Wie nog meer paard 24/7 buiten MET winterdeken op?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Woody2015

Re: Wie nog meer paard 24/7 buiten MET winterdeken op?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-10 09:03

Ok bedankt voor de tip!

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 17:47

bij ons ook alleen maar rambo en bucasdekens. Welke het beste ligt, hangt van het model paard af.
Bucas smartex rain en all-in-one, bucas power all-in-one, rambo wug, rambo original en rambo duo. Ze gaan bij mij alleen maar weg als ze eruit groeien. Dat heb je met een jong paard...

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 21:47

Ik gebruik nika dekens met halve hals zodat ook zijn borst droog blijft. Daarnaast zijn de dekens nog eens goed betaalbaar (rond de 50 a 60 euro). Voordat geld koop ik bijna iedere 3 jaar een nieuwe. Ik heb ook een deken van piaffe ruitersport eigen merk, was altijd prima waterdicht totdat ik hem "proffesioneel" liet wassen. Ook nog een pagony gehad, dat is nu meer een vod en is na 2 keer zelf wassen ook nog steeds aardig waterdicht.
Pony staat overigens al ruim 5 jaar 24/7 buiten zonder schuilplek

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 21:54

Als je op safe wilt spelen en je hebt een volgroeid paard zou ik inderdaad gaan voor een horseware Rambo of Rhino of een Bucas. De Rambo WUG en supreme zijn oersterk en zijn al jaren (dat kenissen van mij ze gebruiken) super waterdicht. Ikzelf heb een rhino Original gehad, en deze was ook prima, alleen scheurde deze naar mijn idee makkelijker, omdat het minder Denier had (?)
De Bucas Lite die ik heb gehad was ook helemaal top!

Nu ben ik een eurostar aan het uitproberen, en deze bevalt me zeer goed, hij is alleen wat lang van boven naar onder..

Brittiikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 11:22

die van mij hebben binnen ook een dikke deken op altijd. ;)

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 13:42

Ik heb goede ervaringen met Rhino en Rambo. Rhino is minder scheurvast dan de Rambo, maar ook erg goed waterdicht. Wel kan het met een normaal model deken inregenen bij de hals, dus een halve of hele hals is wel aan te raden bij langdurig erg slecht weer.

Mijn paarden staan er in principe het hele jaar mee buiten, behalve als ze qua weer overbodig zijn. Maar dan staan ze vaak weer met eczeem- of vliegendekens helaas O:)

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 00:40

Mijn Bucas rain is nu aan het doorlekken na 4 jaar, mijn HH is gaan lekken na 3 jaar, mijn merkloze ook na 3 jaar (en mijn merrie heeft deze deken gedragen, zijn gaat iedere dag in de grootste plas water liggen rollen ;(
Afgelopen winter heb ik een Bucas Freedom gekocht, Lite en hier zaten na 2 weken al gaatjes in en na een maand was de deken doorzeeft. Nu ongeveer 3 maand verder ligt de deken bijna helemaal uit elkaar:s dus dat doen we ook niet weer.

Heeft iemand hier trouwens ervaring met de Rambo supreme en de Duo? Ik wil er dit jaar namelijk 2 aanschaffen, maar weet nog niet welke...

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 00:57

Ik heb 6 jaar gedaan met een harry horse deken ooit 1 winkelhaak gehad lap overheen laten maken bij kennissen die zeilen voor boten maken. Nu heb ik hiervoor in de plaats een iperial rider maar die heeft hij nog maar 1 seizoen opgehad dus is nog afwachten. Heb een br regendeken die na een jaar niet meer waterdicht is en een br winterdeken gehad. Op zich niet heel raar dat die niet waterdicht was zat nl 1 naad op de rug :o . Nu heeft die een bucas op die deze winter veel te verduren heeft gehad en nog droog is! Vriendin heeft een wb erop liggen al een aantal jaren.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 01:05

Ik heb een rambo deken (200 grams) van 10 jaar oud en die begint nu op de kont wat te lekken. Ik zal het nog een keer inspuiten met dat waterdichtspul maar als het niet helpt dan moet ik toch eens een nieuwe. Maar na 10 jaar mag dat ook wel. Vind het superfijne dekens met een hele goed pasvorm en ijzersterk en waterdicht. Er komt dus zeker weer een rambo voor de winter.
Heb ook een 0 grams regendeken van imperial riding maar die lekt heel erg op de naden. Weather beeta is ook wel een goed merk maar rambo blijft mijn favoriet.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 01:30

Ik heb telkens dekens van andere merken en eerlijk gezegd kan ik niet zeggen of het ene merk beter is dan het andere.

Omdat mijn paard zijn dekens snel sloopt (omdat hij wild speelt met andere paarden) koop ik liever regelmatig een goedkope dan een dure die zogenaamd jaren meegaat, want dat gaat ie bij mij toch niet. :P

Problemen met waterdichtheid heb ik eigenlijk nooit, maar ze gaan dan ook meestal niet langer dan een jaar mee.

Als je paard nieuw is in deze groep zou ik nog niet aan een nieuwe dure deken beginnen. Ze krijgen dan vaak nog de nodige klappen en voor je het weet ligt je mooie dure deken aan flarden.

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 01:52

Jep hiero :)

Een Bucas Medium (220gr), Tinker + Shet-proof :)
En handig dat deze deken een Staydry voering heeft, dus ook op een (na)zwetend paard te gooien na het werk :)

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 12:42

LindyH schreef:
Ik heb telkens dekens van andere merken en eerlijk gezegd kan ik niet zeggen of het ene merk beter is dan het andere.

Omdat mijn paard zijn dekens snel sloopt (omdat hij wild speelt met andere paarden) koop ik liever regelmatig een goedkope dan een dure die zogenaamd jaren meegaat, want dat gaat ie bij mij toch niet. :P

Mijn jonkie is dus ook zo (hij sloopt zelfs dekens van anderen en daar zijn mijn stalgenoten ook erg blij mee:S), en ik had een stuk of 6 goodkopere dekens (zn mams kreeg de duurdere op) en hij heeft er binnen anderhalf jaar 4 gesloopt...ben je niet blij mee en op die manier is het ook niet echt rendabel. vandaar dat ik een heeele sterke en goede waterdichte deken zoek. (dit paard sloopt trouwens alles wst hij ziet)

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-10 16:54

Ik heb nu inmiddels al 3/4 weken de horseware amigo 1200 denier opliggen en nog heel en 100% waterdicht!
Je kunt wel zien waar de andere paarden aan de deken trekken en dat doen ze ;)

De Dominick deken hield het welgeteld 4 dagen uit in de wei en was toen echt aan flarden.....

suus_twinkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 18:20

mijn oudere pony staat ook altijd buiten maar ik heb een merkloze deken dacht ik. maar hij lekt helemaal niet. moet binnenkort wel weer een nieuwe want hij is een beetje kapot:P

naomifalkena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 10:32

Onze wedstrijdpaarden staan swinters altijd onder een winterdeken. Hierdoor blijven ze mooier in de vacht. We hebben er nooit problemen mee.

jasperlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 10:44

ik heb een rhino deken met 200 grams onderdeken deze bevalt erg goed! hij heeft hem 24/7 op.
Eerst had die een hkm deken deze heeft die een halfjaar opgehad en nog steeds is die waterdicht alleen hij heeft hem stuk gemaakt :P

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 17:45

ook hier onder verschillende dekens buiten. koop niet al te dure. sloopgrage jonge paarden dus vind ik zonde. heb paar reserve dekens maar gebeurt bijna nooit dat ze door lekken. moet wel zeggen grootste deel gaat schuilen met veel regen.

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 17:47

Mijn verzorgpony staat ook 24/7 buiten.
Hij heeft gewoon een simpele Pagony van 70 euro.
Doet het al 2 jaar prima! :)

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 19:53

naomifalkena schreef:
Onze wedstrijdpaarden staan swinters altijd onder een winterdeken. Hierdoor blijven ze mooier in de vacht. We hebben er nooit problemen mee.

ik neem aan dat die niet 24/7 buiten staan.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 19:57

kevje06 schreef:
naomifalkena schreef:

ik neem aan dat die niet 24/7 buiten staan.

Waarom niet? ;) Die van mij is ook 'wedstrijdpaard' en staat alleen s nachts binnen.

Ik ben zelf zeer te spreken over mijn harry's horse deken en weatherbeeta deken. Probleemloos waterdicht (beide wel met een hoge denier).