Wie is de wettelijke eigenaar?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cardy

Re: Wie is de wettelijke eigenaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-10 12:33

Ik ga het voorleggen aan het kind..
Ze gaat zowiezo aanbieden om bepaalde dingen meer te betalen (zodat moeder meer "lucht" heeft qua financieën), en ervoor zorgen dat het paard nu eindelijk echt van haar wordt.

Gaat vragen wat zij voor het paard willen hebben, en dan minus de onkosten die zij heeft gedaan.

sjattukuh25

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 11:52

Het klinkt misschien erg gemeen om dit te zeggen, maar aangezien de moeder, de dochter het paard niet gunt zou ik zeggen,

Schrijf een aangetekende brief naar daar waar het paard staat ingeschreven, vermeld in die brief dat het paard verkocht is en dat zij ( de dochter ) de nieuwe eigenaar is. Dus eigenlijk gaat het hier om naamsverandering.

Ze krijgt dan een brief terug met de naamswijziging. Tevens moet ze dan iets betalen.

Addertje onder het gras is, dat de dochter zal moeten proberen via via aan het document te komen waar alles in staat.

Echter, is er misschien de mogelijkheid dat de dochter voorals nog een brief aangetekend op stuurt met naamswijziging en met de vermelding dat het paard verkocht is maar dat de verkoper ( de Moeder ) niet voornemens is het document af te geven. Immers, heeft de dochter het aankoopsbewijs. Ik zou zeggen, wie niet waagt wie niet wint, Iemand in mijn omgeving heeft het ook zo gedaan, Geen enkel probleem en je bent van al het gezeik af. Het is gemeen maar zoals moeders doet is ook onacceptabel.

Hopelijk heb je er wat aan.

gr Sjattukuh

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 12:00

Weet je wat ik me afvraag... of de moeder dit paard netjes (voor een hoge prijs dus) kan verkopen en er meer geld voor kan vangen wanneer "het kind" hier niet bij helpt?

Ik weet niet in hoever de moeder in de paarden zit, maar als "het kind de handen hier vanaf trekt, zou het wel eens moeilijk kunnen worden voor de moeder in deze tijd dat de paardenmarkt ook op z'n gat ligt. Zij zou dus ook de stallingskosten per direct moeten betalen en handelaren geven ook niet meer zo veel...

Wie weet kun je dat als argument neerleggen dat de oorspronkelijke aankoopprijs de beste en makkelijkste deal is.