Zoefff schreef:Daarbij, een paard in 1 maand verpesten... als je een band met je paard hebt geloof ik niet dat als hij bij jou terug komt hij alles is vergeten en verpest is.
Dat zou je denken ja

Heb het 1 keer gedaan, een gezond paard wat Z-klaar was meegegeven op proef. Hij ging naar een kennis, in goed vertrouwen. Twee weken later kwam hij terug met een kapotte rug (zenuwbeschadiging) en de kopers hoefden hem natuurlijk niet meer. Ik stond daar met een paard waar ik niks meer mee kon en die ik ook niet meer kon verkopen zo. Hoe ze een paard in twee weken zo ongelofelijk naar de rasmodee gereden hebben vraag je je af!
Uiteindelijk was het paard pas na 9 maanden, met tweewekelijkse behandeling van de veearts, weer in orde, en kon toen pas weer opgebouwd gaan worden. Het paard is uiteindelijk voor een habbekrats naar een recreatieruiter gegaan, want hij kostte per maand inmiddels ook zoveel aan pensiongeld, ik haalde er nooit meer een normale verkoopsprijs uit en had dan maar liever dat hij naar een fijn huis ging.
Ik doe het dus nooit maar dan ook nooit meer.
Thuis rijden mag wel, wil hem ook op de trailer zetten om eens te kijken op een andere locatie.
Maar is er iemand eerder die komt proefrijden en gelijk koopt, dan gaat hij mee. Ik reserveer niks.