Kijk ook eens of je mee kunt doen aan een schriktraining ergens in de regio. Je paard moet leren op jou te vertrouwen. En dan maakt het niet uit of het nu om witte hekjes gaat, of om paraplu's. Als jij zegt dat hij erlangs kan lopen, moet hij daarop kunnen vertrouwen.
Het is ook zeker een goed begin om zelf een paar hekjes te maken (al is het er maar 1) en daarmee te oefenen. Maar het werkelijke probleem is breder dan alleen die hekjes.
loriene
Geplaatst: 04-02-10 10:43
Ik zou ook een paar hekjes gaan maken en dan maar oefenen. Elke keer weer even ergens anders neerzetten. Veel succes.
Moska
Geplaatst: 04-02-10 10:46
Tip: je eigen vereniging heeft witte hekjes, vraag eens of je die mag lenen Mag vast wel, aangezien mijn eigen vader ze gemaakt heeft!
Ja, ik doe het gewone secretariaat en het wedstrijdsecretariaat van de club en mijn paard staat op Jelgersmahiem. Ik heb ze daar al even ingelicht gister, dus als je eerst even belt (er staan nu paarden in de weg), dan kunnen ze opgehaald worden!
_Bitje_
Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-10 17:01
oke, echt super bedankt
Laatst bijgewerkt door _Bitje_ op 05-02-10 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Moeilijk he.. ik herken het wel. Misschien een optie als het weer straks weer beter wordt idd een paar planken in de buitenbak of paddock leggen en daar langs gaan lopen... moet je wel af en toe met planken slepen maarja het is voor het goede doel.
Even offtopic.. wat kan je mooi tekenen en schilderen
Wat je ook kan doen, is vragen of je als laatste mag starten, en in overleg met de jury na je proef nog wat rondrijden.. Mits de volgende groep niet meteen begint..
MarlouHarlem
Geplaatst: 05-02-10 19:53
op hee;l veel plekken witte hekjes of andere voorkomende dingen met wetrijd waar ze van zou kunnen schriken wegzetten/hangen. dan went ze eraan. ook misschien op andere plekken waarvan ze de plek goed vrtrouwd en dan dat hekje misscien ok sneller goedkeurt.
niet dat ik oou supervel verstan ervan heb (A) maar misschien helpt je dit ?
In de zomermaanden kan je een concoursorganiserende vereniging vragen of je daar op het terrein mag oefenen. Ten minste wanneer je daar dus zelf NIET officieel start! Dus enkel om te oefenen. Zo ben je zelf niet gespannen (er is geen echte wedstrijd-maar dat weet je paard niet) en wordt er dus geen spanning overgebracht. Er staat niets op het spel, enkel het bereiken van vertrouwen en ontspanning. Zoals hier al meer gesteld: veel oefenen zonder stress.
kleinvosje
Geplaatst: 10-02-10 17:49
Je kunt ook de wedstrijdorganiserende vereniging vragen om als allereerste van de dag te mogen starten. Dan is er nog geen paard in de ring geweest, en heb jij het recht om 3 minuten langer de bak te verkennen, om een hoefslag te vormen. Staat in de reglementen dat dit mag, heeft een organisatie zich ook aan te houden!