Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
stefanvi schreef:Nee dus!
Daar staat op wat de trekhaak mag hebben. En dat kan veel meer zijn, en is in de meeste gevallen ook meer.
Hetgeen de auto mag hebben staat vaak in het instructieboekje en soms op het kentekenbewijs.
sflj schreef:Onzin. Of komt er bij jou meteen iemand van de verzekering kijken als je tegen een boom geparkeerd staat?
ikke schreef:Dat hij twee dagen later bij de rijschool zat voor rijlessen E-rijbewijs, zegt denk ik wel genoeg.......

Karin schreef:ikke schreef:Dat hij twee dagen later bij de rijschool zat voor rijlessen E-rijbewijs, zegt denk ik wel genoeg.......
Hebben ze hem toen ook verteld dat hij in het instructieboekje moet kijken om te weten wat de kogeldruk is?
Die opmerking was niet l*llig bedoeld hoor, maar ik vraag me af hoeveel mensen dat leren bij hun rijschool. Ik heb het inmiddels nagevraagd bij wat mensen die (recent) hun E hebben gehaald en die blijken stuk voor stuk geleerd te hebben dat je de kogeldruk op het plaatje naast je trekhaak vindt.
Dayna schreef:Ik heb al gezocht via de zoekfunctie, maar daar word ik niet volledig wijs uit.
We hebben een Hyundai Matrix, welke zo'n 1270 kg weegt. Wat mag je dan precies trekken voor trailer qua gewicht om binnen de regelgeving te blijven?
ikke schreef:sflj schreef:Onzin. Of komt er bij jou meteen iemand van de verzekering kijken als je tegen een boom geparkeerd staat?
Sorry, geen onzin, been there, seen it!
Bedenk heel goed dat de verzekering alle technische gegevens van voertuigen aan de hand van serienummers op kan vragen en dat ook doet!!