Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

)
een lage neusriem om (ook wel trainings of hanoverraanse neusriem genoemd) niet strak, hij kan ongeveer 2 vingers dik zijn voortanden van elkaar krijgen. Kan hij toch iets van zich afbijten. Ik doe de neusriem onder het halster door dan achter de oren door beide halsterringen, zo krijgt hij hem niet af
Hij doet het nu niet meer en weet als hij wel weer gaat bijten dat hij de neusriem weer om krijgt. (hij is wel slim
)
OeFeertje010 schreef:duur grapje voor de stalgenoten.
ja dat is het zeker weten
moonfish13 schreef:OeFeertje010 schreef:duur grapje voor de stalgenoten.
ja dat is het zeker weten
Wat nou duur voor de stalgenoten?
Ik mag hopen dat Ts die dekens vergoed heeft, anders zou ik toch echt pislink worden.
Hertshoornolie en al dat soort troep zou ik niet op mijn dekens willen hebben.
maXcomX schreef:Ik heb nog nooit meegemaakt dat je iets op een dek moet smeren, hooguit blenco of andere waterafstotende middelen, wat een onzin zeg! Als een paard baknijd heeft (dat hebben er veel) dan wordt er idd gebeten, dek of niet. Dat doen paarden nu eenmaal onder elkaar. Zet gewoon de juiste paarden bij de vriendjes en niet alles door elkaar, als je zo zuinig bent op je dek. Of laat dat ding gewoon af, als de club samen is. Paarden kunnen heel goed tegen kou, regen en sneeuw (als je ze tenminste niet teveel verwent tegen de elementen) Tocht, wind en teveel warmte is waar ze een hekel aan hebben. Maar in Nederland is een dek eigenlijk overbodige luxe. De paarden hier staan nu 3 maanden in de vrieskou - -15 tot -5 graden de hele dag - (hebben 'savonds wel een dek, ook op stal) behalve de oudere paarden en die met hoefproblemen, die hebben de hele dag een dek omdat ze gewoon in de wei staan.we hebben hier een underdog, en die gaat zonder dek naar buiten (anders wordt het een dek per dag met winkelhaken) en anders gaat ie met dek, maar alleen bij minder dominante types. Niet alle paarden kunnen nu eenmaal goed met elkaar overweg, daar moet je dan maar een mouw aan passen of een minder duur dek aantrekken of neem er een van canvas, die dekken kunnen wat meer hebben, maar vergen wat meer onderhoud.

Kitty_luna schreef:kan ik begrijpen als die paarden geschoren zijn ?

Vraag ik me af wat ik al jaren doe bij die koeien. Ik scheer al een jaar of 15 bij boeren hun koeien/ pinken en kalferen. In verschillende modelen.
Om kosten te besparen op graaskorfen is een lage neusriem echt aan te raden. 1 dag om en dan kijken wat hij de volgende dag doet. Bij mijn "piranja" hoef ik de riem maar voor zijn neus te houden en hij snapt de hint