Welke auto voor Ifor Williams 2-paards trailer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 21:39

ikke schreef:
Waarom denk je dat Ifor 'n trailers ALTIJD met een bepaalde auto ervoor portretteerd? Juist, die moet je dus hebben.............

:Z En ja hoor, daar hebben we onze LaRo-fetishist ook weer. Ik vroeg me al af waar je bleef.

Frank

Re: Welke auto voor Ifor Williams 2-paards trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 07:07

Nou ja, ik geef toe dat een Defender voor een Ifor wel gewoon het mooist er uit ziet ;)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 17:30

Frank schreef:
Nou ja, ik geef toe dat een Defender voor een Ifor wel gewoon het mooist er uit ziet ;)

Nog los daarvan, weleens een Ifor achter een Opel Kadett gehangen? Neem van mij aan, dat is geen prettige combi.
Ben wijs en zet voor zo'n dikke trailer gewoon een dikke auto. Een Ifor is geen trailer voor wanna-bees en hoor ook niet achter een dito auto.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 17:59

Ik heb mijn nieuwe IW trailer achter mijn Range rover-Sport hangen. Het is best een zware auto en ik voel de trailer echt wel als we onderweg zijn!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 20:24

Hier hangt ie achter een defender :j
En die trekt hem met gemak met 2 flinke paarden of 4 pony's (zelf verbouwd).

CowgirlExcl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 22:30

Zelf heb ik ooit een Ssang Young Musso gehad. Hele dikke ellende die me enorm veel geld heeft gekost. Toch ben ik er nog niet over uit of het daadwerkelijk aan het merk lag...De desbetreffende garage moet hebben geweten dat die betreffende auto niet goed was (zeer veel motorproblemen) Maar goed, aan deze info heb je niet veel. :-). Maar ik zou niet nog een keer Ssang Young kopen.

Mijn huidige oude auto wordt niet meer apk goedgekeurd, dus ik ben ook op zoek naar een andere auto. Weet iemand hoe het nu ook alweer precies zit met max aanhanger gewicht geremd en het max toegestande laadvermogen van de trailer? Mijn trailer weegt 720 kg en heeft een max. laadvermogen van 2000 kg. Welke auto mag ik ervoor zetten (terreinauto kan ik vooralsnog niet nog een keer betalen) Ik krijg nergens een duidelijk antwoord. Ik heb wel mijn e-rijbewijs. Ik wil dit topic niet inpikken, dus als iemand me kan helpen, gaarne een pb. Thanx! En succes verder hier!

stefanvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 23:08

een twee paards trailer kun je met bijna geen enkele 'personenauto' trekken. Je komt dus al heel snel weer bij de terreinwagens of eventueel suv's uit.

Waar je in ieder geval op moet letten is dat de desbetreffende auto min. 2000 kg mag trekken bij 100 kg kogeldruk.

Elfie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-10 23:22

Ik vind het heel tof dat er zo veel antwoorden gegeven en ervaringen gedeeld worden hier, bedankt daarvoor!

En ik wil zeer zeker een auto die zwaar genoeg is omdat ik al eens gereden heb met een combinatie die op het randje was (hoewel auto mocht wettelijk gezien dat trekken) en dat was écht geen pretje en wil ik zeker niet meemaken met mijn eigen paarden!

Ik heb een bestelwagen ook al in gedachten gehad maar ben een beetje bang om vast te rijden op wedstrijden, vandaar voorkeur voor terreinwagen.

Ik vind een landrover defender ook zéér stoer, maar ook tweedehands zijn deze boven het budget wat ik in gedachten had. En had van landrover ook al gehoord dat er mechanisch regelmatig wat mankeert en dat de stukken erg duur zijn... Zelf mekanieken is geen optie, heb geen fluit verstand van automekaniek (zelfkennis is het begin van alle... :P )

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 23:48

Voordeel van bestel..
Kunt op concours heel zielig kijken en zeggen dat je echt niet in de blubber kunt parkeren..
En dus beter plekje krijgen!

(ik ga zaterdag proefrit maken in een Jeep Cherokee..)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 00:14

dat vind ik wel het nadeel van een trailer
met mijn veewagentje(B rijbewijs) mocht ik altijd tussen de vrachtwagens parkeren dus op verhard terrein
nooit geen problemen met wegkomen

ik rij mijn trailer ook wel met de volvo 850 als dat zo uitkomt
nogmaals er staat meestal 1 E pony op

Karreman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 23:21

Elfie schreef:
Onlangs heb ik een Ifor williams (2-paards) opknappertje gekocht. Nu ben ik zo langzaam aan het uitkijken naar een tweedehands auto om mijn tweetal veilig te vervoeren. Eerst was ik vooral aan het kijken naar nissan patrol / terrano en mitsubishi pajero. Maar aangezien ik zoek op lichte vracht kom ik ook regelmatig Ssanyong en opel frotera (uiteraard dan minimum de 2.4) tegen. Deze blijken tweedehands merkelijk goedkoper dan de nissans en mitsubishi. Aangezien ik niet echt ervaring heb met het zoeken naar een trekauto, vroeg ik me af of er hier mensen zijn met ervaringen met onder andere deze auto's?

Wat voor mij vooral belangrijk is dat de auto degelijk is en de trailer veilig kan trekken en alhoewel ik geen belgen moet vervoeren (2 arabiertjes :D ) is de Ifor toch een flinke trailer.

Alle info is welkom! :Y)

Ik rijd Ssang yong rexton 2.7 5 cilinder diesel met 165 pk. Trek paar keer per jaar een zware aanhanger met lading met totale massa van bijna 3500 kg. Kan ie makkelijk doen dus.

Elfie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 11:11

Even melden dat ik intussen de perfecte auto gevonden heb: Een Nissan Patrol 3.0 uit 2001. :#

Groooaaarrr!

stefanvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 18:21

Elfie schreef:
Even melden dat ik intussen de perfecte auto gevonden heb: Een Nissan Patrol 3.0 uit 2001. :#

Groooaaarrr!

Een goede auto, heb ook hetzelfde type en zal je niet snel in de steek laten.
Ik heb er dagelijks zware aanhangers tussen de 2 en 3,5 ton achter hangen en hij komt ook nogal eens op het onverharde, maar hij gaat gewoon door }>

Wel is het zaak dat je hem goed warm rijdt, daar zijn patrols wat gevoelig voor met als mogelijk gevolg een lekke koppakking of gescheurde kop. Dus totdat hij op temperatuur is gewoon rustig aan rijden, daarna kan het gas erop ;)

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 09:08

Een paar maanden geleden heb ik net zo'n forum opgestart als dit. Ik ben uiteindelijk uitgekomen bij de Land rover freelander. Ik ben hier super super blij mee. Heb een behoorlijk zware trailer, en met 2 flinke kwpners er in trek ik met gemak een auto er uit. Met trailer zuipt ie wel. ik denk zo'n 1:7 zonder trailer rij ik 1:13.
Fantastische auto

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 23:05

Welke Freelander heb jij? Want de mijne mag max 2000kg trekken en met een zware trailer, zoals jij schrijft, en 2 flinke Kwpnners, kom je daar gemakkelijk overheen!

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 01:17

De auto in mijn onderschrift trekt m met gemak :D
Nooit meer je afvragen of je iets wel mag trekken, deze auto kan het allemaal hebben.
Hij gaat ook voor minder de deur uit, nieuwe vraagprijs is 4500.

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 06:06

uit 2002, 2.0 td4. Papieren liggen in mijn auto, maar heb het allemaal nagerekend toen ik m kocht en ik mag trekken.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 11:45

ik ging net hetzelfde zeggen als sflj

ik had ook een freelander en die mogen niet meer trekken dan 2000 kg.

meer kunnen ze,deed de mijne ook,maar bv een modderig iets,of een trailer (met 2 paarden) uit een wei trekken,daar liet hij mij toch mooi voor in de steek

nu heb ik een defender,die laat me niet in de steek,super tevreden over.

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 16:48

mijn trailer weeg iets van 700 kg. + 2x 600 kg = 1900 kg. = dus legaal

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 17:29

lijntje87 schreef:
mijn trailer weeg iets van 700 kg. + 2x 600 kg = 1900 kg. = dus legaal

Hoe zeker weet jij dat dat zo is??

De politie rijdt met 2400kg spec Westfalia's en dat doen ze niet voor de grap........

stefanvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 20:35

tengeltje11 schreef:
meer kunnen ze,deed de mijne ook,maar bv een modderig iets,of een trailer (met 2 paarden) uit een wei trekken,daar liet hij mij toch mooi voor in de steek

nu heb ik een defender,die laat me niet in de steek,super tevreden over.

Vergeet niet dat een 2 ton zware trailer + het gewicht van de auto uit de modder trekken of door rul zand, veel kracht vergt en belangrijker nog grip.
Zeker op een nat grasveld, of gladde klei ga je het inderdaad echt niet redden op de spekgladde wegbandjes die je er waarschijnlijk onder hebt zitten. Een paar A/T's doet wonderen.
Het feit dat de auto (behoorlijk) lichter is, dan de trailer helpt overigens ook niet echt.

T.o.v. een Freelander is een Defender tenminste weer een echte terreinwagen, en zeker met een stel goede banden eronder zal je daar inderdaad niet snel mee vast staan.

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 20:53

Jep ik weet zeker dat ze max 600kg zijn. Paarden waarbij je netjes de ribbetjes nog kan zien. (mijn paarden horen niet bij die 57% te dikke paarden in nederland) Hier vlakbij is zo'n weegding voor auto's. Ik zal m er eens vol op zetten. Dan weet ik precies het gewicht.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 21:05

lijntje87 schreef:
Jep ik weet zeker dat ze max 600kg zijn. Paarden waarbij je netjes de ribbetjes nog kan zien. (mijn paarden horen niet bij die 57% te dikke paarden in nederland) Hier vlakbij is zo'n weegding voor auto's. Ik zal m er eens vol op zetten. Dan weet ik precies het gewicht.

Ik ben erg benieuwd wat daar uitkomt........

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 07:37

Kan best meevallen hoor, Ikke. ;)
Ik dacht dat ik ook een behoorlijk dikke had maar ze bleek maar 503 kilo. M'n andere is een stuk kleiner en dus waarschijnlijk minder zwaar.
Overigens; (en off topic) of het netjes is dat je de ribben nog kunt zien, betwijfel ik.