Overstap L1 naar L2?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Riverdance1

Re: Overstap L1 naar L2?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 21:49

Voor mij was de overstap ideaal, met doorzitten kan ik veel beter m'n hulpen geven en is het beeld dus rustiger

mister_myagi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 21:54

Ik vond het een verbetering. Alleen nog maar lichtrijden met de middendraf en het halsstrekken, de rest tenminste doorzitten. Wat meer oefeningen en niet meer van die lange stukken. Ik ga nu de overstap naar het M1 maken. Ben heel benieuwd hoe dat is!

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 21:59

vandaag mijn 2de l2 wedstrijd gereden en nu 180 punten. (de eerste 179..) Vind het niet veel verschil met de l1 behalve het doorzitten dan en het wenden in galop wat jonge paarden toch moeilijk vinden.
Mijn paardje moet alleen wat meer voorwaarts maar dat heeft niets met het niveau van de proeven te maken. dat moet ze in de B ook..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 22:01

Ik vond het heerlijk :)

Eindelijk doorzitten. Heb met mn toen ook zichtbare drachtige merrie (dus omstandigheden en conditie niet optimaal) vrij gauw (2 maanden) 8 winstpunten gereden en had op debuut op gelijk winst en prijs.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-10 16:37

Ik heb nog wel eens moeite om hem wat hoger ingesteld te houden, hij heeft gauw de neiging om nog wat te diep gaan lopen..

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 20:17

Weet niet of je inmiddels al de overstap gemaakt hebt.. Maar ik heb gister net de overstap gemaakt. En het viel mij reuze mee.
Zat ook gigantisch op tegen het doorzitten, maar valt eigenlijk best mee hoelang je doorzit. Vooral omdat je elke keer licht moet rijden met middendraf en hals strekken. En ook heb je galop en stap er tussen door.
Het is wel gelijk stuk strenger.. Waar ik in de L1 nog 6 voor kreeg is het hier een 5. En terecht ook. Maar had alsnog 184 en 187 punten en was 1e en 2e :)
Echt niet verwacht voor de 1e keer, was er ook heel dik tevreden mee! Moet echt netje op de letter leren rijden, scheelt me zoveel punten, haha. En commentaar heb ik gekregen waar ik ook echt wat mee kan, dus dat is ook heel fijn! :)

edit: typoo
Laatst bijgewerkt door Sannnn op 07-03-10 20:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Ivet_Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 20:22

Zo netjes voor de 1e keer! :)

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 20:23

Ik moet zaterdag voor het eerst, dus we zien wel :D.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-10 20:27

Sann,

Nee ik heb de overstap nog niet gemaakt. Misschien over zo'n
2 weken.

Dat heb je goed gedaan zeg! Gelijk 2 winstpunten in de wacht
gesleept en prijs ook nog! :D
Super.. Hoe was de jury met de oprichting? Erg streng?

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 20:35

Wel strenger als in L1, maar nog niet super streng volgens mij.
Als je netjes op de bordjes rijdt en wijken/ achterwaarts etc goed gaat kom je al heel eind denk ik. Vooral letten op die volte's van 15 meter. Ik had de ene helft te klein en de andere te groot :+
Maar ik weet het ook niet allemaal, was ook pas mijn 1e keer in de L2 :P
Was bv. A-X-C binnenkomen. Had ik 5, niet op A-C Lijn. Terwijl in L1 kreeg je dan nog 6. Of halthouden 5, niet vierkant. In L1 kreeg ik dan nog 6. Zulk soort dingen had ik :)
En ook bij wijken.. Zag ik keer toen ik aan het schrijven was. Je moet pas vanaf D wijken, niet gelijk al. De meesten gaan gelijk zodra ze afgewend zijn wijken. Die kregen toen allemaal een 5.

Succes alvast!!

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 18:49

gister voor het eerst L2 gestart, waar ik nog op moest letten was lang genoeg halthouden voor het achterwaarts gaan.
Verder merkte ik wel dat de galop echt al een heel stuk meer gesloten moest zijn, er zitten best lange galop stukken in..

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 19:44

Gister L2 gestart, pony was super lief, alleen moest ik buiten losrijden en toen is ze alleen maar gaan rennen. En toen ik moest starten was ze kapot. Dus ik moest een beetje veel drijven xD. Maar ze deed alle oefeningentjes. Alleen 1keer wijken wou ze niet en bij t achterwaarts gaat ze tegen de hand. Maar dat wist ik al. Ook is ze geen talent in wijken en middendraf. En ook niet in middenstap en middengalop. En het halthouden gaat ook niet zo goed. Oja en ik zit scheef xD, want ze zet me naar links.
Maar ik had 168 en 164 punten.