mishandeling maar toch ook weer niet

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

Re: mishandeling maar toch ook weer niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-10 21:59

maargoed ik ga het nogmaals zeggen tegen d'r
op een normale maar toch hopelijk goed duidelijke toon (dat het me ernst is)
en tja...als ik dat gedaan heb, wat dan...

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 22:02

Je kan niet veel meer doen daarna Natas.
Je kan boos worden , ze verrot schelden , ze neermeppen desnoods. Maar als ze zo blijven reageren ga je daar allemaal niets mee opschieten.
Dan moet je je stal houder er op aan spreken, hij heeft wel de macht om dingen te eisen in en om de stallen.

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 22:04

mickydo schreef:
ze neermeppen desnoods.

haha zie je natas al staan? :P

nee je heb gelijk hoor.. jij zegt wat ik denk :D

lieverties

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 22:05

ja inderdaad denk dat de staleigenaar de enige is die zijn standpunt kan maken maar vind het van de staleigenaar ook een beetje raar zo iemand moet toch ook om het welzijn van de paarden denken dus ook actie ondernemen als er wat fout gaat. Hij kan iemand ook verbieden om het paard niet in een weiland te zetten als het winter is dus waarom ook niet verbieden om het paard op stal te houden dag en nacht.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 22:18

Wat zijn nu precies de redenen dat ze hun paarden niet buiten willen hebben. Zodra je daarachter komt, kun je misschien met gerichte alternatieven komen om dat te weerleggen.

Zijn ze bang voor blessures buiten bv. ? Of misschien iets anders?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-10 22:21

Bienotje schreef:
Wat zijn nu precies de redenen dat ze hun paarden niet buiten willen hebben. Zodra je daarachter komt, kun je misschien met gerichte alternatieven komen om dat te weerleggen.

Zijn ze bang voor blessures buiten bv. ? Of misschien iets anders?

elke keer weer wat anders....te wild, te glad, geen tijd....enz
en met te wild bedoel ik dus dat ze bang is om buiten te zetten....omdat ie al wild doet aan de hand (ja duhu...)

Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 22:28

Pfff jeetje onwijs moeilijk Natas, heb echt geen idee wat je moet doen..
hoop dat je wat aan dit topic gaat hebben en tot die vrouw haar verstand kan doordringen!

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 22:38

JoycexLynn12 schreef:
mickydo schreef:
ze neermeppen desnoods.

haha zie je natas al staan? :P

nee je heb gelijk hoor.. jij zegt wat ik denk :D

uuuhhh jaaa dat zie ik zo voor me !! ;) :+

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 23:40

Denk niet dat het verstandig is de paarden buiten te zeggen als de eigenaar aangegeven heeft dit niet te willen. Ook je stalbaas wil dit niet dus zou ik niet doen. Ik denkd at je eerder kunt gaan praten met de stalbaas die er van overtuigen dat die paarden in hun stal staan weg te rotten van verveling.. als je hem overtuigd en hij zegt er wat van heb je denk ik meer kans van slagen.. (heb niet alles gelezen dus weet niet of iemand anders dit ook al had voorgesteld)

orsini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 23:53

heb je er al eens over gedacht om anoniem de dierenbescherming te bellen? Paard en welizijn staat momenteel erg hoog en dit is zeker wel mishandeling, zowel fysiek als mentaal. Iedereen die roept dat dat niet zo is zou niet eens een paard mogen bezitten. Het is jammer dat het zo is ingeburgerd dat iedereen het maar normaal vind dat een paard zo lang in een klein hokje kan staan. (bij menig dierentuin hebben de dieren meer ruimte, maar dan vind iedereen ze zielig????) aja
lastig pakket zoals al wordt genoemd.....ik zou een wat meer navraag doen bij een aantal instanties of je hier iets mee kan....
ik kan niet precies vinden hoe de staleigenaar er nu tegenover staat?

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 23:58

je kan dit soort dingen toch ook vriendelijk aanpakken, vraag gewoon eens of ze misschien hulp nodig heeft om haar paarden buiten te krijgen. probeer het gewoon vriendelijk en voorzichtig met haar te overleggen dat werkt vaak beter als aanvallen

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 00:02

Is er in NL dan een wet die verplicht stelt dat je je paarden naar buiten moet laten en zo ja: Hoe lang? Wanneer niet... : Jammer, maar helaas.

Ik snap je helemaal hoor, maar het zijn niet jouw dieren....Tja, je zou kunnen proberen op de eigenaar in te praten, maar zoals je aangaf brengt dat niks...Dan houdt het op lijkt me...

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-10 00:07

orsini schreef:
heb je er al eens over gedacht om anoniem de dierenbescherming te bellen? Paard en welizijn staat momenteel erg hoog en dit is zeker wel mishandeling, zowel fysiek als mentaal. Iedereen die roept dat dat niet zo is zou niet eens een paard mogen bezitten. Het is jammer dat het zo is ingeburgerd dat iedereen het maar normaal vind dat een paard zo lang in een klein hokje kan staan. (bij menig dierentuin hebben de dieren meer ruimte, maar dan vind iedereen ze zielig????) aja
lastig pakket zoals al wordt genoemd.....ik zou een wat meer navraag doen bij een aantal instanties of je hier iets mee kan....
ik kan niet precies vinden hoe de staleigenaar er nu tegenover staat?

ja zoals ik al zei....de staleigenaar corrigeert wel als regels gebroken worden en je je troep niet opruimt en dergelijke
maar wat jij met je paard doet...dat is niet zijn pakke aan (behalve als iemand zijn paard onterecht vreselijk in elkaar staat te trappen dan zou hij er wel wat van zeggen)
hij vind dat eigenaren zelf bepalen of ze wel of niet rijden/beweging geven,hoelang ze buiten staan en dergelijke

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-10 00:08

Mjay schreef:
je kan dit soort dingen toch ook vriendelijk aanpakken, vraag gewoon eens of ze misschien hulp nodig heeft om haar paarden buiten te krijgen. probeer het gewoon vriendelijk en voorzichtig met haar te overleggen dat werkt vaak beter als aanvallen

ja dit heb ik dus geprobeerd......ik heb toen aangeboden hem los te zetten
ze gaf een arument en daarop volgend heb ik gezegd: zal ik het anders even doen?

nee was het absolute antwoord ;(

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 11:20

Maar zou je die DB niet langs kunnen laten komen met jou verhaal, maar dan meer op de toer om ze te laten schrikken misschien? je weet natuurlijk dat er niets aan gedaan word omdat ze hun natje en droogje krijgen maar misschien wil de DB wel beetje helpen.. ?? ik zeg maar wat.. weet het anders ook niet hoor, erg lastig!!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-10 11:25

nee DB doet er helaas niks aan omdat ze er goed uitzien, eten krijgen en redelijk schone bodembedekking hebben

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 11:27

En als de staleigenaar er wat overzegt? Tuurlijk hij hoeft zich er niet mee te bemoeien want geld is geld voor hem, maar als er straks ongelukken gebeuren of wat gesloopt wordt door die paarden zit hij er wel mee.

Bij ons op stal stond er ook een paard, waar niet naar omgekeken werd door zijn eigenaren. Meid vertelde dat ze naar haar paard ging, maar was ondertussen met vriendjes op pad. Mesten deedt ze zelfs ook niet, dus toen hebben de staleigenaren aan de bel getrokken en gezegt zo kan het niet langer, die hebben 1x de hele stal leeg getrokken, een bijrijder gezocht en na een aantal maanden hebben ze hem overgenomen voor de manege lessen...

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-10 11:30

Heb het er al met de staleigenaar over gehad
die blijft bij zijn standpunt...

gelukzoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 11:35

Ik denk dat dat enige die hier iets aan zou kunnen doen is de staleigenaar.. Die tollereerd dit in zijn stal!
Jij staat er buiten, en kunt alleen maar met de staleigenaar praten. Hij/zij kan er iets van zeggen aangezien het op zijn/haar terrein is.. doet hij dit niet kun je er niets maar aan doen!
iig, veel succes..

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 11:40

Ik neem aan dat er meerde mensen op stal jouw mening delen (ben het ook met je eens hoor ;) !)?
Misschien dat je die mensen dan eens met een paar tegelijk kan aanspreken?
Ik weet niet of je een binnenbak tot je beschikking hebt?
Zo ja, dan kan je ook nog voorstellen dat je hun paard een half uurtje in de bak losgooit, zodat het iig de benen kan strekken. (Dan kunnen ze iig niet met het argument van "te glad buiten" komen.)

tamoreliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 11:52

Deze mensen zijn dus fokkers? Hoelang staan die beesten eral?
Of komen ze enkel in de winter op stal te staan?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 12:01

in mijn ogen is dit wel dierenmishandeling...een paard hoort niet opgesloten te zijn in een stal de hele dag....

Maar wel een moeilijk geval....heeeel veeeel paardenmensen of mensen met paarden,hoe je ze ook noemen wilt,zijn van mening dat zoals zij het doen het helemaal goed is.

En daar moet je vooral geen kritiek op hebben daar kunnen ze heel slecht tegen.
Wat je misschien wel kunt doen is het vertrouwen winnen van de eigenaar,haar eens helpen met de stal....vragen of je eens mag borstelen omdat je toch daar bent enzo...

En dan beetje bij beetje steeds iets meer....
Hopelijk werkt dat wel...

Wat ik mij wel afvraag is waarom dat soort mensen paarden hebben...maar goed,zo zijn er wel meer denk ik...

tamoreliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 12:18

Natuurlijk is het niet goed te keuren dat beesten paar maand op stal blijven.

Maar ik zie dit heel veel in mijn buurt, vooral bij fokkers. In de winter is het normaal dat hun beesten op stal blijven, gewoon omdat de wei er teslecht bijliggen om de paarden buiten te laten.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 20:31

Heb je al contact gehad met de DB ? Volgens mij word er op het moment behoorlijk veel drukte gemaakt over bewegings ruimte van paarden. En ook al kunnen ze misschien niks doen, je kan ze altijd eens bellen, misschien kunnen ze jou nog tips geven ? Zij hebben namelijk dagelijks met zulke mensen te maken.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-10 21:15

ik denk dat iemand op stal de stoute schoenen heeft aangetrokken of misschien heeft ze stiekum meegelezen , of vind ze nu wel dat ze eens naar buiten moesten/mochten
ze zijn er een half uur uitgeweest! volledig uit hun naad gegaan uiteraard! maar wel heel fijn :j

tamoreliefje: ze fokken niet met paarden,wel met andere dieren
naar gelang wat ze (trots) vertellen zijn het mensen die maar wat doen en dus niet met "de regels" werken (geen stamboom, keuringen enz)

geerke: losgooien wil ik nog wel doen,maar borstelen en dergelijke gaat mij te ver
ik vind ze A niet eens aardig en B ik heb zelf een paard en verzorg nog voor andere mensen ook..