Horseware vliegendeken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bora

Re: Horseware vliegendeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 15:53

Ik heb zelf de Sweet Itchie Hoody en ben hier heel tevreden over. Mijn paard heeft hem 24/7 op. Dit omdat ik geen tijd heb om hem iedere dag op en af te doen. Ik vind hem steviger als de bucas buzz-off die ik ook heb. Ik doe hem alleen niet over de oren. Dit vindt mijn paard niet prettig en ze doet hem er zelf af.

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 23:53

Lanita schreef:
Ik wil graag de Rambo fly protector kopen omdat mijn pony last heeft vd dazen en vliegen. ze staan 24/7 in een weiland aan het water, en ongeveer 20 min. stappen van stal af.
Maar zou ik hem dag en nacht op kunnen laten?
Ook met regen? want eczeem dekens heb je toch ook 24/7 op ??

Help??

Ja hoor, dat kan wel! Een vliegendeken zuigt zich niet vol met water zoals andere dekens doen :)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 23:59

Maar bv de amigo heeft een extra stofje op de schouders voor bescherming tegen schuren, blijft dat niet te lang nat?

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 00:00

Mijn protector heeft ook zo'n stofje maar dat is héél dun. Geen idee hoe dat bij de Amigo is maar ik denk dat het wel meevalt...

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 00:55

Ja hoor ze kunnen er prima mee buiten lopen als het regend, het is echt zo weer droog.
De Amigo heeft ook een heel dunne gladde stof, net als de protector en de andere vliegendekens van Horseware.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 01:26

http://i71.photobucket.com/albums/i141/clipsje/dekens18.jpg
Hier mijn oudje met een Amigo Bug Rug op. De deken is zo lang dat je echt geen buikflap nodig bent. Ze liggen als een huis ook als ze rollen en ze hebben hier toch echt al het een en ander doorstaan. Te zien op deze foto of deze :D 8-) (de deken op die foto's is al een jaar of 4 oud, en blijft heel ondanks dat kleine draakje die verwoede pogingen deed :D ).
Ja ik kan zo de Horsewarereclame in :+ Ik zweer erbij, ik heb al jaren HW dekens, en hier nooit weer een ander merk. Pasvorm is super, ze kunnen tegen een stootje en ze zijn zo weer droog als het een keer geregend heeft.

marietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 10:52

Lanita schreef:
Ik wil graag de Rambo fly protector kopen omdat mijn pony last heeft vd dazen en vliegen. ze staan 24/7 in een weiland aan het water, en ongeveer 20 min. stappen van stal af.

Help??

Hey mel, je kan hem gerust 24/7 ophouden hoor, geen probleem. Sommige kiezen voor een eczeem deken omdat deze ook de vliegen weghoud bij de hals en buik. En met regen heb ik nooit problemen gehad, de dekens drogen vrij snel op.

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 14:54

Ik heb de amigo mio en de sweet itch.

Ik raad je de mio af als je paard dekens sloopt of bij slopers staat. Die deken kan niks hebben. De Sweet itch is echt een super deken :j.

Renee1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 16:15

ik heb nu de rambo sweet itch hoody gekocht,
GEWELDIG :+ ,

had vorig jaar eentje van imperialriding en die paste voor geen meter,
deze zit alsof die voor hem gemaakt is, mag ook wel voor €160,-

onder de kaak ging bij de vorige het riempje niet dicht en deze sluit mooi aan,
buik singels zitten geweldig,

ik ben er blij mee,
hij heeft der nog niet mee buitengestaan gezien het weer,
maar hoop dit binnen twee weken te testen :9

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 16:48

Dat kan stukken goedkoper :D

Lanita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 20:54

marietje schreef:
Lanita schreef:

Help??

Hey mel, je kan hem gerust 24/7 ophouden hoor, geen probleem. Sommige kiezen voor een eczeem deken omdat deze ook de vliegen weghoud bij de hals en buik. En met regen heb ik nooit problemen gehad, de dekens drogen vrij snel op.

Oke.. in de zomer kan je aan het spuiten blijven met vliegenspray..
dus het leek me handiger om een vliegendeken te kopen, heb al een goede
gezien bij Divoza, de Rambo fly protector vond ik qua stof niet zo fijn aanvoelen ;( .

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 22:49

De vormt zich naar het paard door de speciale stog, voelt iets stugger aan dan de anderen, maar is wel een hele fijne deken.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 07:47

Ik heb de fly protector van rambo en het is een super deken.
De stof voelt idd stugger maar vormt zich super naar het paard en is vele malen sterker dan de andere viegendekens.
En dat is wel handig als je paard net als die van mij in kuddeverband loopt ;)

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 00:05

josie schreef:
Dat kan stukken goedkoper :D

Hell Yeaah.. :')

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-10 12:55

We hebben nu gekozen voor de rambo SIH, maar ik zit nog een beetje te dubben over de maat. Hij heeft van Amigo een 6,0", maar die hebben natuurlijk een andere sluiting aan de voorkant. De Rambo Wug Heavy 6,3" is echt te groot voor hem, hij is vrij smal van voren, niet supersmal, maar wel smaller dan een rijpaard (tis een harddraver). Zou een 6,0" wel passen van de SIH? Gaat ie dan niet te ver naar achter? Of is m ijn paard niet geschikt voor de rambosluitingen?

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 13:02

hmm ik heb alleen amigo dekens, maar mijn merrie komt goed toe met een 6.0 staldeken en vliegendeken (mio). Haar regendeken en dikke winterdeken zijn 6.3 en vooral de ongevoerde regendeken is aan de grote kant (de heavy is ook ruim maar met een staldeken eronder als gegoten).

dus denk wel dat je het op een 6.0 kan wagen

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 16:13

Bij twijfel altijd meten:
1 = stokmaat
2 = midden voorborst tot en met midden van de billen - 10 cm = onderlengte voor een buitendeken, niet iedereen trekt die 10 cm er af, dat is je eigen keuze.
3 = voorkant schoft en eindig op bilhoogte (dat is ongeveer 10 cm verder dan de staartinplant).
Deze 3 maten samen geven een beeld voor je dekenmaat.

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 21:15

Ik zit te twijfelen tussen deze dekens de Rambo Fly Buster (geinpregneerd) of de Rambo Protector (incl. losse hals).

Heeft iemand ervaring met deze dekens en welke raden jullie mij aan?