Wij hebben dit ook gehad met de eerste pony van mijn dochter. Pony was 9 en mijn dochter 10 jaar. ben altijd eerst meegegaan met de fiets en aan een lang stuk touw. Pony liep mooi door. Na een jaar vertrouwde mijn dochter haar dat ze wel los wilde rijden en ging ik mee met de fiets. Door het dorp ging nog goed maar daarna ging de pony in de staak... jeetje ben wel 5 keer van de fiets gestapt om de pony weer mee te nemen. Telkens wanneer ik weer naar mijn fiets liep stond de pony al weer stil of ging gewoon achterwaarts. Toen maar weer aangelijnd en dan liep de pony weer lekker door. Op buitenritten met meerdere pony`s liep ze wel goed mee maar niet voorop. Dan ging de pony gewoon als een ezel stil staan en wilde niet meer vooruit.Je kon schoppen wat je wilde en een zweep werd ze hysterisch van. Al met al heeft dit ongeveer 3 jaar geduurd,oplaast ging ik mee op de fiets en elke keer wanneer de pony stil ging staan pakte ik een stokje uit een boom en gaf haar een tik en dan liep ze weer door. Nu 5 jaar later gaat mijn dochter alleen op buitenrit. Soms gaat de pony nog weleens in de staak ,dan stapt ze af ,loopt er een stukje naast en stapt weer op. Wanneer ik er zelf op zit doet de pony dit dus niet,ik denk toch dat het een stukje overwicht is dat je moet hebben bij zulke streken. Laat net zo dat wij hebben gedaan iemand mee fietsen met een zweepje . Zodra ze stil gaat staan geef je een brul dat je dit niet pikt en je ..helper..geeft haar een tikje voorwaarts. Veel succes.
power1997
Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-10 21:48
bedankt, maar heb alleen niemand die nog met me mee wil fietsen