Neemt niet weg als ik de startlijsten zie en ik als 1e moet starten ik wel ff baal
Maar ja, als je goed rijdt dan kunnen ze niet om je heen, of je nu als 1e of als laatste start. Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Maar ja, als je goed rijdt dan kunnen ze niet om je heen, of je nu als 1e of als laatste start.
). De combinaties die ik het beste vond houd ik altijd apart op een stapeltje. Als dan iedereen geweest is kijk ik die na en check ik of mijn uitslagenlijst klopt met het beeld dat ik had. Indien nodig kan ik dan adhv mijn eigen nota's nog aanpassingen maken (in de zin van extra commentaar geven bv). Zo probeer ik toch een beetje een juist beeld te houden
Memuska schreef:Ik vind de eerste combinatie in elk geval wel de moeilijkste om te jureren. Maar op zich, goed gereden is goed gereden, of je nu als eerste of als vijftiende binnenkomt. Ik heb altijd zelf een klein blaadje papier of notaboekje bij en de combinaties die ik echt goed vond noteer ik apart wat dingetjes van, wat extra commentaar "middendraf goed maar mocht toch net iets meer" of "stapte vlot achterwaarts doch iets achter de loodlijn". Of ik noteer een kenmerk zodat ik achteraf nog goed weet om welke combinatie het ging ("meisje met mooi jasje met glitters" krijg je dan). De combinaties die ik het beste vond houd ik altijd apart op een stapeltje. Als dan iedereen geweest is kijk ik die na en check ik of mijn uitslagenlijst klopt met het beeld dat ik had. Indien nodig kan ik dan adhv mijn eigen nota's nog aanpassingen maken (in de zin van extra commentaar geven bv). Zo probeer ik toch een beetje een juist beeld te houden
![]()
Zelf rijd ik het liefst ofwel als eerste ofwel als laatste. Kwestie van veel inrijplaats te hebben!

irissahorse schreef:Dit weekend startte ik als tweede, en degene die de tweede prijs had vond ik niet echt goed, zelfs slechter dan mensen daarvoor, en die had dikke winstpunt, en degene die beter was had net geen winstpunt, was zoiezo een rare jury.
CharleyT schreef:irissahorse schreef:Dit weekend startte ik als tweede, en degene die de tweede prijs had vond ik niet echt goed, zelfs slechter dan mensen daarvoor, en die had dikke winstpunt, en degene die beter was had net geen winstpunt, was zoiezo een rare jury.
Vraagje: wat bedoel je precies te zeggen, is nogal verwarrend zo.

mimeslosydy schreef:het lijkt mij moeilijk voor een jury om de eerste te beoordelen omdat je niks hebt waarmee je het kan vergelijken.
dan moet je dus eigenlik verder gaan punten toz v/d eerste...
ik moet zondag volgens mij als eerste in mijn rubriek dus we zullen zien...
dus dat is onzinCharleyT schreef:Ik hoef als jury de eerste combinatie met niemand te vergelijken, maar beoordelen of de combinatie voldoet aan de gestelde eisen voor die klasse. Heb er ook nog eens wat uitslagen op nagekeken, maar ik vind het een broodje aap verhaal, dat de wereld niet uit te krijgen is.
Gewoon 1 van de vele verhalen/smoezen. En vooral gebruikt door ruiters die zichzelf wat te hoog inschatten als het om goed paardrijden gaat.
) niet hoog in,ik ben namelijk absoluut (nog lang) geen Z ruiter, ik ben gewoon net als ieder ander in de klasse die ik op dat moment rijdt. CharleyT schreef:Ik hoef als jury de eerste combinatie met niemand te vergelijken, maar beoordelen of de combinatie voldoet aan de gestelde eisen voor die klasse. Heb er ook nog eens wat uitslagen op nagekeken, maar ik vind het een broodje aap verhaal, dat de wereld niet uit te krijgen is.
Gewoon 1 van de vele verhalen/smoezen. En vooral gebruikt door ruiters die zichzelf wat te hoog inschatten als het om goed paardrijden gaat.
Cryssie schreef:Wat mij opvalt is, dat er een enorm verschil is van rijden van vroeger en nu.
Mijn instructrice is jury (Z klasse) en ik ga vaak mee als schrijver.
Ik zie soms mensen in de Z komen, waarvan ik denk hoe in vredes naam ben je daar beland. Het gehaald met een bakje boter.
Rechtenlijnen rijden wat is dat??? Appuyeren, zie ik ze wijken.
Overgangen hoe doe je dat.
Vroeger toen ik wedstrijden reed, was het allemaal op de letter en mooie rechte lijnen maken.
Het is er niet meer. Zonde.
Wat wel een + punt is is dat er strenger gecontroleerd gaat worden voor juryleden.