welk tarief stalhulp per uur?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Diana_14

Re: welk tarief stalhulp per uur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 11:54

Jeetje, ik werkte wel eens van 08:00 uur tot 18:00 uur en kreeg maar 20 euro per dag. :o Was 16 jaar toen.

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-10 16:25

ik doe dit erbij gewoon omdat ik het leuk vind, lekker bezig met de paarden.
Dus naast mijn huidige baan .

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 19:10

vind ook dat je best tevreden mag zijn met 10 euro per uur. ZOu ook nog wel zo'n bijbaantje willen.

Dus als iemand nog een stalhulp zoek in de buurt van Pekela dan hou ik me zeer aanbevolen. Heb jaren dit werk gedaan op een manege. Weet van aanpakken. :)

Horsier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 19:18

Ik verdiende het minimum loon. Dat was € 5,35 bruto per uur. Ik was toen 21 en werkte van 7 tot 3 er stonden 75 paarden op stal en die moesten allemaal elke dag gemest worden. Er liep `s morgens wel een vrijwilliger rond dus ik hoefde niet alles alleen te doen, maar ik wou dat ik die bedragen kreeg die jullie allemaal noemen.

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 19:22

Dit is wel gigantisch veel wat ik hier hoor. Dat heb je goed gedaan!
Ik vind dat ik best veel verdien met 7.50 per uur. Maar de meeste in mijn omgeving krijgen echt niet meer dan 6 euro en dat is dan nog goed betaalt.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 19:30

toen ik op een koetsiersbedrijf werkte meste ik al de stallen uit (in t begin waren dat er ca 8) verzorgde ik de paarden en de shetlanders en deed ik veel voorkomende werkzaamheden en kreeg hiervoor ( in t zwart) 8 euro per uur. Eigenlijk 7 euro, maar daar nam ik geen genoegen mee. Dat vond ik net te weinig.
Dus met 10 euro zou ik toch heel blij zijn!

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-10 20:13

plus dat ik nog 1x per 2 weken een springles krijg van het meisje waar ik voor werk! En die lessen kosten 35Euro!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 11:43

friesiszwart schreef:
SweetMellie schreef:
Is het gewoon zwart of wit?

Bij stal bij ons in de buurt lopen 2 stalhulpen: (ken ze)
- meisje van 28 met véél ervaring die ook de paarden rijdt
zij verdient 15 per uur.
- en een meisje van 19 voor alleen stal werkzaamheden die 10 per uur verdient.

Maar goed, ik denk dat het er ook een beetje aan ligt wat voor stal, en je taken en uren zijn. Gebied zal ook wel mee spelen?

Indien dit netto is is dit heel netjes en goed betaald.

Waratje schreef:
Als dit zwart is moeten ze oppassen dat de belastingdienst er geen zicht op krijgt, afhankelijk van het aantal uren dat ze werken. Wit is dit een fluttarief, want al je belasting en sociale lasten moeten er nog vanaf. Een ZZP-er zal al gauw een uurtarief van 35 euro moeten hanteren om amper boven dat minimumloon uit te komen.

In de schoonmaak (witte huishoudsters) en de zorg (alfahulp) verdien je echt niet zulke bedragen per uur... En dat is ook redelijk zwaar werk. Daar krijg je je bruto-loon netto uitgekeerd als je in totaal onder een aantal uren blijft.
Particulieren kunnen ook iemand netto inhuren, zonder kosten van loonheffing etc, als ze aan een aantal regels voldoen (minder dan 3 dagen per week diegene aan het werk hebben geloof ik)

Ik zou kijken naar het wettelijk minumumloon als minimum en alles wat je meer krijgt is mooi meegenomen. Als je zelf een bedrag moet noemen, kun je beginnen met waar jij voor zou willen werken (hoger dan minimumloon dus) en kijken waar je met elkaar op uit kunt komen.