rijden met sneakers/chaps?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tweetyj

Re: rijden met sneakers/chaps?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 17:58

ik heb niet zo veel geld :o

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 18:02

Ik heb ook niet heel veel betaald voor mijn jodspurs, maar ik heb gewoon gewacht tot de uitverkoop. Heb uiteindelijk voor 50 euro met veters en rits van goed leer. Maar in de uitverkoop zijn de leren zonder ritsen en veters vaak helemaal niet zo duur.

Ik vind dat de zool wel een klei nbeetje relief mag hebben, ik heb dan persoonlijk iets meer grip op de beugels (vooral als je schoenen of de beugels een beetje zanderig zijn bijv.) maar niet van dat bergschoen profiel. Gewoon zoals op het plaatje van vossecot.

Tweetyj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 18:07

ok... morgen zal ik eens in de stad kijken of ze een schoen met hakje hebben... Van smam mag ik geen jodhpurs tot mijn voeten uitgegroeid zijn :o

mriaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 20:50

Tweetyj schreef:
ok... morgen zal ik eens in de stad kijken of ze een schoen met hakje hebben... Van smam mag ik geen jodhpurs tot mijn voeten uitgegroeid zijn :o

mmm ik snap niet dat jou moeder je met gympen naar een paard laat gaan, zodra die op je teen staat is het van 'auw' . Rijden met gympen is geen goed iedee het is niet stevig en je glijd zo uit de beugel met die zolen. Je kan dan beter bergschoenen kopen in een sportzaak.
Hopelijk vind je goede schoenen :)

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 21:35

Tweetyj schreef:

Tja als je geen geld hebt voor een paar (goedkope) 'paardrijschoenen' (dus schoenen met een hakje) moet je niet op paardrijden gaan.

mriaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 21:37

Henrieke schreef:
Tweetyj schreef:

Tja als je geen geld hebt voor een paar (goedkope) 'paardrijschoenen' (dus schoenen met een hakje) moet je niet op paardrijden gaan.

De TS is 13 natuurlijk heeft ze er geen geld voor, zie jij een 13 jarig al keihard werken voor geld?
Die ouders zouden eerder wat geld voor haar over moeten hebben, vooral als het om de veiligheid gaat van hun kind

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 21:50

mriaam schreef:
Tweetyj schreef:

mmm ik snap niet dat jou moeder je met gympen naar een paard laat gaan, zodra die op je teen staat is het van 'auw' . Rijden met gympen is geen goed iedee het is niet stevig en je glijd zo uit de beugel met die zolen. Je kan dan beter bergschoenen kopen in een sportzaak.
Hopelijk vind je goede schoenen :)

Dat heb je met echte paardrijschoenen of laarzen net zo goed. Een van mijn beste vriendinnen had laatst ook haar teen gebroken toen er een paard op haar tenen stond. Zij had der paardrijschoenen aan een week later stond hij op mijn teen ik had een soort imitatie uggs aan en nergens last van. Als ze op het verkeerde plekje gaan staan zijn die tenen dus toch wel gebroken.

MRM25

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 21:53

Jodhpurs hoeven helemaal niet duur te zijn hoor!
Hele simpele van de welkoop zijn maar iet svan 30 euro.
En heb ook een paar hier van bokt.. 17 euro, en nog hardstikke mooi :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 22:08

Je kan nog beter met een cowboylaarsje van de Schoenenreus rijden dan met sneakers, alhoewel ik dit zelf ook heb gedaan toen ik 14/15 was, op m'n eigen paardje.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 22:30

mriaam schreef:
De TS is 13 natuurlijk heeft ze er geen geld voor, zie jij een 13 jarig al keihard werken voor geld?
Die ouders zouden eerder wat geld voor haar over moeten hebben, vooral als het om de veiligheid gaat van hun kind

Nee dat begrijp ik. Maar als ouders zijnde laat je je kind dan toch ook niet op paardrijden als ze niet eens 'fatsoenlijke' of laat ik het anders zeggen; 'veilige' schoenen heeft?

mriaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 23:02

liedje89 schreef:
Dat heb je met echte paardrijschoenen of laarzen net zo goed. Een van mijn beste vriendinnen had laatst ook haar teen gebroken toen er een paard op haar tenen stond. Zij had der paardrijschoenen aan een week later stond hij op mijn teen ik had een soort imitatie uggs aan en nergens last van. Als ze op het verkeerde plekje gaan staan zijn die tenen dus toch wel gebroken.

Dat klopt ook maar ik neem aan dat als je naar je paard gaat je stevige schoenen aantrekt omdat er een kans bestaat dat zo'n paard op je teen komt te staan? Rijschoenen bieden op het algemeen gewoon wat meer stevigheid maar met mijn rijlaarzen ga ik ook geen paard poetsen, daar heb ik veiligheids schoenen voor ;)

mriaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 23:03

Henrieke schreef:
Nee dat begrijp ik. Maar als ouders zijnde laat je je kind dan toch ook niet op paardrijden als ze niet eens 'fatsoenlijke' of laat ik het anders zeggen; 'veilige' schoenen heeft?

Nee daarom zei ik ook al dat de ouders zich veel meer zouden moeten bekommeren om de TS en haar paardenhobby maar helaas heb je niet altijd ouders die dat doen.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 23:03

Henrieke schreef:
Tweetyj schreef:

Wat een onzin zeg! Je hoeft niet per definitie veel geld te hebben om te kunnen rijden. En ik vind al helemaal niet dat je dat tegen zo'n jong iemand kunt zeggen. Op die leeftijd was ik ook afhankelijk van mijn ouders. Nu ben ik zo'n verwend nest die toch wel alles kreeg na lang doordrammen, dus dat probleem heb ik nooit gehad. Ik denk dat zij haar ouders ervan moet proberen te overtuigen dat het onveilig is om met platte schoenen te rijden. Profiel maakt niet zoveel uit. Als je met je voet doorschiet en je valt, dan ben je gewoon de klos.
Ik zou zeggen: goed de ogen de kost geven. Er is echt wel wat te vinden. Wat kun je maximaal uitgeven voor die schoenen? Vraag desnoods een kleine bijdrage van je ouders. Puur als aanvulling en zeg anders dat je het grootste deel zelf betaalt. Zou dat geen optie zijn, TS?

Tweetyj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 09:56

ik ga het nog eens goed overleggen met mijn ouders en mijn instructrice... Bedankt voor alle tips...
en idd mijn ouders zijn niet helemaal paardengek en ze weten er helemaal nix van...

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 09:59

En wat als je je ouders dit topic laat lezen? Voor 25 euro heb je al jophurs... Zoals ik al eerder aangaf!

Tweetyj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 15:51

mo_van_dijk schreef:
Voor 25 euro heb je al jophurs... Zoals ik al eerder aangaf!

Alle paardenwinkels, en andere winkels waar je jodpurs kan kopen, en die bij mij in de buurt zijn, hebben niet de goede maat of te dure.. En ik bedoel veiligheid gat voorop, maar als ik voor dit helemaal naar friesland (bij wijze van :P) moet gaan om goedkope te vinden, terwijl volgens de meeste mensen het vooral gaat om het hakje wat het veiliger maakt, dan koop ik liever een schoen met hakje :o

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 15:54

Dat kan ook prima, Tweetyj. Dat heb ik ook gedaan. Jarenlang met die dingen gereden! Gewoon een schoen met hakje kan best hoor!

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 15:56

mriaam schreef:
liedje89 schreef:

Dat klopt ook maar ik neem aan dat als je naar je paard gaat je stevige schoenen aantrekt omdat er een kans bestaat dat zo'n paard op je teen komt te staan? Rijschoenen bieden op het algemeen gewoon wat meer stevigheid maar met mijn rijlaarzen ga ik ook geen paard poetsen, daar heb ik veiligheids schoenen voor ;)

Eigenlijk heb ik het effectief genoeg gevonden om na 1 of twee keer mijn les geleerd te hebben en zowel mijn eigen voeten als die van het paard in de gaten te houden. (Bovendien zijn er ook paarden die dat ook doen, de fries bij ons staat ook nooit op je tenen- volgens mij valt hij nog liever om :P - maar we hebben een beetje een lompe jonge kwpn ruin die regelmatig op je tenen staat omdat hij vaak door ontdeugend te zijn je aandacht probeerd te trekken.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 15:57

TS, je maakt het jezelf wel erg moeilijk he :Y)

Tweetyj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 15:58

mo_van_dijk schreef:
TS, je maakt het jezelf wel erg moeilijk he :Y)

ja dat weet ik maarja... ik ken mijn ouders en die weten er echt nix van :o

ilse86 schreef:
Dat kan ook prima, Tweetyj. Dat heb ik ook gedaan. Jarenlang met die dingen gereden! Gewoon een schoen met hakje kan best hoor!

oké ik denk dat ik gewoon nog eens met mijn ouders ga overleggen...

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 15:58

als je niet al te veel met paarden werkt, maar met name rijdt, kun je prima gewonoe schoenen met een hakje nemen!
Maar kun je niet iets van pleisters op de gevoelige plekken doen waar je huidige jodphurs irriteren dan? of dikkere sokken aantrekken?

Tweetyj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 16:00

ilse86 schreef:
als je niet al te veel met paarden werkt, maar met name rijdt, kun je prima gewonoe schoenen met een hakje nemen!
Maar kun je niet iets van pleisters op de gevoelige plekken doen waar je huidige jodphurs irriteren dan? of dikkere sokken aantrekken?

de jodpurs zijn te klein, daardoor kan ik er juist geen dikkere sokken in doen en heb ik enorm koude voeten :+
En buiten het rijden draag ik, in ieder geval in de winter, mijn thermolaarzen

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 16:06

Meisje, ik zie in je profiel dat je 13 bent. Je bent nog volop aan het groeien. Je moet niet op te kleine schoenen gaan lopen hoor!
Vraag anders aan bekenden of je in je vrije tijd klusjes mag doen voor geld als je ouders niet willen betalen. Misschien mag je zelfs wel klusjes voor je ouders doen.
Echt niet op kleine schoenen gaan lopen, dat is heel slecht voor je!

Tweetyj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 16:07

Daarom, omdat ik inde groei ben wil ik dus nog ff op zoek naar een makkelijkere oplossing, de jodpurs kan ik ook altijd nog kopen als het met schoenen met een hak niet gaat...

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 16:08

ik deed toen ik zo oud was ook klusjes voor geld. ik kocht nagellak, maar jodphurs zijn ook een prima investering ;)