Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ikdoemaarwat schreef:bello2005 schreef:Waarom niet? (vroeg diegene die misschien een hengst gaat kopen, maar daar heel snel een ruin van maakt..
Aangezien hij anders bij de boer waar ik sta de wei niet in mag. Wat is er mis met een ruin? Alle ruinen zijn
ooit hengst geweest? Mocht hij wel naar buiten mogen, mag hij van mij hengst blijven . Gooi ik hem wel
tussen de ruinen of bij mijn merrie, mits hij daarmee op kan schieten. Anders wordt het alsnog kastreren.)
Hengstje dat ik ooit reed, ging niet met andere ruinen of hengsten, dat werd oorlog..
Met merrie's ging prima. Maar ieder paard is verschillend.
als iedereen eens dacht zoals jij, dan waren er geen hengsten meer en dus ook geen nieuwe ponys meer ..
en hoezo een onschuldig lief hengstje castreren..
alleen omdat JIJ dan op die stal kan staan, sorry maar dan vind ik je echt te arrogant..
Dan zoek je toch lekker een andere stal,wat iets verder fietsen is..
nee dan worden we moe,,
Of dan moet je je maar een ruin aanschaffen..
vind het echt onzin om een hengst aan te schaffen..
genoeg hengsten die met andere merries/ruinen samen in een weiland kunnen lopen
en die geen rotzooi schoppen.
maar nee, lekker aan jezelf denken,,,
je eigen het zo gemakkelijk mogelijk maken,,
ja, nogmaals ik heb een hekel aan mensen die hengsten voor de fun en voor HUN eigen laten castreren..
Omdat ze dan op meer stallen welkom zijn, nou dan heb je wat
Bahbah verschrikkelijk zon mensen.. dat die uberhaupt bestaan.. bahbah
Vind het echt bullshit.. lekker arrogant en lekker eigewijs..
denk maar aan je eigen.. je paard moet je maar aan jou aanpassen.. Vind dat echt niet kunnen..
je wilt tenslotte het beste voor je paard, en dan moet je daar ook wat voor doen, en niet de eerste (de beste ) stal zoeken..
nou nou nou
dat mag wel wat aardiger hoor
dan moet ze maar een ruin aanschaffen......is die ook niet hengst geweest dan?
en mensen laten de hengsten vaak castreren zodat de hengst geen frustratie's heeft en het karakter liever word
hengsten zijn vaak lastig geleid door hun hormonen.....
dat heeft niks met arrogant of eigenwijs te maken en ook niet met egoisme
het is pas sneu en egoistisch voor de hengst als hij niet lekker sociaal kan staan en telkens maar apart gehouden wordt
misschien toch iets breder de zaken bekijken voordat je zo een reactie plaatst
. Ze staan al bij rassenpraat en gangenpaarden met foto
. Maar als ik ze straks thuis heb maak ik uiteraard meer mooie foto's van de heren
) hengst zou makkelijk bij ruinen kunnen staan..
de hengst speelt misschien net iets feller, of is eens zuur, maar verder dan wat oppervlakkige wondjes is er nog niets gebeurt. Ze staan nu al zo'n twee jaar samen en zijn echte maatjes.

ellepel schreef:wij hebben een koppeltje lopen van een ruin van 12, een ruin van 3 een hengst van 2 en een hengst van een jaar.
gaat echt hartstikke goed en ze voeden elkaar zo fijn op he?
je kan ze zo met een vingertje wegsturen![]()
http://lh5.ggpht.com/_2Spm2aZVrLc/S09PE ... CT0095.JPG
links de 12 jarige ruin,dan een jaarlinghengst en daarnaast een ruin van 3.
lief toch?
ellepel schreef:kokopelli;
ja leuk stel he![]()
zijn allemaal dieren van stalgenoten van me hoor,is echt een leuke club.
sammy:
dan eerst met een draadje ertussen en kijken hoe het gaat.
ik moet zeggen dat de ruinen bij ons dus ook spelen met de hengsten en omdat die ouder zijn hebben ze wel meer ervaring.
dat gaat er wel hard aan toe soms en de hengsten druipen altijd als eerste af.
kijk het even aan met een draadje,gaat het dan goed dan zet je ze bij elkaar.
)