Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Waratje schreef:monica08 schreef:Natuurlijk is het niet leuk voor die paarden, maar arme paarden? kom op zeg, overdrijven is ook een vak! Paard gaat er niet dood aan om op stal zijn aandacht te krijgen. En waar wil je zout weghalen? Het zout in de winkels was binnen no time op en er is toch een tekort aan zout? En denk niet dat de boeren er zo blij mee zijn om overal zand te gaan strooien..
Niet meer te hanteren? Ze was wel wat drukker dan anders, maar echt niet dat ze gelijk haar voeten breekt omdat ze zo gek doet hoor..
Typisch bokt, alles is gelijk zielig en als je paard 1 dag binnenstaat is het gelijk dierenmishandeling. En wat nou als je paard een been breekt ofzo?
Edit: niet iedereen heeft het luxe, niet iedereen heeft een binnenbak of buitenbak of een pad om te lopen.
Er is nogal een verschil tussen 1 dag en 2 weken niet van stal komen. En een paard breekt echt niet zomaar een been als ze de kans krijgen om zelf hun evenwicht en weg te zoeken.
Dat pad om op te lopen kun je zelf maken en het is jouw keuze waar je staat wat voor faciliteiten je hebt. JIJ kiest ervoor om een paard te hebben, JIJ kiest voor de stalling waar je staat, DUS JIJ bent verantwoordelijk voor haar beweging. Ik vind het verbazingwekkend hoe mensen de verantwoordelijkheid maar afschuiven op een ander.
en IK ga haar echt niet van stal veranderen omdat er 1x in de 1000 jaar sneeuw valt waardoor ze niet naar buiten kan. Dat jij het verbazingwekkend vindt over de verantwoordelijkheid moet jij weten, maar overdrijven is ook een vak. monica08 schreef:Ik heb 1x geprobeerd om 5 meter te lopen en ze gleed met beide voorbenen 2 meter verder, dus dat was duidelijk; die gaan niet naar buiten voordat het beter is. En inderdaad IK ben verantwoordelijk dus IK heb de beslissing toch ook genomen om haar binnen te laten?en IK ga haar echt niet van stal veranderen omdat er 1x in de 1000 jaar sneeuw valt waardoor ze niet naar buiten kan. Dat jij het verbazingwekkend vindt over de verantwoordelijkheid moet jij weten, maar overdrijven is ook een vak.
En dan kun jij niet verzinnen om zelf aan de slag te gaan met een schep om een looproute te maken naar de paddock? Of, in overleg met de stalbaas, een paadje daarheen te maken met mest? Dat werkt namelijk ook uitstekend tegen de gladheid en is naderhand ook best weer op te ruimen. Daar je, bij gebrek aan rijbak, toch niet kunt rijden, kun je die tijd uitstekend aan dit soort klussen besteden zodat je paard tenminste nog af en toe een beetje kan bewegen.
Muffe stal? Dan weet ik niet hoelang jij al niet uitmest.

Waratje schreef:monica08 schreef:Ik heb 1x geprobeerd om 5 meter te lopen en ze gleed met beide voorbenen 2 meter verder, dus dat was duidelijk; die gaan niet naar buiten voordat het beter is. En inderdaad IK ben verantwoordelijk dus IK heb de beslissing toch ook genomen om haar binnen te laten?en IK ga haar echt niet van stal veranderen omdat er 1x in de 1000 jaar sneeuw valt waardoor ze niet naar buiten kan. Dat jij het verbazingwekkend vindt over de verantwoordelijkheid moet jij weten, maar overdrijven is ook een vak.
Je hebt 1x geprobeerd om een stukje te lopen, ze glijdt uit en dan denk jij twee weken lang maar gewoon "jammer dan"?En dan kun jij niet verzinnen om zelf aan de slag te gaan met een schep om een looproute te maken naar de paddock? Of, in overleg met de stalbaas, een paadje daarheen te maken met mest? Dat werkt namelijk ook uitstekend tegen de gladheid en is naderhand ook best weer op te ruimen. Daar je, bij gebrek aan rijbak, toch niet kunt rijden, kun je die tijd uitstekend aan dit soort klussen besteden zodat je paard tenminste nog af en toe een beetje kan bewegen.
djuno schreef:en in de wei geparkeerd met een doos tissue voor het huilen en snel het hek gesloten.

Anouk__ schreef:chanouk schreef:Een paard alleen buiten zetten omdat die dan niet gek gaat doen nou weet niet een paard alleen maak je niet echt gelukkig...
Wat bedoel je hier precies mee? Mijn paard staat niet in zn eentje buiten hoor, als je dat bedoelt met alleen.. of heb je je zin gewoon krom geformuleerd?

Ik moet het echt een keer filmen. Hij wil zooo graag achter de rest aan, maar is echt heel voorzichtig. Hij draaft heel zachtjes, neus richting de grond en de oortjes heel bedenkelijk opzij. Hij wéet gewoon dat hij onderuit gaat als hij harder loopt en niet goed uitkijkt en dus past hij zich aan. Mooi toch?!