Dominante pony is bang

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pollewoppy

Re: Dominante pony is bang

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 18:38

Kan gebeuren. Ik dacht al dat ik wat over het hoofd zag ;)

GreenRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 18:41

ik las niet dat de pony waar hij de leider over was dezelfde pony was waar hij een trap van kreeg :j
Ik ga even de rest bij lezen, had ik nog niet gedaan

Loesje79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 12:59

Ten eerste klinkt het alsof je pony in een onstabiele kudde staat en ten tweede is het meestal zo dat juist de ruin onderaan in hiërarchie staat ten opzichte van merries.
Probeer hem eens te plaatsen bij een hele dominantie merrie, misschien dat hij dan meer tot rust komt.

Miss_Caroo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-10 17:58

loesje79: hij staat samen met 3 merries. Eentje daarvan is best dominant. Ook die dominante merrie was eerst de leider van hun groepje, maar sinds een tijdje is spirit dat geworden.

Toen dat paard aan het galoperen was, ging ik bij de hoefslag stappen. Zodat het galoperende paard erlangs kon, en ik er vlakbij stapte.
Nog helemaal niet draven hoor, dat heb ik nooit gezegd?
Ik hield wel genoeg ruimte, om langzaam wat dichterbij te komen.

Die paarden waar spirit bang voor is, komen de hele dag buiten, en worden niet zwaar getraind.
het paard waar spirit weg voor galopeerde, toonde helemaal geen agressief gedrag.
maar donderdag, toen ik les had was er nog iemand in de bak aan het rijden.
Dat paardje had wel soms zijn oren in zijn nek, maar daar was spirit dan weer niet bang voor.

Ik denk dat jullie me een beetje verkeerd begrijpen. het is heel moeilijk uit le leggen, omdat spirit steeds weer anders reageert, en ook nog op verschillend paarden.
:)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 22:15

Ik denk eerlijk gezegd dat je mijn reacties niet begrijpt en dat ik jou heel goed begrijp. Leg eens uit wat ik niet begrijp dan?

Miss_Caroo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-10 19:53

nouja, zo'n gevoel heb ik.
het is gewoon moeilijk uit te leggen hoe spirit reaggeert.
want bij sommige paarden doet hij heel angstig, en bij andere weer niet. terwijl ze geen agressief gedrag vertonen.
Ook zeg jij dat ik veel moet oefenen.
Over dat spirit eerst opgewonden werd, zodra hij alleen was, heb ik veel geoefend en dat gaat nu beter.
Maar over de angst voor bepaalde paarden, kan ik niet veel op oefenen, want ik rijd niet zo vaak met ze.
En misschien heb ik je inderdaad verkeerd begrepen.