Welke Petrie's moet ik nemen ??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 00:48

Sharon89 schreef:
Jaa maar springlaarzen zijn te soepel voor mij!!
Ik draai heel erg me voet naar buiten, dus ik wil een stugere laars, zodat ik dat niet meer kan! :)

Dan zit je bij Petrie in ieder geval goed.Veel stugger krijg je ze niet.
De Anky heeft een mooi model,ik vind dat stugge juist verschrikkelijk....

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 00:52

heb de leeds nu een paar maanden en vind het tot nu toe super laarzen. Zitten erg fijn, zit naast de rits een stuk elastiek, dus kunnen iets meerekken.

Als je laarzen met rits koopt moet je er sowieso laarzenspanners indoen, verkleint de kans op stukgaan enorm.

Sharon89

Re: Welke Petrie's moet ik nemen ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-10 00:56

Bedankt voor al jullie info!! :)
Ik heb er zeker wat aan, maar me keuze is nog steeds moeilijk haha :P

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-10 14:34

Nog meer mensen die me kunnen helpen ?? :)

Kan iemand me misschien uitleggen wat volnerf rundleer is ?

annmaryJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 18:46

De nederlandse bagger vertaling van Wikipedia:

- Full-grain (volnerf dus) leer verwijst naar het bovenste gedeelte van een verbergen dat eerder bevatte de opperhuid en haar, maar werden verwijderd uit de huid / huid. Full-grain verwijst naar huiden die niet zijn geschuurd, gepolijst, of gesnoven (in tegenstelling tot top-grain of gecorrigeerd leder) met het oog op onvolkomenheden (of natuurlijke merken verwijderen) op het oppervlak van de huid. Het graan blijft in zijn natuurlijke toestand waarbij de beste fiber sterkte en duurzaamheid. De natuurlijke korrel heeft ook natuurlijke ventilatie, resulterend in minder vocht uit langdurig contact. In plaats van dragen, zal zij de ontwikkeling van een natuurlijk patina loop van de tijd, met een aantal kraken en splitsing. De mooiste lederen meubels en schoenen zijn gemaakt van volnerf leder. Om deze redenen alleen de beste grondstoffen verbergen wordt gebruikt voor het maken volnerf leder. Een manier om te testen of leder is volnerf is lichtjes de oppervlakte krabben met je nagel. Als het een lichter gekleurde streep bladeren, it's full-grain. Full-grain leer zijn meestal beschikbaar in twee soorten afwerking: aniline en semi-aniline.

De originele engelse versie van Wikipedia:

Full-grain leather refers to the upper section of a hide that previously contained the epidermis and hair, but were removed from the hide/skin. Full-grain refers to hides that have not been sanded, buffed, or snuffed (as opposed to top-grain or corrected leather) in order to remove imperfections (or natural marks) on the surface of the hide. The grain remains in its natural state allowing the best fiber strength and durability. The natural grain also has natural breathability, resulting in less moisture from prolonged contact. Rather than wearing out, it will develop a natural patina over time, with some cracking and splitting. The finest leather furniture and footwear are made from full-grain leather. For these reasons, only the best raw hide is used to create full-grain leather. One way to test if leather is full-grain is to lightly scratch its surface with your nail. If it leaves a lighter-colored streak, it's full-grain. Full-grain leathers are typically available in two finish types: aniline and semi-aniline.

Hihi, volgens mij is de engelse tekst gewoon in een vertaalmachine gekwakt...
Laatst bijgewerkt door annmary op 07-02-10 18:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-10 18:49

Bedankt, maar ik snap er niet veel van :+

elinedeau95

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 18:53

ik lees dit topic even maar wat is nou het groote voordeel aan rits in de laarzen en het nadeel?? want sommige mensen willen juist een rits en de andere weer niet?
wat is eigelijk het grote verschil en voordelen?

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-10 18:57

Met een rits kun je ze veel makkelijker aan en uit trekken, dat is dan het voordeel.
Maar een nadeel vind ik, dat een rits kapot kan gaan! En het kost veel geld om een rits te laten maken.

annmaryJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 18:58

Als ik het goed begrijp is volnerf leer wat puurder, er wordt niet zoveel mee gedaan. Oneffenheden worden niet (volledig) weggewerkt, ze laten het wat meer in originele staat. Hierdoor blijft het leer wat sterker en duurzamer, hier maak ik uit op dat het minder snel zal slijten. Ook ademt dit materiaal van nature wat meer en zal dus minder problemen hebben met vocht.
Snap je het zo wat beter? Het leer is dus op een heel andere manier gemaakt.
Rundleder is sowieso wat stugger/steviger dan kalfsleder, maar gaat dus wel behoorlijk lang mee. En dat volnerf staat dus voor de manier van productie.

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-10 19:00

Aaha oke! Ja ik snap het! Dankjewel! :)
Ik denk dat ik me over een maand ongeveer in de winkel nog eens goed laat informeren, en dat ik dan een keuze maak uit de Petrie Anky en de Petrie Olympic. Zo is het wat ik nu denk :P

_pauline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 20:29

Ik zou wel als ik jouw was gewoon verschillende laarzen aantrekken. Dus gewoon de Petrie standaard, perfect, anky en olympic.
Gewoon om te voelen. Ik heb ook meerdere laarzen aangehad voordat ik de standaard nam. Ik heb die genomen omdat die het lekkerst zat namelijk.
En dat voel je alleen maar goed door meerdere soorten laarzen te passen ;)

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-10 21:38

Ja dat is ook zo ja!
Maar aan de andere kant, de laars zit pas echt lekker als ie naar jouw voet staat en ingelopen + ingezakt is.

x_Staceyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 22:10

Dat is waar,
maar sommige laarzen zitten al niet lekker als je erin stapt, ik heb ook de standaard gepast, en zat mij echt niet lekker,
perfect durfde ik niet aan door het coatinglaag gedoe, en heb dus toen de anky gepast, en zat mij als gegoten, ze zaten gelijk goed, en heb zelfs bijna pijnloos mijn laarzen ingelopen!

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-10 22:12

Oke bedankt voor de tip! :)

_pauline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 23:06

Bij mij zat de perfect juist weer niet goed en de Mondoni laarzen en Cavallo laarzen ook niet.
Wilde sowieso wel Petrie's maar er werd mij aangeraden om ook andere laarzen te passen. Gelukkig zaten de standaard meteen al het lekkerst, maar toch moesten ze nog wel aangemeten worden.
Maar je moet dus wel het gevoel hebben dat je laarzen lekker zitten. :)

Judithgiirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 15:31

Petrie Anky is ook top!

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-10 19:48

Heb jij die Judithgiirl ?