ruitervakantie voor ouder en kind samen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 19:32

Ik denk dat accomodaties waarvoor je 12 jaar moet zijn, het misschien toch goed vinden als de ouder meegaat. Gewoon bellen dus als je iets leuks hebt gevonden, wie weet valt er iets te regelen. ;)

Bulli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 20:18

dovish schreef:
@bulli, even offtopic hoor, maar heb ik jullie op tv gezien in 'ik vertrek' of een soortgelijk programma? Geweldige plek hebben jullie zeg... Ik heb de site ook even bekeken, ik begin nu al te kwijlen!

Hej Dovish

Hartelijk dank voor je complimenten leuk dat mensen onze uitzending zo leuk vonden,we hebben heel veel positieve reacties gehad.
Ook veel in ons gastenboek.

Groeten uit mooi wit Zweden

Heleen03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 21:01

Wie bij ons in midden Frankrijk een week een vakantiehuis huurt, mag in die week gratis paardrijden op onze zeven Camargue paarden. Lees er meer over op onze site: www.hirondelle.info

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 13:05

Om even aan te vullen op het bovenstaande berichtje van Heleen van de Hirondelle:

Heeeeel erg aan te raden.......Je kunt daar een leuk huis huren en kunt dan gebruik maken van de paarden. Fantastische paarden waar ik zelfs een buitenrit op durf te maken (en dat zegt wat); er is ook een mooie buitenbak aanwezig....
En verder , ook niet onbelangrijk als je op vakantie bent, kun je in het weekend heerlijk eten bij Heleen.

Een aanrader dus.

Lidwien_Walf

Re: ruitervakantie voor ouder en kind samen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 00:52

Hirondelle, dat lijkt mij ook wel wat, dit zet ik op mijn verlanglijstje (voor de komende schoolvakanties heb ik al concrete plannen)

Ook op mijn verlanglijstje staat ook nog dit adres:

http://www.fermefranould.fr/index.php?page=37

Volgens mij is er wel iets te regelen en als je met een klein gezelschap komt.

Ik ben er nog niet geweest maar het is niet zo ver en als mensen ervaring hebben, lees ik dat graag.

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 11:24

Als je in een schoolvakantie naar de Hirondelle wilt moet je echt heel erg van te voren reserveren (wij hebben het bijna een jaar van te voren gedaan wat betreft de mei-vakantie).........
Overigens schrijft Heleen in De Seasons... kijk maar eens in de nieuwste.. staat wat over een Camargueveulen (moederlijke trots want dat betreft ons veulen :D ).....

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 11:27

He Bulli... wat leuk! Heb ook de uitzending gezien..... tsja... tinkers trekken altijd meteen....wij hebben er twee, en nog twee camarguepaardjes en een wedstrijdpony..........
Vond jullie uitzending erg leuk.. had ook het gevoel dat het allemaal wel ging lukken (waar ik zo mijn twijfels bij heb bij andere uitzendingen van mensen die vertrekken).

coulash

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 11:27

Ja kan ook lekker bij ons inde B&B komen: je dochter krijgt dan een shetlander als verzorgpony om te knuffelen, poetsen en misschien een beetje rijden... Wij hebben zelf nog 2 paarden staan (welsh arabier en Fries) die jullie mogen helpen verzorgen en waar ik een heleboel over kan vertellen: Natural horsemanship, bitloos, etc.
Daarnaast kan je dan elke dag of naar een westernranch (2km) om allerlei leuke dingen te doen of naar een paardenhouderij (1,5 km) met grote paarden om mee te helpen, te rijden ed.
Je kan dan helemaal lekker zelf je weekend invullen!
Kijk maar eens op onze site: http://www.binneninn.nl
Groeten Bianca

Stara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 23:21

http://www.stichtingpaardenmetplezier.com net over de grens bij Hardenberg, in Duitsland. Leuke paarden voor mams en fijne kinderpony's. Een prachtige omgeving om buiten te rijden, al een beetje heuvelachtig. En ook de kans om wat te leren op het gebied van Natural Horsemenship: rijden met de neckrope, boomloos zadel, bitloos rijden, communicatie, onthaasten en aan je zelf werken. Zeg ons wat je wensen zijn, en het programma wordt speciaal voor jullie afgestemd.
Overnachting is back to basic in een caravan, maar je kunt wel de paarden zien vanuit je slaapkamer.

Groeten, Anet

mick75

Re: ruitervakantie voor ouder en kind samen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 23:26

Ik heb een aantal jaar geleden samen met mijn moeder een vakantiehuisje gehuurd in Drenthe, waar ook een manege was die paarden verhuurde. Daar hebben wij samen gereden, waren superbrave en zeer goed opgeleide paarden en goede instructie aanwezig.

Wij hebben daar toen niet kunnen buitenrijden wegens MKZ, dat toen heerste. Maar ik begreep dat ze dat normaal ook doen.

Als je meer wil weten vraag ik m'n moeder wel of ze nog weet waar dat precies was.