Mijn paard verhaart niet...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wilma_b

Re: Mijn paard verhaart niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 01:27

De mijne begint net een beetje en die van mijn dochter ook. Hadden geen deken, dus wintervacht. Laat ze nog maar lekker, het is nog te koud,brrr.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 01:36

Als je m in het voorjaar goed borstelt komt er dan nog geen haar vanaf?

Ik denk wel dat het uitmaakt hoeveel haar je paard in de winter krijgt. Mijn Andalusier had vorig jaar bijna geen wintervacht. Hij heeft toen tot januari wel zonder deken gestaan maar stond wel 24/7 in een binnenstal. Daarnaast zijn Anda's niet super harig. Bij hem kwam er dus zelfs met borstelen bijna geen haar vanaf.

Dit jaar staat ie buiten en heeft ie wel echt een duidelijke wintervacht. Ook nu heeft ie pas in januari een deken opgekregen. Dit jaar zal ie dus wel flink verharen.

Denk dat het bij jou een beetje aan ligt of hij wel veel winterhaar heeft en dit gewoon niet kwijt raakt (dan moet je hem er wel doorheen zien te helpen) of dat hij gewoon niet veel winterhaar heeft. Zal denk ook uitmaken of dat hij lang of kort haar heeft.

Miran_da

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 09:48

heb 2 shetten en 2 daarvan is al heel erg aan het verharen maar dat heeft hij sinds midden januari en mijn merrietje die heeft nu een paar losse haren....

maar me ruintje heeft het heel erg je trekt echt hele plukken eruit is niet normaal... maar Da zegt dat hij een gezonde vacht heeft dus ga ik daar gewoon maar vanuit...

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 09:57

ik heb het ook wel gehad met het vorige paard van ons , maar die maakte ook absoluut geen wintervacht aan.
eigenlijk afgelopen winter 2008/2009 pas. en daarvoor niet, stond ze ook wel op stal maar niet geschoren of wat dan ook.
later stond ze 24/7 buiten en toen begon ze wel wat wintervacht aan te maken. Maar hoe het komt geen idee ligt denk ik ook aan het paard.

Sietara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 11:13

Ze staat bijna altijd buiten, behalve als het echt K*T weer is worden ze binnen gehaald, zomers altijd buiten.

als ik borstel zijn er eigenlijk geen haren die loslaten, de andere paarden moeten buiten geborsteld worden en daarna meteen vegen anders is het net een deken van haar om hun heen...
ik ben eigenlijk met 5 minuutjes klaar:D

Ik vind het niet erg dat ze niet verhaard, maar is wel heel erg opvallend... de andere 2 paarden hebben exact de zelfde verzorging en verliezen nu al hele plukken haar.

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 17:35

Bij ons staat ook een paard op stal, die 's winters en 's zomers dezelfde vacht houdt. Ik had er ook nog nooit van gehoord, maar het kan dus wel!

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 18:25

Ik zal me geen zorgen maken, die van mij verhaart ook nog niet. Vorig jaar begio ze pas in april met verharen.

Suzanne556

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 18:06

Ik denk inderdaad dat je gewoon even moet afwachten. Want bij mij op de manege verharen sommige echt heel erg, en sommige nog totaal niet. Volgens mij komt dat vanzelf wel.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 12:31

Hier vliegen de haren je om de oren bij 3 van de 4 paarden, maar die van mij laat nog geen haartje los. Ja, haar bles en haar witte voeten laten wat los, die verharen wel altijd als een malle, maar de rest van haar lichaam niet. Dat begint pas in april, laat ze een beetje los, maar eigenlijk niet noemenswaardig. Mijn merrie ziet er dan overigens heel lelijk uit ook, slecht in haar vacht tijdens de verhaarperiode, heeft er altijd wat moeite mee en voer haar dan ook lijnzaad bij elke dag als het weer de verhaarperiode (voor haar dan) is. Misschien een idee? Of het helpt, geen idee. Ik denk niet dat het je paard opeens laat verharen :+

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 13:35

kehdra op 20-02-10 schreef:
Bij ons op stal verharen de meeste paarden die op stal staan al wel behoorlijk, die van mij staat lekker buiten met schuilstal en verhaard nog helemaal niet, zelfs niet een paar haartjes...

Misschien dat het daaraan ligt? Staat ze binnen of buiten?

Inmiddels begint die van mij ietstiepietsie te verharen. Zijn kolletje haart wat uit, en van zijn nek heb ik wat losse haren gehaald.
Echt noemenswaardig is het nog niet...