Trailer aankoppelen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

stefanvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 23:05

Ik vind het standaard oogje voor die losbreekremkabel altijd veel te vervelend, deze is vaak net te klein, en wanneer je daar het haakje dus al doorheen krijgt, is het bijzonder lastig om hem er weer uit te krijgen enz.
Vandaar dat je ook veel auto's standaard met zo'n losse karabiner ziet rondrijden die door dat oogje zit.

Met mijn auto (Nissan Patrol) doe ik hem gewoon aan het sleepoog vast wat op een ideale plaats zit (recht boven de trekhaak).

Dit is een groot gesloten oog, haal daar de kabel doorheen en klik hem op zichzelf vast.
Ideaal, zit goed vast en is makkelijk vast en los te maken.
Ik rijd dagelijks met (verschillende) aanhangers, en vind dit toch echt veel fijner werken.

Foto:
http://4x4fotos.nl/upload/files/fu4nhvc ... f783zw.jpg
Laatst bijgewerkt door stefanvi op 24-01-10 23:17, in het totaal 1 keer bewerkt

wiske23

Re: Trailer aankoppelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 23:12

Zelf controleer ik het als die klik zegt dan is het ook goed. Toch echter heeft mijn vriend met vee rijden al twee keer op de autobaan zijn kar verloren. Blijkbaar kan het dus toch gebeuren ondanks zijn goede controle. Ik moet wel zeggen hij rijdt al heel wat jaren en meerdere keren per week.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 23:49

wiske23 schreef:
Zelf controleer ik het als die klik zegt dan is het ook goed. Toch echter heeft mijn vriend met vee rijden al twee keer op de autobaan zijn kar verloren. Blijkbaar kan het dus toch gebeuren ondanks zijn goede controle. Ik moet wel zeggen hij rijdt al heel wat jaren en meerdere keren per week.

Al eens bedacht dat trekkogels en koppelingen ook verslijten?
Ik zeg niet dat dat de reden is, maar ik hoor daar nooit iets over op Bokt. Ik durf te wedden dat 80% niet eens weet wat de koppelindikator op de koppeling van de trailer betekend.........

ikke20

Re: Trailer aankoppelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 23:54

ik draai hem ook altijd nog een keertje omhoog en vaak nog even duwen op de trekhaak om het te controleren. hebben al keer gehad dat trailer met paard van trekhaak schoot. hadde we niet gecontroleerd. paard stond heel deuzig te kijken toen ik half in paniek ging kijken. ging ook vrij zacht.

heb ook keer gehad dat ik van erf afree en aanhanger midde op de weg bleef staan. en pa heeft het regelmatig gehad halverwege het dorp dat zn boot stilstond.

dus ik controleer het nu wel extra voor ik wegrij