Altijd maar dat been in de lucht.. Ongevraagd voetje geven..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 00:02

ellepel schreef:
het kan ook wel anders hoor :+

ligt echt wel aan het paard en de situatie.
heb vroeger ooit een tijd een hengst verzorgd die echt ging staan maaien.
toen ik dus echt een keer een trap van hem kreeg en zelf zowat dubbelsoeg van de pijn heb ik hem zo'n rotschop tegen zijn been verkocht dat hij het een hele tijd niet meer deed.

ging zijn voet dan wel omhoog dan hoefde ik alleen maar "ehh!"te zeggen of hij kneep zijn staart tussen zijn billen en zette zijn voet weer neer.
niet lief,maar zo kan het dus ook.
maar dat ligt echt aan het paard en aan de situatie.
je kunt niet elk paard een trap verkopen als het staat te maaien.

ohw ja...plukje hooi of een hooinetje kan ook wonderen doen.
misschien doet het paard dit wel omdat het wat hongerig is, ik weet niet hoeveel er gevoerd word?

Er wordt echt voldoende gevoerd :) ... 4 keer per dag grote hoeveelheden kuil & hooi ..

Maar ik denk ook niet dat dit de oplossing is, want als zij met haar been omhoog staat en ik geef haar een pluk hooi dan beloon ik haar in zeker zin ook voor haar gedrag :j

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 09:34

ja dat klopt,maar zo bedoel ik het ook niet.
sommige dieren zijn wat hongerig en gaan daarom staan maaien met de benen,als je ze dan wat geeft dan beloon je ze , en natuurlijk blijven ze dat dan doen.
maar je zou ook kunnen kijken wat er gebeurd als je voordat je gaat poetsen een hooinetje op hangt of wat hooi op de grond legt en kijken of je dier dan rustig is.
het is ongewenst gedrag dat weet ik,maar stel en je hangt een hooinetje op en je paard is dan tevreden en staat mooi stil..dan is het probleem toch ook opgelost?

ik probeer altijd te zoeken naar een oorzaak, en als het kan en het is op die manier opgelost dan scheelt dat toch stress?

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 09:44

Doet ze het ook voordat ze eten krijgt? Op die manier word ze namelijk onbewust door jullie toch beloond voor het gedrag.

Mijn paard doet dit ook, toen ze hier net kwam was het heel erg(mede door een stukje onzekerheid op een nieuwe plek). Ik heb dit van begin af aan genegeerd en nu doet ze het alleen nog maar wanneer ze eten krijgt of als ze zelf vind dat ik al te lang bezig ben geweest. Bij haar was het ook zo dat ze het altijd deed, met aansingelen, met stilstaan, met peesbeschermers om doen... Heel vervelend. Ook heb ik er nog een commando aangekoppeld en dat helpt tot op zekere hoogte, maar als ze echt aandacht wil gaat ze echt alles uit de kast trekken(voetjes geven, flemen, kusjes geven :+ ).

Wbt dat weglopen, ik zou het wel doen. Enja dan ben je in het begin maar wat langer bezig, maar als je maar consequent genoeg bent zal dat heus wel werken.