Bij andere bokte, hapte en trapte ze!
Volgens mij hebben paarden net als mensen toch een soort voorkeur of ze iemand wel of niet mogen!
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
HippoLogic schreef:Ik merk dat paarden mensen die 'een masker' dragen, figuurlijk gesproken, vaker niet aardig vinden. Waarschijnlijk omdat de lichaamstaal en de aanwijzingen van die persoon in contradictie zijn.
En dat merk je als ze om de beurt even komen snuffelen -een paard ziet nu eenmaal slecht- Nieuwe mensen ruiken anders en zijn vreemd, bij paarden onderling gaat dat niet anders en moet er eerst van alles getest worden om geaccepteerd te worden. kehdra schreef:Mijn paard heeft aan twee mensen zeker weten een hekel.
Waar dit zomaar vandaan komt durf ik niet te zeggen, maar het zijn over het algemeen de mensen die zich groter/stoerder voordoen als dat ze eigenlijk zijn, of een dreigende houding hebben, en dat heeft Ziggy door denk ik.
Natuurlijk kan hij wel eens op mensen mopperen als ze naar zijn zin niet voorzichtig genoeg zijn, maar dat is snel weer over.
De mensen die hij niet mag, mag hij ook écht niet... Erg apart.
@ TS; ben jij zelf ook niet (onbewust) wat gespannen bij deze instrucrice?
) en er was niets aan de hand, geen spanning, niets. ikke20 schreef:jahoor. bij mn stal zat ook een bouwclub van caranvalswagen. 1 van die jongens grote mond vond het leuk mn paard te gaan staan aaien en dan opeens stroomdraad vast te pakken zodat paard opsodemieter kreeg. jongen ging vervolgens wel even de paarden verplaatsen dus loopt met zn grote mond de wei in en mn paard heeft hem dus even subtiel wijsgemaakt. dat hij beter kon rennen voor zn leven. gastje is op laatste moment tussen de stroomdraden kunnen duiken(waarbij hij met 1 been in een plas stond en het draad aanraakte). maar als mn paard maar dacht dat die jongen in de buurt was stond hij al klaar met oren plat in zn nek. (gasten deden dit dus als ik er niet bij was en ook zonder toestemming. gelukkig ondertussen zijn ze vertrokken)