.
Omdat alcohol vergif is?!? (Ja, ook voor mensen en dat zeg ik ondanks 't feit dat ik zelf ook graag een glaasje of wat lust :9 :o :P )

Anne Marie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 15:15

Ik heb Bo aangeleerd dat plassen heeeeel braaf is, op stal, in de wei, ohz, voor de kar, maakt niet uit, plassen = braaaaaaaaaaf! Op den duur moet je het wel een beetje gaan matigen, want slimme paarden hebben zo door dat ze mogen stil staan als ze hun achterbenen naar achter neerzetten... De meeste paarden geven inderdaad aan dat ze moeten. Bij Bo voel ik bv dat ze haar rug strak gaat houden ohz. Ik laat 'r dan zelf een mooi plekje uitkiezen in het gras, (lekker met haar neusje over de grond laten snuffelen) en daar doet ze dan op den duur "heel braaaaaaaf meisje!" d'r plasje (nou ja.. zeg maar plas.) Tja, soms moet je geduld hebben, Bo doet er soms wel een paar minuten over om het meest geschikte plekje te vinden. Voor mijzelf is dat geen enkel probleem, maar als er soms iemand meerijdt is het wel eens wat lastiger. Ach ja, Bo gaat voor. Ik loop zelf ook niet graag met dichtgeknepen knietjes een vergadering in. Houd er dan nog maar eens je aandacht bij! :D

broodje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 18:27

ik hou dez topic ook in de gaten:D het paard van mijn vriendin doet dit ook:D

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 02:25

Ik plas ook niet graag in het openbaar :').

Mijn pony doet het dus ook,vooral op wedstrijden werkt dat in mijn nadeel. Heb één keer gehad dat meneer mijn eerste proef zo rot liep, en met tussendoor rijden ook dus ik had al zo iets: Nee he die moet plassen. Stil gezet, gefloten, verder gestapt, weer stil staan (uit zichzelf), maar niet plassen. Tweede proef in, X halthouden en achterwaarts, je raad het al. De mensen die na mij moesten waren mij erg dankbaar _O-.

Asmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 21:42

soms even laten uitrusten misschien?

X.

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 21:44

Wat wij altijd deden als je merkt dat hij nodig moet. Stil gaan staan evt. af stappen en gaan fluiten. Dit werkte eigenlijk altijd wel.. als de mogelijkheid daar is werkt een kraan aan zetten ook heel vaak..

Asmaryl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 21:51

hoe hij onder het zadel word weet ik niet want hij is nog maar 1,5 maar mijn paard plast eigenlijk wel overal, als hij flink moet. Best vaak in zijn stal en dat is dan braaf, zeker als hij het alleen achterin doet...
Ik heb wel eens gehad dat hij plaste terwijl we aan het lopen waren, en ook niet proberen te stoppen. Dus terwijl hij liep zwabberde het overal heen....