Paard op naam zetten.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 22:13

Volgens mij moet je ook lid worden van het KWPN om je paspoort op naam te laten zetten.
Paspoort op naam zegt inderdaad niks over dat het paard van jou is.

ClaudiaHS

Re: Paard op naam zetten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 22:15

Ow, ik zie dat dit alleen voor het paspoort niet hoefd, wel als je papier en paspoort op naam wilt zetten

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 22:15

monica08 schreef:
Cynthiaaapje schreef:
Hoe oud ben je? Volgens mij moet je namelijk wel 18 plus zijn om je paard op naam te kunnen zetten..

Ik weet niet of dit wel 100% waar is, want volgens mij heeft mijn vriendin haar paard ook gewoon op haar naam (17 jaar)

@ eppie38: Ik heb van mijn paard gewoon een stamboek papier en het paspoort. (kwpn)
Moet ik dan het paspoort naar het KWPN sturen ofzo? Mijn moeder zal telkens nog eens bellen, maar het komt er maar niet van.

ja dat kan maar wel aangetekend, gewoon voor de zekerheid

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 22:17

Voor mee informatie over paspoorten kijk eens bij de vwe, zij zijn de uitgevende instantie voor paspoorten www.vwe.nl en alle paspoort uitgevende instanties ongeacht welk stamboek moet zich daar verantwoorden, dus moet niet zo moeilijk zijn dacht ik

Elke87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 22:17

Komt dit dan in je paspoort te staan? Zo niet lijkt mij dit niet geldig

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 22:20

Zit ik nu echt de link door te geven van de keuringsdienst van de autoos van mijn man?
sorry sorry maar het moet dus bij de voedsel en waren autoriteit zijn even opzoeken voor ik weer iets stoms doorgeef.

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 22:20

bonte_bente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 22:21

lidmaatschap is niet verplicht althan niet bij kwpn-nwps-nrps-tinkerstamboek.......
en nee ik mekker niet ik licht mijn antwoorden toe met links en regelementen en dan gaat iemand er nog recht tegenin...

maargoed ik heb vraag van TS beantwoord en het is aan TS zelf om contact op te nemen met betreffende stamboek.

even voor eppie38 :+
http://www.pve.nl

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 22:22

BarockPinto schreef:
Volgens mij moet je ook lid worden van het KWPN om je paspoort op naam te laten zetten.
Paspoort op naam zegt inderdaad niks over dat het paard van jou is.

Ja inderdaad sommige paspoort uitgevende instanties vragen inderdaad dat je eerst lid wordt.

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 22:25

bonte_bente schreef:
lidmaatschap is niet verplicht althan niet bij kwpn-nwps-nrps-tinkerstamboek.......
en nee ik mekker niet ik licht mijn antwoorden toe met links en regelementen en dan gaat iemand er nog recht tegenin...

maargoed ik heb vraag van TS beantwoord en het is aan TS zelf om contact op te nemen met betreffende stamboek.

even voor eppie38 :+
http://www.pve.nl

hahahaha, oke verdiend en je hebt gelijk had ook wel iets vriendelijker gekund van mijn kant uit :o
Het is meer dat ik eigenlijk boos op de instanties wordt, zijn nog zoveel vragen over en alleen maar regels en regels en waarom komen ze dan niet met betere voorlichting hierover.

Samen met mijn zus hebben we gewerkt bij een hengstenhouder die ook chipper was en zo hebben we veel geleerd en gechipt, maar ook toen waren er veel onduidelijkheden, jammer dat er niet eens echt iets toegevoegd wordt zodat het tenminste duidelijk is.

Elke87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 22:25

Wat ik me afvraag is hoe rechtsgeldig dat dat is. Want stel ik koop een paard, maar heb geen behoefte om hem op mijn naam te zetten en de vorige eigenaar meld zich niet af, dan is diegene dus nog steeds eigenaar volgens jullie. Anders zou je hem niet op naam laten zetten.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 22:31

Dus als ik het goed begrijp ben ik niet wettelijk eigenaar als ik het paspoort en papier op mijn naam laat zetten?

Maar wanneer ben ik dat dan wel?

Elke87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 22:32

Volgens mij dus (maar dat zijn andere niet met mij eens) als jij de meeste kosten betaald.

bonte_bente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 22:39

Elke87 schreef:
Wat ik me afvraag is hoe rechtsgeldig dat dat is. Want stel ik koop een paard, maar heb geen behoefte om hem op mijn naam te zetten en de vorige eigenaar meld zich niet af, dan is diegene dus nog steeds eigenaar volgens jullie. Anders zou je hem niet op naam laten zetten.

dit is geheel offtopic maar er gaan geruchten dat de belastingdienst belastig gaat heffen op paardenhouder dit is nog wel een gerucht hoor!
ik heb mijn paarden op mijn naam staan omdat ik verantwoordelijk ben voor ze, omdat ze meegaan op concoursen .ook zijn inlegvellen verplicht hierop staat per eigenaar aangegeven of het paard voor consumptie gebruikt mag worden.

ze willen dus ook een overzicht van hoeveel paarden er per eigenaar aangemeld zijn.
toen de chipplicht kwam vroeg ik me al af wanneer de "gekke paarden ziekte of Q koorts bij paarden kwam.
door de chipplicht zijn er natuurlijk ook positeve veranderingen gekomen
alles heeft voor en nadelen..

Elke87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 22:47

Ga ik toch weer even tegen je in komen :P

Als ik het goed heb hoor. Is degene die het paard onder toezicht heeft op dat moment verantwoordelijk voor de schade die een paard aanricht. Dus stel je laat iemand met jouw paard wandelen en hij gaat aan de kletter is dat de verantwoordelijkheid van diegene.

Dat met de belastingdienst heb ik ook gehoord. Maar dan moeten mensen verplicht stellen om het paard op naam te hebben. Dan moet iedereen dus zijn paard op naam hebben staan. Dan is dat algemeen geregeld en weet je dus dat je het paard over moet laten schrijven, wat momenteel niet het geval is.

Ik bedenk me nu dat ik thuis een boekje heb liggen paard en recht. Ik zal het er morgen in opzoeken :) Moet nu namelijk eigenlijk leren.. :P

bonte_bente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 22:52

Elke87 schreef:
Ga ik toch weer even tegen je in komen :P

Als ik het goed heb hoor. Is degene die het paard onder toezicht heeft op dat moment verantwoordelijk voor de schade die een paard aanricht. Dus stel je laat iemand met jouw paard wandelen en hij gaat aan de kletter is dat de verantwoordelijkheid van diegene.
ja ik ben als eigenaar verantwoordelijk en heb daar ook een verzekering voor.

Dat met de belastingdienst heb ik ook gehoord. Maar dan moeten mensen verplicht stellen om het paard op naam te hebben. Dan moet iedereen dus zijn paard op naam hebben staan. Dan is dat algemeen geregeld en weet je dus dat je het paard over moet laten schrijven, wat momenteel niet het geval is.klopt! daarom is er ook zoveel tegenspraak omdat als je paard van handelaar naar handelaar gaat blijft die op jouw naam een handellar zet hem niet om voor 2 weken. handelaren "vergeten"ook vaak het paard afte melden bij slacht.

Ik bedenk me nu dat ik thuis een boekje heb liggen paard en recht. Ik zal het er morgen in opzoeken :) Moet nu namelijk eigenlijk leren.. :Pleerse!!!

Elke87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 23:17

Hm ik kon het niet laten op het toch even op te zoeken, maar het boekje is al met de verhuizing meegegaan en ligt nu bij mn ouders.. Daar ben ik zondag avond pas weer.

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 19:02

Kan iemand even kort maar krachtig zeggen hoe ik het nu moet doen? Heb het topic doorlopen maar kom er nu nog niet uit.

Dus wat MOET ik echt doen?

xx_denise_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:12

mijn paard heeft geen stamboek en staat ingeschreven bij het fjordenstamboek. ik zou het willen veranderen naar kwpn stamboek (ik moet het toch op mijn naam laten zetten).
alleen haar leeftijd is verkeerd in het paspoort gezet , kan ik dat nog veranderen? en kan ik nu nog veranderen van paspoort?

Elke87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 22:31

Ik zoek maandag even voor je uit of het uberhaupt zin heeft om je paard op naam te zetten. Want waarom zou je het anders willen?

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 23:22

Hij heeft nu de oude eigenaar in zijn paspoort staan, dat staat na 2 jaar een beetje vreemd?

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 23:30

Ja, goeie vraag. Maar wat als je paard een Duits paspoort heeft? Moet je hem dan naar duitsland sturen? of kan dit ook via KWPN of KNHS??

Elke87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 09:01

Ja je kan inderdaad je naam laten wijzigen in je paspoort :) Maar daarmee zet je je paard niet op je naam..

Al staat bij mij ook nog de fokker in mn paspoort.. Kan me er niet zo druk om maken.. :)

bonte_bente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 10:06

mijn rheinlander KLENER PRINTS was een duits paard met een duits stamboek.
ik heb dit dus naar duitsland moeten sturen om mijn naam achter huidige eigenaar te krijgen.
M_Vainqueur schreef:
Ja, goeie vraag. Maar wat als je paard een Duits paspoort heeft? Moet je hem dan naar duitsland sturen? of kan dit ook via KWPN of KNHS??

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 17:25

Romytjuuh schreef:
Kan iemand even kort maar krachtig zeggen hoe ik het nu moet doen? Heb het topic doorlopen maar kom er nu nog niet uit.

Dus wat MOET ik echt doen?

Op de eerste pagiona van het paspoort staat de uitgevende instantie waar je paard geregistreerd staat.
Naar dit adres stuur je het paspoort met een briefje dat je het paard wilt overlaten schrijven op jou naam, je doet je naam en adres erbij.
Dan wacht je rustig af en krijg je vanzelf een acceptgiro thuis als je deze overmaakt dan krijg je daarna het paspoort weer terug.
Voor mijn shetlander Bonnie was de uitgevende instantie NSPS het nederlandse shetland pony stamboek daar heb ik het van haar ook heen gestuurd
Afbeelding(Eerst pagina van het paspoort.)
en voor mijn shetlander Floor was het het KNHS in Ermelo daar ben ik zelf naar toe gereden en dan maken ze het ter plaatse in orde je bent het paspoort dan ook niet enige tijd kwijt maar het wordt direkt in orde gemaakt.
Afbeelding

Hoop dat het je zo duidelijk is