wedstrijd, perse merk?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xErnie

Re: wedstrijd, perse merk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 21:19

haha, dat vind ik onzin! :P

ja wat maakt het uit of je merk kleding hebt of niet, de jury let op de proef niet op je kleren om te kijken of je merk kleren hebt :P

fienaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 21:32

eekhoorn33 schreef:
Marijkjuh schreef:
Je imponeert er hooguit de concurrentie wat mee :D

..

Idd met lossrijden de ring binnen komen met al je glitter en glamour en dan ergens achteraan eindigen, dat is pas humor _O-

Geweldig :+

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 22:28

tja maar aan de andere kant is dat ook een beetje flauw.
dus als iemand ervan houdt zich in 'glitter en glamour' te steken,en dan is het humor als iemand achteraan eindigd?

nozliwki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 22:56

Doe wat jij je goed bij voelt.
Sommige mensen hebben merken nodig, omdat ze niet voldoende hebben aan wie ze zijn of wie ze denken te zijn.

Ik rijd echt met van alles, en mijn voorkeur is toch vaak gewoon lekker het goedkoopste huismerk van de divoza ofzo, ik voel me daar net zo lekker in als in een heel duur ding van pikeur ofzo.

En met het goedkopere spul, is het ook niet zo erg als er een keer wat stuk gaat, ook op wedstrijden kan het gebeuren, en dan wordt het een dure hobby om alles steeds in merk te blijven vervangen.

Ik steek mijn geld liever in bijv. een lekkere training extra of in het welzijn van mijn paardje dan in een of ander belachelijk merknaampje.

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 23:04

Ik vind het belangrijkste dat alles goed past en zit, dan kijk ik wat mooi -te combineren- is, en dan kijk ik naar het prijskaartje en dán wel een keer naar het merkje. Het kan altijd zijn dat je gewoon zweert bij een bepaald merk omdat het je goed bevalt, en dat dan net een duur/bekende is. Maar dat kan ook het goedkoopste merk zijn of de middenmoot.

zafina1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 23:22

ik heb wel me jasje en laarzen merk omdat ik die mooi vond en me laarzen zitten gewoon zo lekker.
me paard heeft alleen een anky pad,omdat die zo lekker dik is.
maar banadges en zweet deken is geen merk.
ja en me zadel en hoofstel is wel merk maar daar rijd ik altijd mee.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 00:03

Hoeft echt niet van merk te zijn. Wel moet het er natuurlijk netjes uitzien en goed passen.

fienaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 00:08

Snoevie schreef:
tja maar aan de andere kant is dat ook een beetje flauw.
dus als iemand ervan houdt zich in 'glitter en glamour' te steken,en dan is het humor als iemand achteraan eindigd?

Klopt, ik heb geen problemen met mensen die van mooie spullen houden, of van glitter en glamour, maar mensen die zeggen dat merk alleen goed is...

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 01:10

:D Ik zou nooit gestart zijn als dat zo was. Mijn hele ponytijd heb ik in een door mijn moeder zelf gemaakt jasje en rijbroek rondgereden. Vond het jammer dat ik eruit gegroeid was want het was echt een mooi jasje. Het is jammer dat fijne rijbroekenstof zo lastig te krijgen is en je tegenwoordig voor echt weinig geld al hele leuke spullen kunt kopen want anders was mijn dochter hetzelfde lot beschoren.

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 01:38

Mette schreef:
_O-

Nog even en het wordt: Hoe meer merkspul je hebt, hoe beter je paard loopt :)) :')

Was het maar zo :P

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 09:47

Ik vind het wel belangrijk om er netjes uit te zien samen, de eerste klap is een daalder waard *D
Maar het merk erbij interesseert me niet zoveel, hoewel ik vaak wel vind dat merkspullen langer meegaan en netter blijven. Ik koop wel eens mooie merkloze spullen maar ik kom er vaak achter dat goedkoop=duurkoop.
(maar als iemand dan vervolgens met HH op de proppen komt zou ik helemaal strijk liggen, komop, dat is een budgetmerk, een B-merk, zo niet C! Maakt verder niks uit, heb er ook hele fijne spullen van, maar eerst dik doen over merkspullen en dan HH noemen dat zou wel op mijn lachspieren werken!)

xx_tassjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 11:23

wat een onzin, je kijgt heus niet extra puntn omdat je een merkhoofdstel en zadel hebt.
ook helpt het je niet om beter te gaan rijden hoor!

marielleee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 11:27

het maakt niet uit wat voor spul je gebruikt, of het nou Anky, Kieffer of merkloos is, zolang het maar stevig is, en goed zit ;)

als je geld over hebt, kan je altijd nog merkspullen kopen.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 11:33

Ik ken er genoeg die inderdaad merkspul hebben en die zich dan beter/meer voelen dan iemand die dat niet heeft.
Ik vind de Scapa dekjes en halsters ook heel erg mooi, maar ik ga toch echt geen 60 euro betalen voor een dekje.
En als ik het dan toch zou willen kopen dan kijk ik wel op marktplaats hoor.
Een ex van mij was ook zo, die deed het echt puur om te laten zien: kijk eens hoeveel geld ik heb :n.
(natuurlijk is niet iedereen zo hoor)

pres

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 11:35

Ik trek aan wat ik leuk vind en wat mij lekker zit.
En wat een ander ervan vind zal mij een zorg zijn ;)

danique38

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 11:37

mijn pony loopt toch ook veel beter als die een scapa sjabrak om heeft :+

whaha nee even zonder gel*l wat een onzin :P

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 11:38

HH, Global en Wintec zijn toch ook (goede) merken?

Als het er maar past en netjes is maakt het niets uit.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 11:49

danique38 schreef:
mijn pony loopt toch ook veel beter als die een scapa sjabrak om heeft :+

whaha nee even zonder gel*l wat een onzin :P

Misschien dat ik dan toch maar een scapa moet gaan kopen :D

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 11:57

nozliwki schreef:
Doe wat jij je goed bij voelt.
Sommige mensen hebben merken nodig, omdat ze niet voldoende hebben aan wie ze zijn of wie ze denken te zijn.

Ik rijd echt met van alles, en mijn voorkeur is toch vaak gewoon lekker het goedkoopste huismerk van de divoza ofzo, ik voel me daar net zo lekker in als in een heel duur ding van pikeur ofzo.

En met het goedkopere spul, is het ook niet zo erg als er een keer wat stuk gaat, ook op wedstrijden kan het gebeuren, en dan wordt het een dure hobby om alles steeds in merk te blijven vervangen.

Ik steek mijn geld liever in bijv. een lekkere training extra of in het welzijn van mijn paardje dan in een of ander belachelijk merknaampje.

waarom een belachelijk merknaampje?sommige spullen van bepaalde merken zijn gewoon fijn en van goede kwaliteit,zoals jij het nu stelt komt het erg jaloers over,en alsof je geen geld in training/welzijn van je paard steekt als je met merkspullen(of hoe je het ook noemt)rijdt?

iemand die bepaalde merken graag draagt kijkt echt niet automatisch op een ander neer.

en iets van een goed merk hoeft ook niet altijd duur te zijn,ik heb een mooi 2de hands pikeur rijjasje gekocht,voor een paar tientjes die er nog als nieuw uitziet!

diega

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 14:21

Het is belangrijker dat de spullen goed passen, het ene merk heeft soms een andere pasvorm dan het andere merk.

Wat ik storend vind als een combinatie rijdt met een dekje dat wat ver naar achtergeschoven is tijdens het rijden en er zit dan zo'n bubbel achter het zweetblad.
Of een gecombineerde neusriem die te laag zit of te los en het sperriempje trekt dan lekker de hoge neusriem richting neusgaten.

rocksyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 23:05

Maakt mij ook echt helemaal niks uit. Ik heb van alles. Zowel merk dan merkloos. Jury kan vanuit het wedstrijd hokje toch niet lezen wat voor merk er op mijn jasje, laat staan broek staat.

Vind het veel belangrijker dat het goed zit of ligt.

Qua zadels ben ik alleen wel wat van de merken. Heb daar wel een lichte voorkeur. En soms vind ik een bepaald shabrak gewoon mooi van een merk. Maar dan koop ik het omdat ik het mooi vind én omdat het goed ligt!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 15:11

bij sommige merken,en dan de A merken, leer je dat het vaak beter past, lekkerder zit en langer mooi blijft en daardoor langer meegaat.

Merk is geen must op wedstrijden, maar als je na 2 X wassen je dekje niet meer op wedstrijd kunt gebruiken omdat het er niet meer uitziet...
Als het hoofdstel gemaakt is van net iets betere kwaliteit leer, wat net iets soepeler is, en niet iets prettiger voor hte paard, dan heeft een merk wel voorkeur.

En er zijn ook A-merken die zo onbekend zijn dat sommigen ze geheel niet kennen, en het af doen als B of C-merk.
Zo zweer ik bij Sommer zadels voor jonge/groene paarden.
Maar vind ik de Jaguar springzadels weer beter.
Kom ik telkens wer op de koffie met de goedkopere of namaak dekjes, en bliken de eskadronbeschermes toch een betere pasvorm te hebben (waarbij velen vergeten om de peesbeschermers in warm water te leggen voor het eerste grbuik zodat deze zich vormen naar het paardenbeen) Ben ik blij dat eskadron ook ponybandages heeft, en dankbaar om de lange levensduur van Prestige.
Heeft pikeur lengte maten in rijbroeken zonder dat ze gelijk wijder zijn, en past Iris Bayer ook mensen met lange armen als je een lengte maat koopt.
En heefl Las bij hun caps een uispraing voor de not, zodt de cap niet over de ogen geduwd wordt.

Maar het paard gaat er niet anders van lopen, maar kan door een betere pasvorm wel beter en gemakkelijker bewegen waardoor je punten hoger uit kunnen vallen.

Siovette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 15:15

Ik voeg me bij de rest.
Echt grote onzin. Je kunt het net zo duur (en goedkoop) maken als je zelf wilt.
Ben zelf dit jaar -na 5 jaar gestopt te zijn- weer met wedstrijden rijden begonnen en heb een nette 2e hands set gekocht op marktplaats.
kost me de helft minder dan een nieuwe set en haal nog steeds 8-en voor de verzorging.
Laat die anderen dan maar duren nieuwe merkspullen kopen. ik koop ze wel weer als zij ze zat zijn voor een fractie van de originele prijs.

Siovette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 15:16

oh ja en wat betreft het materiaal voor je paard, zoals zadel en hoofdstel, is het belangrijkste dat het goed past!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 15:32

Wat een flauwekul opmerking en al helemaal omdat het HH betreft. Als ik iets een B-merk zou noemen is het dat wel, daar wil ik echt geen spullen van ....
Ik zou geloof ik in een deuk liggen als iemand dat 'merkspullen' noemt. Dat is net zoiets als Zeeman een merk noemen :))

Een jurylid kijkt niet naar merken, maar naar een goed gereden proef ;)