Welke zadeltassen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

trickywonder

Re: Welke zadeltassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 17:41

echt aanrader hoor ik heb ze al een paar jaar, gebruik ze regelmatig voor lange buitenritten en trektocht. ik doe er vanalles in. gaat prima. stevige tassen.
en mocht het toch stuk gaan dan eb je er nog steedsn iet zoveel geld aan verloren.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-10 17:43

Ja inderdaad, als het trektochten etc. rijden me bevalt kan ik dan altijd nog besluiten om wat duurders aan te schaffen.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 09:36

Is zo'n dubbele tas achter het zadel ook goed te bevestigen bij een dressuurzadel?

Rugzak is echt geen doen. Afgelopen weekend had een stalgenootje een rugzak mee (met voer, behoorlijk zwaar) en ik zei stoer dat ik op de terugweg dat ding wel op mijn rug zou doen. Nou, 5 minuten! Kon echt niet draven :+ Dat ding leek in mijn nek te vliegen, hoe strak ik hem ook aantrok.

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 09:55

cis ik heb nog een westernzadeltas voor om mijn knop
Maar zo groot zijn ze ook weer niet :P

trickywonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 11:03

nee die knop zadeltassen zijn echt voor erbij, je halster fototoestel, portemonnee ofzo. die achter tassen kunnen ook wel om een dressuurzadel dacht ik hoor. al ligt het wel mooi op een westernzadel omdat die ook nog een leren vlak achter de zitting hebben zeg maar. zodat de tassen niet rechtstreeks op je dekje/ paard liggen

haukieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 13:17

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 13:19

Da's wel verleidelijk, ik ga het even overleggen.....
Waarom doe je ze weg? Misschien te groot voor op een IJslander (je had toch een IJsco?)? Want het zijn wel behoorlijk grote tassen.

haukieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 13:25

Idd iets te groot. En wij rijden meer vierdaagses en dan heb je de tassen niet echt nodig. Tevens heb ik een nieuw zadel waar ze niet echt aan vast passen. En het is jammer om ze hier maar in de schuur te laten liggen.