Nieuwe cap kopen na een val met hersenschudding?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dennis12

Re: Nieuwe cap kopen na een val met hersenschudding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 12:42

Hoi.

Je moet je oude cap niet meer gebruiken hoor! Je wil niet weten hoeveel cappen er al liggen bij een vriendin van mij thuis. Die is al zo vaak van een jong paard gevallen.

Als ik echt hard zou vallen, moet ik van haar ook een nieuwe aanschaffe. Voor de veiligheid.

Liever wat geld aan een cap, dan aan kosten voor het ziekenhuis.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 14:42

Na 1x vallen is je cap eigenlijk al niet meer veilig ;)
Maar als je op een pony rijdt die er heel vaak vandoor gaat, wordt het al gauw heel duur :(
Daarom koop ik na 5x vallen ofzo pas een nieuwe cap ;)

NynkeWizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 22:58

Ik ben gister met voltige van het paard gevallen, zat op mijn knieën, gaat beestje vanuit het niets bokken.
Ben op mijn hoofd gevallen en lag niet heel veel later met een nekkraag en al op de spoedeisende hulp.
Mijn hele hoofd is doof op 1 kant en mijn nek doet enorm pijn, maar het zijn gelukkig de spieren.

Ik baal wel ik heb mijn cap nog maar net nieuw, ik zat eraan te denken mijn bonnetje op te zoeken en naar de verzekeraar te sturen, weet iemand of je zoiets uit de verzekering kan krijgen?

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 13:26

Beterschap NynkeWizz!
Je kunt het altijd proberen, anders bel je toch even van te voren met ze?
Na zulke valpartijen zou ik zeker een nieuwe cap kopen, je hoofd kun je niet vervangen, althans tot ophedden is zo'n operatie nog niet geslaagd, dus beter een goede cap, dan je hoofd stuk omdat je daar op bezuinigd hebt (en je cap toch meer stuk was dan dat je zo zou zeggen).

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 15:37

ben wel nieuwschierig.. waarom was ze er vandoor gegaan??

btw, had zelf een héle oude cap zo oud datie wettelijk verboden was... alé ik was een keer gevallen tussen 2 pony's in hoef tegen mijn hoofd en tegen de bakrand geslingerd. was ff bewusteloos maar geen hersenschuddigen... wat zo'n oude cap wel niet kan weerstaan.... heb hem 5 weken geleden vervangen voor een nieuwe... jammer.. het was te veel risico om hem te houden.

goede beslissing om een nieuwe te kopen na zo'n val.

KaatAmour

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 19:21

Geen idee welk merk cap je had, maar toen ik met mijn Horka ben gevallen tijdens springles, heb ik de cap opgestuurd naar Horka. In het kaartje wat aan de cap hing dat zij dan checken of ie nog heel is. Heb hem zomers opgestuurd, kreeg twee weken later ineens een nieuwe cap binnen! Ze hadden niemand om hem te testen, dus kreeg zomaar een nieuwe! Moest je even bijschrijven wat er met de cap gebeurd was en dat was dat. Sindsdien helemaal gelukkig met Horka. Scheelt ook veel geld, viel er nogal vaak af. Gelukkig laatste tijd rustig wat dat betreft (hoop dat ik dat vasthou :D)
En nog even ontopic: ik vervang mijn cap ook altijd na een beste val, je weet maar nooit hoe de binnenkant echt is, en vind m'n hoofd errug belangrijk!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 19:34

Groot gelijk dat je de cap vervangt! Na een klap is hij niet meer betrouwbaar. Daarbij hoor je sowieso om de 5 jaar je cap te vervangen aangezien het materiaal verouderd en daardoor ook onbetrouwbaar wordt.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 19:36

Absoluut een nieuwe, je bent op je hoofd gevallen zeg je, dus heeft de cap nu een kapotte/zwakke plek.
Als je niet op je hoofd valt zou ik er niet zo'n probleem van maken, maar in dit geval zou ik hem niet meer vertrouwen.
Beterschap!

carmenierola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 10:53

Ik zou zelf een nieuwe cap kopen, want je ziet ook niet hoe die cap er vanbinnen uitziet, die van mij was dan helemaal door de helft, binnen en buiten dus voor mij was het makkelijk beslissen, maar als ik jou was zou ik ook gewoon een nieuwe kopen!

Seventje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 20:46

KaatAmour schreef:
Geen idee welk merk cap je had, maar toen ik met mijn Horka ben gevallen tijdens springles, heb ik de cap opgestuurd naar Horka. In het kaartje wat aan de cap hing dat zij dan checken of ie nog heel is. Heb hem zomers opgestuurd, kreeg twee weken later ineens een nieuwe cap binnen! Ze hadden niemand om hem te testen, dus kreeg zomaar een nieuwe! Moest je even bijschrijven wat er met de cap gebeurd was en dat was dat. Sindsdien helemaal gelukkig met Horka. Scheelt ook veel geld, viel er nogal vaak af. Gelukkig laatste tijd rustig wat dat betreft (hoop dat ik dat vasthou :D)
En nog even ontopic: ik vervang mijn cap ook altijd na een beste val, je weet maar nooit hoe de binnenkant echt is, en vind m'n hoofd errug belangrijk!

Ik had een casco.. Niet een ontzettend dure cap of zo ;) Maar wel lekker licht en makkelijk te dragen en aan te draaien via de draaiknop achterop. Al vond ik heel vaak die dunne nylon bandjes heel erg tegen de aanhechting van mijn nek naar mijn hoofd drukken. Wat vaak hoofdpijn of pijnlijke nek spieren tot gevolg kon hebben na langdurig rijden.

Heb nu een uvex. Heeft ook een draaiknop maar niet die nylon bandjes en deze kan ik verstellen in nek en hoofd hoogte. Is ook lekker licht en heeft veel lucht gaten. Ik heb zo'n beetje alle cappen gepast ook die van horka. Maar die zijn zo dicht en vrij zwaar dat ik ervan af heb gezien die te kopen. Al zat ie wel lekker om mijn hoofd. Van de zomer zal ik er gekookte hersencellen in krijgen :P dacht ik zo.. Ik heb 2 paarden te rijden ;)

Asmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 20:47

Als je een hersenschudding krijgt, heeft je cap denk ik ook wel een enorme klap gehad hoor!
Goed dus dat je je cap hebt vervangen! ;)

Seventje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 21:44

Ja ik moet mijn oude cap nog steeds is openknippen :P ligt nog steeds onder een stoel in de huiskamer :o

Mijn nieuwe cap zit trouwens heerlijk met rijden :D

6marly6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 21:38

Naar de winkel gaan en advies vragen. dat is mij geleerd, bij twijfel kun je alsnog een nieuwe kopen :D

Selma_Selma

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 19:34

Ik zou je cap niet meer gebruiken.
Van binnen kan zo'n ding helemaal kapot zijn terwijl je het niet ziet.

Die tip van langs de ruiterzaak gaan vond ik trouwens best goed ;)

_maaikie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 20:38

JUP een nieuwe cap kopen, waar je gevallen bent zit nu een (on)zichtbare deuk dus de volgende keer als je daar valt komt de klap harder aan ;)

sterretje7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 20:24

Ik zou een nieuwe kopen,
je hebt toch echt een harde klap gemaakt, en dan ook echt een harde klap op je cap ;)

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 20:27

ja,

Dit geldt ook voor een helm trouwens.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 13:25

Ik ben dus nu net van mn paard af gevallen oftewel gevlogen en recht met mn hoofd op de grond terecht gekomen , ik voel nu echt dan ik een dreun heb gehad, ik wil niet weten wat ik dalijk heb als ik deze cap weer opzet en dan weer val, als nu al zo'n hoofdpijn heb. Ja ik ga daklijk dus voor de veiligheid een nieuwe cap kopen

puree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 18:41

De prullenbak in,
Na een val op je hoofd,moet je hem sowieso vervangen en jij hebt een hersenschudding,dus ja,vervangen die handel.

soofje1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 22:32

Je hebt al je nieuwe cap, maar ik zou de oude erbij laten liggen voor de zekerheid.

lisetteboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 16:57

ik heb me ooit laten vertellen dat je eigenlijk na een val een nieuwe cap aan zou moeten schaffen, omdat de binnenkant stuk kan zijn.
al lijkt mij bij elke val een nieuwe cap kopen wel een duure hobby :P
maar als ik jou was zou ik als je er een hersenschudding aan over hebt gehouden toch voor je eigen veiligheid kiezen en een nieuwe halen

groetjes!

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 17:09

Bij bepaalde modellen van Casco kan je na een val je cap opsturen als hij nog geen 3 jaar oud is. Dan krijg je voor de helft van de prijs een nieuwe.

NoorWJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 20:26

De instructeur zei dat vast omdat dat meer voor de zekerheid is. Wie weet heb je iets niet gezien en de volgende keer dat je valt heb je misschien wel een letsel ofzo...

nina444

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 20:29

ik zou zeker een nieuwe kopen, principe is de regel dat je na elke val (op het hoofd) een nieuwe cap moet kopen. Als je er nou niet mega hard op valt maar b.v op je kont en dan nog even naar achter valt op je rug vind ik dit onnodig, maar omdat je er toch een hersenschudding aan over hebt gehouden zou ik het wel doen!

Vere_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 19:20

Een nieuwe Kopen ;)