is er een verzekering voor een bijrijder

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

blue_kim

Re: is er een verzekering voor een bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 16:52

nou geloof me, je blijft als eigenaar hoe dan ook aansprakelijk, ik zit nu al maanden in het verzekerings-geze*k-kringetje, omdat mijn bijrijdster schade heeft gereden aan een auto. de verzekering van de auto heeft maar even bepaald dat het onze schuld was, verzekering van bijrijder keerde niks uit, ondanks ruiterbewijs, ondanks dat we een contract hebben waarin staat dat zij aansprakelijk is voor alle schade die ze maakt, omdat het niet haar paard is, dus kreeg ik een brief of ik 'ff' 2500 euro over wilde maken.... dus mijn verzekering ingelicht en die vergoed het 'gewoon'. (na dus maanden heen en weer bellen,brieven schrijven etc etc)
het beste wat je kan doen is je bijrijder laten zeggen dat het haar paard is als er wat gebeurt. de verzekering controleerd dat toch niet, tenminste, in mijn geval dan.

rozahorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 17:27

De verzekering van hippo valt al af want 1 van mijn pony's is al 20 jaar en die mag niet meer in de verzekering.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 20:11

cristinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 20:25

Als je een paard als hobby houd (minder als 6 eenheden pony's = 3 paarden, meen ik) en je bent particulier, moet je melden bij je WA verzekering dat je een paard hebt en dat er GRATIS op gereden wordt door iemand.
Hou je meerdere paarden, ook als particulier, wordt je TOCH als bedrijfsmatig gezien en moet je een bedrijfsverzekering afsluiten. Het is moeilijk om die verzekering af te sluiten, want ben je particulier zegt men, kun je geen bedrijfsverzekering afluiten, m.a.w. men wil je liever niet in de verzekering.
Heb je een veehouderij dan valt deze verzekering er NIET automatisch onder.
Er moet ten alle tijden vermeld worden dat het om paarden gaat en niet om vee
Kinderen onder de 14 jaar vallen ten alle tijden onder jou verantwoording wat voor domme dingen ze ook uithalen met jou paard, zelfs vreemde die jou land zonder toestemming betreden en aangevallen worden, zijn jouw verantwoording.
Vraag na het afsluiten van zo'n verzekering om een schriftelijke bevestiging en check of "het paard" er in vermeld staat.
Afschuiven en niets uitkeren is erg populair onder de verzekeringen! ;)

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 20:27

blue_kim schreef:
het beste wat je kan doen is je bijrijder laten zeggen dat het haar paard is als er wat gebeurt. de verzekering controleerd dat toch niet, tenminste, in mijn geval dan.

En waarom zou de bijrijder dat doen? Dan krijgt zíj gezeik met haar verzekering. Ik zou echt nooit zeggen dat het paard van mij is als dit niet zo is. Sowieso is dat gewoon bezijden de waarheid en in dit soort zaken is liegen nooit een goede optie.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 20:27

Nogmaals, lees mijn link ;) .

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 20:29

blue_kim schreef:

Bij veel maatschappijen wordt dat wel degelijk gecontroleerd kan ik je verklappen ;) .

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 20:32

LDRD hoe groot is de kans dat ik met bedragen wordt geconfronteerd die over het standaard maximum heen gaan dat de WA verzekering dekt?

bijvoorbeeld: bijrijdster wandelt met paard over een paar auto's heen, valt, paard gewond, bijrijdster invalide en stevige revalidatiekosten o.i.d.

(gelukkig tot nog toe nooit gebeurd, maar het houdt me wel bezig).

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 20:34

Klein :j

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 20:35

oke, dankjewel!
Wat dat is tot nu tot de reden waarom ik mijn bijrijdsters een extra ongevallen verzekering laat afsluiten voor ze mijn paard mogen rijden.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 20:39

Het moet echte wel heel gek gaan hoor, wil je er bovenuit komen. Ik maak dat hoogst hoogst zelden mee.