starten bij E-pony's met een stokmaat van 1.60

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

shartjec

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 19:32

Heee, mijn rijvereniging zegt;

ik heb nodig van je voor het aanvragen van een startkaart, een kopie van het paardenpaspoort van blz. 1, waar alle gegevens in het kort staan weergegeven. Als je paard al wedstrijden heeft gelopen, is dit kopie voldoende. Heeft je paard nog niet eerder wedstrijden gelopen, dan heb ik meer gegevens nodig. Een kopie van de afstamming van het paardenpaspoort. Doorgeven of je paard een hengst of ruin is indien in het paardenpaspoort staat vermeld mannelijk. De hoogte doorgeven.

Dus moet je dan geen blaadje, ofzo van die ponymeter inleveren? ik laat m gewoon kort bekappen ijzers eraf en dan meten :)

cdetje

Re: starten bij E-pony's met een stokmaat van 1.60

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 19:41

jep ijzers eraf.
Op jouw leeftijd, als het even kan lekker bij de ponys starten.
Nog tijd genoeg om tussen de paarden te gaan rijden.

En dierenarts heeft geschat, zegt niet alles, sommige paarden/ponies tonen hoger dan dat ze werkelijk zijn.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 19:51

Vitalis_ schreef:
Volgens mij kunnen ze niet gecontroleerd worden op een wedstrijd, want dat heb je dus al gedaan door hem officieel te laten meten.

Als de jury het niet vertrouwd mogen ze hem gewoon over meten op een wedstrijd. Wordt niet veel gedaan, maar met kampioenschappen loop je wel een groter risico.

Vitalis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 20:01

shartjec schreef:
Heee, mijn rijvereniging zegt;

ik heb nodig van je voor het aanvragen van een startkaart, een kopie van het paardenpaspoort van blz. 1, waar alle gegevens in het kort staan weergegeven. Als je paard al wedstrijden heeft gelopen, is dit kopie voldoende. Heeft je paard nog niet eerder wedstrijden gelopen, dan heb ik meer gegevens nodig. Een kopie van de afstamming van het paardenpaspoort. Doorgeven of je paard een hengst of ruin is indien in het paardenpaspoort staat vermeld mannelijk. De hoogte doorgeven.

Dus moet je dan geen blaadje, ofzo van die ponymeter inleveren? ik laat m gewoon kort bekappen ijzers eraf en dan meten :)

Het is wel handig om m kort te laten bekappen. Maar dan kan je beter ijzers van een halve cm er onder doen. Als je ijzers onder een paard hebt, wordt er altijd 1 cm afgetrokken. Dus is je paard ook weer een halve cm kleiner.

Espie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 20:02

Lithya schreef:
Vitalis_ schreef:
Volgens mij kunnen ze niet gecontroleerd worden op een wedstrijd, want dat heb je dus al gedaan door hem officieel te laten meten.

Als de jury het niet vertrouwd mogen ze hem gewoon over meten op een wedstrijd. Wordt niet veel gedaan, maar met kampioenschappen loop je wel een groter risico.

ik heb het zelf nog nooit mee gemaakt dat ze de pony na meten op kampioenschappen.
heb zelf een Epony ben twee keer op de NK geweest. heb toen zelfs geen paspoortcontrole gehad.
een E pony mag 156.9 zijn.
dus zou hem gewoon laten meten.
ze rekenen 1cm voor de ijzers. en als hij iets grooter is doen zij er echt niet moeilijk om.
of het moet echt een paardt zijn, ja dan houdt het op

Vitalis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 20:03

Lithya schreef:
Vitalis_ schreef:

Ik weet het ook niet zeker. Maar dat is dan toch best raar? Je hebt je pony al officieel laten meten en dan vervolgens gaan ze hem nog een keer meten op een wedstrijd? Het meten is dan toch al gebeurd? Waar is dat officieel meten anders voor?

Geen aanval op jou hoor! Maar gewoon een vraag.

Espie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 20:09

dat na meten is een fabel,
vallen hun eigen mensen echt niet af

Myrna91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 20:16

Je hebt op wedstrijden soms zo genoemde IR controleurs lopen. Die controleren of het paard/pony optijd is ingeent en of ze ook een chip hebben. Ook word er op pony wedstrijden wel eens gemeten door de IR controleur..! Jury's mogen dit officieel niet doen omdat ze geen 2 functies mogen hebben op een wedstrijd. IR controleurs lopen normaal op het voorterrein. Dit doen ze puur uit controle. Als jou je paardje zou laten meten door een makkelijke KNHS meter die er een paar cm af doet en dat in je paspoort zet, en je vervolgens weer na gemeten word op een wedstrijd door een IR controleur die meet hem dus een stuk groter ben je als nog aan de beurt. Ze zullen vast niet moeilijk doen over een cm maar toch...

Vitalis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 20:22

Myrna91 schreef:
Je hebt op wedstrijden soms zo genoemde IR controleurs lopen. Die controleren of het paard/pony optijd is ingeent en of ze ook een chip hebben. Ook word er op pony wedstrijden wel eens gemeten door de IR controleur..! Jury's mogen dit officieel niet doen omdat ze geen 2 functies mogen hebben op een wedstrijd. IR controleurs lopen normaal op het voorterrein. Dit doen ze puur uit controle. Als jou je paardje zou laten meten door een makkelijke KNHS meter die er een paar cm af doet en dat in je paspoort zet, en je vervolgens weer na gemeten word op een wedstrijd door een IR controleur die meet hem dus een stuk groter ben je als nog aan de beurt. Ze zullen vast niet moeilijk doen over een cm maar toch...

Als dit zo is, vind ik het toch raar. De KNHS heeft die ponymeters officieel gemaakt (om het zo maar even te zeggen). Dat is dan toch raar want uiteindelijk kraken ze dus hun eigen mensen af?
Met bijvoorbeeld inentingen dat vind ik dan weer wel logisch, want dat heeft degene die start zelf in de hand. Daar komt niet eerst een officieel iemand aan te pas.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 20:26

Espie schreef:

Is geen fabel op kampioenschappen kan erop gecontroleerd worden.
Als je bij de ponies wilt starten moet je idd een meting in je paspoort hebben van 8 jaar of ouder.

Kort bekappen vind ik een beetje triest, trek zelf dan ook even te kleine schoenen aan.

Espie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 20:27

ga als het kan lekker starten bij de ponys dan maar iets ingemeten. gebeurt zo vaak.
veel plezier met je pony.

Espie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 20:30

Charaz schreef:
Espie schreef:

Is geen fabel op kampioenschappen kan erop gecontroleerd worden.
Als je bij de ponies wilt starten moet je idd een meting in je paspoort hebben van 8 jaar of ouder.

Kort bekappen vind ik een beetje triest, trek zelf dan ook even te kleine schoenen aan.

wij zijn er vaak genoeg met andere ruiters geweest.
het is nog nooit bij ons gebeurt zelfs geen paspoortcontrole
wel op kleine wedstrijden maar dan alleen voor de inentingen en chip controle

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 20:31

Vitalis_ schreef:
Ik weet het ook niet zeker. Maar dat is dan toch best raar? Je hebt je pony al officieel laten meten en dan vervolgens gaan ze hem nog een keer meten op een wedstrijd? Het meten is dan toch al gebeurd? Waar is dat officieel meten anders voor?

Geen aanval op jou hoor! Maar gewoon een vraag.

Omdat er veel paarden als pony ingemeten worden. Daarom worden er ook wel steekproeven gehouden. Ik had een E pony en die is ook wel eens nagemeten. Was 1.52, geen probleem dus. Maar het gebeurd dus wel.

Espie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 20:36

ik heb zelf een paard gefokte E pony.
lijkt ook grooter dan hij is. maar nog nooit heeft iemand hem na gemeten.

Benita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 21:07

Bij internationale wedstrijden kunnen ze nameten en dan zijn ze wel streng (en terecht). Dit gaat dan vaak om D-pony's. Bij E-pony's hoef je niet bang te zijn, dan mag je toch niet internationaal starten bij de pony's. Alleen als het tientallen centimeters scheelt moet je je zorgen maken, maar als het om een paar centimeters gaat hoef je je niet druk te maken. De ponymeters weten echt wel wat ze doen hoor.

shartjec

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-10 19:11

Ik heb haar gemeten vandaag, ze was dus eigenlijk 1.58 maar hij heeft er 1.56 van gemaakt(waarom geen 1.57??)

xx

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 19:33

Omdat e-pony's tot 1.569 gaan en niet 1.570

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 19:45

Leuk, lekker bij je leeftijdgenoten gaan starten!
Ik denk overigens met evt. nameten dat dit hooguit gebeurt op grotere kampioenschappen, niet bij gewone wedstrijden en in de lagere klassen.

Om nog even op je andere vraag terug te komen:
Je krijgt je punten voor de proef die je gereden hebt. Je puntenaantal bepaalt of je een winstpunt krijgt en met voldoende winstpunten mag je door naar de volgende klasse. Je kan dus inderdaad laatste zijn in je rubriek en wel een winstpunt hebben (dan was er misschien heel goed gereden die dag) of eerste zijn zonder winstpunt (dan werd er dus door iedereen minder goed gereden).
Je plaatsing geeft eigenlijk aan hoe goed je hebt gereden ten opzichte van de anderen en je punten of de proef zelf ook van goed niveau was.
Kijk ook maar eens op de website van de KNHS, daar staat bij de regelementen precies de hele regeling.

Veel plezier!

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 14:47

Heb in 10 jaar wedstrijd rijden, nog nooit zelf meegemaakt dat de pony's/paarden nagemeten werden, alleen 1 keer bij een ander gezien.

Het is alleen wel wat lastiger met springen, de dubbels zijn niet zo fijn op afstand te rijden.

A_nita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 00:28

De E-pony van onze dochter is ook ingemeten op 156,9 bij de vorige eigenaar. Hij was toen ouder dan 8 jaar, dus hij blijft officieel E-pony , al denk ik dat hij wel iets groter is.

KIPxSTYLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 12:51

ik zou hem opnieuw laten meten.

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 13:01

je kunt het ook even na vragen bij de ponyclub, knhs of de ponymeter zelf,
dan weet je precies hoe het zit.