Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
LiVetime schreef:Ja ik vind dat ook, maar zat even te wachten op iemand die hierin met me mee zou gaan.
De mijne doet t soms in de bak als ze heel lui is en dan dr hoofd op mn schouder legt, dr ogen sluit en in slaapt valt.
Maar ze doet t ook bij mensen die onzeker overkomen en dan legt ze met meer kracht dr hoofd neer en dan gaat ze ook nog s alle kanten op met dr hoofd, zodat mensen uit balans raken.
En dát is nou dominantie, ook al blijft iedereen zeggen: "Ahhh wat lief"
Alleen was mijn paard behoorlijk dominant en hoorde ik van iemand dat dit ook een teken van dominantie kon zijn. Ik heb het daarom niet meer toegestaan om te kijken of zijn gedrag daardoor ook zou veranderen en sindsdien was Ademo inderdaad veel 'makkelijker'. Stiekem vind ik het wel jammer, want ja het blijft gewoon een vertederend gebaar, maar bij Ademo was het blijkbaar toch vooral een stukje dominantie... Misschien dat het ene paard het meer laat doorwerken in zijn gedrag dan het andere?

Todorien schreef:Trouwens, honden en paarden vergelijken kan je niet doen
Totaal verschillend
dierengedrag lijkt altijd op elkaar.....
Honden leggen elkaar op hun rug om te domineren, Heb jij een paard zich wel eens op zijn rug zien draaien voor een ander paard? _Chendo_ schreef:Todorien schreef:Trouwens, honden en paarden vergelijken kan je niet doen
Totaal verschillend
dierengedrag lijkt altijd op elkaar.....
Ja natuurlijk, maar er zit een verschil in een dier dat vlees eet of een dier die gras eet
.. Al is dit niet heel gemeen, geef wel goed je grenzen aan in het kroelen en knuffelen
. 
_Chendo_ schreef:Honden leggen elkaar op hun rug om te domineren, Heb jij een paard zich wel eens op zijn rug zien draaien voor een ander paard?
*ziet het helemaal voor zich*
'
en de grootste knuffelkont is die erop vier benen rondloopt. Die komt dan om een knuffel vragen, kriebelt in je haar/je gezicht/je hals.. Echter zonder te duwen of te dwingen. Heb ik er geen zin in dan accepteert hij dat ook zonder morren.