paard huren voor buitenrit zonder begeleiding

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

vivrelavie

Re: paard huren voor buitenrit zonder begeleiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 20:41

Op terschelling zit ook een manege waar je zonder begeleiding strandritten kan maken. Weet zo de naam niet meer.

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 00:26

Paarden die verhuurd worden zonder begeleiding zijn vaak manegepaarden x10. Dat betekend, het stuur werkt maar net, gas doet het meestal niet, rem heeft z'n momenten.
Die paarden zijn keihard in de mond, als ze geen zin hebben om te lopen is geen zweep lang genoeg, en mocht je een andere kant op willen dan normaal, echt niet.
Ik reed dan strandritten, en dan kregen we een paard mee dat nog wel oké was met de boodschap, zet die maar voorop. Dat deden we, kregen een kaartje mee, er was maar route dus dat zat wel goed.
We merkten in de duinen al dat wisselen van volgorde niet mogelijk was, geen van de paarden kon gereden worden, zodra we bij een hek kwamen en een van de andere paarden moest even voorop, werden de hoeven letterlijk in de grond geplant en was het beest met geen mogelijkheid vooruit te krijgen, totdat er een ander ging (wat dus altijd het voorpaard was).
en dan kwam je op het strand, wij hadden al helemaal bedacht, eerst even een drafje, gewoon galopje en als dat goed gaat dan een rengalop.
Strand was mooi leeg, gelukkig maar, want die paarden wilden van draven niets weten.
Met moeite hielden we ze in een dribbelpasje wat absoluut geen draven genoemd kan worden. Uit eindelijk waren we het gewoon zat om een poging te doen om die paarden te rijden, onze armen waren helemaal kapot, en we hebben die beesten maar hun gang laten gaan. En ja hoor ze stopten bij de opgang waar het het strand af moesten.

Ik persoonlijk vind daar dus niets aan, anticipatie van een paard op het strand of waar dan ook valt te verwachten, geen problemen. Maar deze paarden werden duidelijk door iedereen maar gewoon hoppa losgegooid dat was geen rijden meer, we werden meegenomen op een rit that's all.

Met z'n tweeën is het misschien nog wel oké, als iemand op zijn eigen (goed gecontroleerd gereden) paard gaat. Dat tweede paard zal dan nooit echt gaan zonder het eigen paard, maar een groepje paarden van de manege, ik zou het niet doen.

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 00:32

Bij het fjorden paard kun je erg leuke ritten maken.
Je mag wel niet met de paarden naar het rono strant, maar er is bos genoeg, en er is ook water (in de zomer mag je daar wel eens zwemmen met de paardjes ;) ) en ook lange zand paden voor race galop :o
Je kunt ze goed sturen, zijn goed te houden en zijn gewoon erg leuke paardjes! Ze willen wel allemaal voorop, en als je ze wel in galop zet op een zand pad moet je niet schriken want dan gaan ze dus echt in ren galop! ;)

__Melis__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 11:22

misschien bij manege hoek van holland? daar zit ook een camping naast...

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 19:30

zou manege grol overslaan, haalde na de rit mijn zadel van het paard af, lag de rug tot bloedens aan toe open, direct het paard ernaast afgezadeld, zelfde verhaal..

Ik huur nooit meer ergens een paard

_BLOEMPOTJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 21:29

Wij hebben het met een keer met een club gedaan op de veluwe. Maar dat was niet onze bedoeling, wij wouden eigenlijk met begeleiding hihi.

Maar manege Belvedere (oid) raad ik niet aan! Paarden zagen er niet uit, mager, zadels pasten niet, nauwelijks stro op de vloer... We hebben achteraf ook spijt dat we ooit op die paarden zijn gestapt. Maarja, niks aan te doen.

NiG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 22:31

Hoi,

Ik zou manege Grol zeker overslaan. Ben daar een keer met 2 vriendinnen met een groep mee geweest. Heel veel beginners, er werden geen singels gecontroleerd etc., een aantal paarden waren flink mager, groep van zo'n 25 man (waarvan de helft beginners, zo bleek op het strand) en 2 begeleiders.

Was echt een zooitje ongeregeld, erg massaal en commercieel,
wegens die beginners is er ook nog eens een zwaar ongeluk gebeurd met iemand op het strand (een van mijn vrienden) en vervolgens ging men daar zeer onprofessioneel mee om,

Maar idd mooie duinen en strand.

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 21:36

ik zou eerst met begeleiding doen. want je kent de omgeving nog niet zo goed, het paard misschien wel, maar jij kent het paard ook niet dus dan kan het verkeerd aflopen.

Starfall

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 19:57

Ik ben zonder begeleiding op buitenrit geweest bij het Fjordenpaard. Dat beviel me opzich wel. :p

Wins8976

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 09:45

Hallo!
Mijn dochter & ik gaan ook paarden huren, wij vinden het natuurlijk heel belangrijk dat de stallen/ponys/onderhoud etc goed eruit zien.;)
en er is een manege die wij harstikke goed vinden: http://www.stalhouderijvanbijnen.nl/Buitenritten.htm >een hele goeie manege!
De paarden zijn hartstikke braaf en je kunt er zo fijn rijden!
Wij doen het altijd zo: De kleinste gaat mee op een wandelpony (natuurlijk wel dat ze door een van ons als ouder wordt vastgehouden) & wij gaan op 2 paarden zelf lekker rijden.
ECHT WAAR, EEN HEEL LEUK PLEZIER UITJE!:D
ik hoop dat ik nu niet te hard van stapel ben gelopen maarja.:$

gr.
Laatst bijgewerkt door Revanches op 05-01-11 23:47, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Vetgedrukte en cursieve tekst verwijderd voor een betere leesbaarheid

nannyrana7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 10:52

nou van mij hoeft het niet hoor zonder begeleiding rijden bah
Je weet helemaal niet hoe de paarden zijn en bovendien snap ik niet dat het nu nog steeds kan want je bent als manege ten alle tijden verantwoordelijk lijkt me want het zijn jou paarden.
Als ik ergens ga rijden dan graag met begeleiding.
Heb al vaak genoeg mensen als een gek zien rijden op manege paarden die ze even mee gekregen hebben en vond het dan altijd een beetje erop lijken dat het die mensen niets uit maakt hoe het met paard gaat want die is toch niet van hun.
Heb nu sinds 2 jaar mijn eigen paard en dit heeft natuurlijk een groot voordeel maar mocht ik haar meenemen op vakantie zou ik me de eerste dagen graag aansluiten bij een groep van daar om de omgeving te leren kennen.

Jessicajoann

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 16:37

Manege Heemskerk doet het ook.

Kristel16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 17:49

In putten heb je voor 11,50 een paard zonder begeleiding je kunt dan een uur rijden!! En je zit in een bos dus dat is wel handig!!

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 20:33

Een paard huren zonder begeleiding zegt genoeg over de manege en hun verantwoordelijkheids gevoel niet doen dus. Je kent het paard niet en wellicht de omgeving ook niet. Ga gewoon gezellig in een groep rijden met andere mensen wel zo veilig lijkt me

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 20:38

Ik heb ook een keer zonder begeleiding buitenritten gedaan maar ik vind met begeleiding veel prettiger! Nu ben ik zelf af en toe begeleider bij ons op stal voor kleinschalige buitenritten (kan dus 1 op 1 zijn met max 1 op 4), geen grote groepen en je kan goed bepalen wat het niveau is waardoor het bij ons niet altijd alleen maar stappen en draven is :D

nannyrana7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 23:05

nou vandaag ook weer als begeleiding met een groepje mee geweest, konden allemaal heel goed rijden (niet dus) wil wedden dat ze er echt naast gelegen hadden als ze alleen weg waren gegaan. Dus erg blij dat dat bij ons niet mag.
Snap trouwens toch nooit waarom mensen op moeten scheppen over hun rij niveau want dat brengt een hoop gevaar mee.
Wij krijgen de vraag ook regelmatig maar doen het gewoon echt niet gelukkig de rest van de maneges op Texel ook niet. maar ja daar zijn sommige mensen zoals de ts niet blij mee.
Er zijn er genoeg die wel met de groep mee willen dus nemen we die gewoon mee.
En is het niveau niet hoog genoeg bellen we even met de baas en gaan ze terug naar de manege of met een andere begeleiding een stap en draf ritje maken. Want kan me erg voorstellen dat als je kan rijden niet met onervaren ruiters samen wil rijden tenzij het vrienden zijn.
Dus ken je de paarden en de omgeving niet ga gewoon onder begeleiding dat is veel veiliger.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 23:46

Oud topic, slotje.