Exceemdeken of goede vliegendeken >>> 24/7 buiten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Woody2015

Re: Exceemdeken of goede vliegendeken >>> 24/7 buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-10 16:54

Ik denk wel dat het snel kapot gaan aan de kwaliteit van de deken ligt.
Kijk ik ga geen Boett deken van knap 300 euro kopen voor een paard wat geen exceem heeft.
Dus het word een goedkopere dan, en die schijnen toch sneller stuk te gaan.

Terwijl ik als vliegendeken de Rambo Protector zou kopen, dan heb je al een betere vliegendeken waarvan ik niet verwacht dat hij heel snle scheurt?

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 16:40

Emilio_ schreef:
Goede vliegendeken.

Op mijn haflinger had ik eerst ook een exceemdeken, toen toch maar overgestapt op een goede, sterke vliegendeken en het resultaat was dat de pony veel minder last had en gewoon haar staart en manen hield, in plaats van korte stengelsjes en een kapotte staartwortel ;)

De deken die ik eerst had:
Pagony Eczema
http://divoza.com/isroot/DivozaStore/li ... _60162.jpg
Vliegendeken:
Rambo Sweet itch Hoody
http://divoza.com/isroot/DivozaStore/li ... _60176.jpg

Edit:
Onder de beide dekens zweette de haflinger niet, de vliegendeken is heel sterk & de eczeemdeken zaten snel scheuren in

De Rambo Sweet itch Hoody is ook een eczeemdeken.

@ Loes's Corner: Ik heb mijn fries vorige zomer de hele zomer met een vliegendeken van 10€, 24uur per dag op de wei laten staan, en de deken is nog helemaal heel. Deze zomer gaat hij ook weer op. Dus ik denk niet dat de prijs alles over een deken zegt...

Chanou5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 19:10

hallo..mijn tinker heeft beetje last van schuren is niet echt zomer exceem maar heeft toch wel last van die muggen,vliegen ect...ik heb haar vorig jaar een exceemdeken gekocht bij agradi dat beviel me priema kwa stof snel drogend en het zat goed om het paard maar alleen zij vondt het maar niets werd er onrustig van als ik steeds die deken over haar hoofd moet trekken dus ben ik overgestapt naar een vliegendeken met hals en dat gaat nu beter omdat ik deze niet om haar hoofd hoef te doen...onlangs heeft mijn verzorg paardje fjord nu de exceem deken en dat gaat goed ietsjes te groot verder maar dat is is maar weinig.

nou succes met de zoektocht.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-10 08:22

@Farfalla, het is natuurlijk niet altijd zo maar de prijs zegt in de meeste gevallen wel iets over de pasvorm.
Wodan heeft vorig jaar ook een goedkopere op gehad en zo op het eerste oog niks mis mee maar dus wel witte haren bij het verharen.
Dus ik doe dat niet meer.

Hij heeft gewoon een erg moeilijk pasvorm door zijn giga hals en flinke borst en daarbij een kort lijf ;)

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 21:21

Afbeelding

Deze deken heeft ons paard altijd op. Kost nog geen 100 euro geloof ik. Van Imperial Riding.

Onze merrie heeft hem al 3 zomers opgehad, en de deken is nog steeds heel. Super sterk dus!

Ze heeft er ook helemaal geen last van, het is een moeilijke merrie, maar hier reageert ze altijd heel normaal op.
Heb evt. nog een nieuwe mt 155 (onder) liggen voor de liefhebber.

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 15:09

Inderdaad die heb ik ook gehad is ook super :j