buurpaard sloopt jouw deken, wat doe je?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 18:21

vind het vrij belachelijk dat ze niet eens de moeite wil nemen om te informeren bij haar verzkering!

daantjuhhh

Re: buurpaard sloopt jouw deken, wat doe je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 18:30

staat die persoon bij jou op een stal?

Mijn paard heeft 2 mnd geleden 2 dekens compleet gesloopt (De rat :( )
Maar de pensioneigenaar wilde niet dat ik dit ging vergoeden (ook niet via de verzekering) omdat je straks anders krijgt:
Mijn paard heeft een dik been, jou paard heeft hem getrapt....

Je hebt ook niet echt bewijs he.
Ik of zij heeft niet gezien dat die van mij de deken kapot getrokken heeft (ook al weten we het eigenlijk wel, die van zit altijd aan alle paarden te plukken)

Als je op een stal staat zou ik vragen wat jou pensioneigenaar hier van vind!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 18:45

ik vind het gewoon normaal dat je dit bij de verz meld
en als het dan vergoed word is erg prettig.

ik heb jaren geleden bij een ander paard van mij 2x een deken geclaimd bij mijn verz
ze hadden op stal gezien dat hij dat gedaan had,en ik doe daar niet moeilijk over

en gelukkig deden de mensen wiens paard mijn nieuwe deken scheurde ook niet moeilijk
het was bij mij een deken van 109 euro,ik was erg blij dat deze vergoed werd.

nu staan we met 4 paarden naast elkaar 2 aan 2 waarvan er 3 een deken op hebben
en ze zijn alle 3 dekentrekkers :+
nu hebben wij afgesproken dat het eigen kosten zijn als er een deken stuk gaat.
of doe er een oude deken overheen ,heb ik in het begin ook gedaan toen had ik een 600D deken
nu kigt er een 1680D op deze gaat niet snel kapot ook de Bucas is sterk.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 19:29

Ik weet niet of ik het zelf zou betalen zou het wel onzin vinden.
Maar ligt er wel een beetje aan van wie het paard is. Voor de rest heeft er een paard al eens een deken van mij gesloopt. Die heeft er ook niets voor hoeven betalen. Die dingen gebeuren nu eenmaal. Net wat daantjuhhh zegt zo kun je overal wel "moeilijk" over doen. Het blijven paarden.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 19:31

dat is t risico als paarden bij lekaar kunnen komen en aan hun dekens kunnen trekken. is vervelend als t jouw deken is maar dat risico neem je als je ze naast elkaar zet en ze bij elkaar kunnen

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 19:34

maar waar heb je je verzekering dan voor?

de mijne deed echt niet moeilijk met 2 dekens vergoeden ;)

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 19:38

als de verzekerng t vergoed is t prima en mooi meegenomen maar als die dat niet doen zou ik niet betalen.

Wig_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 19:39

Hebben we bij ons op stal ook verschillende xen meegemaakt.
Krijg je gewoon vergoed.!
Moet je niet bij vertellen dat ze hengstig is of dat ze zelf erbij is gaan staan..

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 20:20

Geen idee of jullie aardig met elkaar overweg konden. Maar ik kan me voorstellen als het heel recent is gebeurt en je er meerdere sms-jes in korte tijd over hebt gestuurd dat het inderdaad vervelend over kan zijn gekomen.
Kom je haar niet op korte termijn weer eens tegen op stal? Dat je haar persoonlijk kan zeggen dat haar verzekering het naar alle waarschijnlijkheid vergoed. En dan nog eens vragen of ze dat in ieder geval wil informeren. :)

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 20:29

Dit is bij mijn paard 2 jaar geleden 3 keer op een rij gebeurd, en dan wel met dekens die ietsjes meer kosten dan 58 euro.
Het zou niet in me opkomen om iemand hiervoor vergoeding te vragen, het hoort erbij. Wel balen natuurlijk!
De eigenaar van de dader vond het de 3de keer wel zo banketstaaf dat ze tegen haar verzekering heeft gezegd dat haar honden de deken gescheurd hadden terwijl deze op stal lag.
Om de een of andere reden was dat wel gedekt en anders niet...

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 20:34

Zou eventueel verz. navragen.
(echter durf te zeggen dat die het niet vergoeden, gezien ervaring vorig jaar... met notabene letsel schade).

Echter indien dit hengstige merrie was die bij het draadje voor sloerie gaat spelen..
Dan lijkt het mij gevalletje waar er 2 spelen hebben er 2 schuld.
(Heb ook een merrie...weet hoe ze kunnen zijn :+ ;) )

Anders zou je ook geen paard meer zonder driedubbele bedrading en sloten ertussen bij elkaar in de buurt
kunnen zetten en al helemaal niet bij elkaar in de wei. Hoort erbij dat ze af en toe eens wat slopen.
Beter dekentje, dan paard zelf...

Snap uiteraard wel dat het balen is.

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 20:41

Mijn paard sloopte voorheen zijn dekens altijd zelf maar nu ik op een andere stal sta niet meer.

Helaas is zijn weidemaatje zich vreselijk aan het vervelen (eigenaar is hoogzwanger en paard krijgt nu geen aandacht/beweging) en dat leeft het beest nu dus uit op mijn paard. Gevolg: al 2 kapotte dekens in 1 maand. Ik baal hier ook van en heb gevraagt of ik ook een draadje in mijn wei krijg maar ik vraag de eigenaar niet om vergoeding voor mijn dekens.

Simpelweg omdat het paarden zijn en dan gebeurt dat nou eenmaal. Ik vind het belangrijker dat de paarden bijelkaar staan in de wei, ik plak er wel duktape op. Werkt prima.

En in jou geval... dubbel draadje in de wei, zodat ze niet meer met hun koppen bijelkaar kunnen komen...
Ik vind het ook 2 vechten 2 schuld. Jou merrie in hengstig, dus die heeft haar buurman uit staan te dagen.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 20:42

Sjolvir schreef:
Zou eventueel verz. navragen.
(echter durf te zeggen dat die het niet vergoeden, gezien ervaring vorig jaar... met notabene letsel schade).

Echter indien dit hengstige merrie was die bij het draadje voor sloerie gaat spelen..

Anders zou je ook geen paard meer zonder driedubbele bedrading en sloten ertussen bij elkaar in de buurt
kunnen zetten en al helemaal niet bij elkaar in de wei. Hoort erbij dat ze af en toe eens wat slopen.
Beter dekentje, dan paard zelf...

Snap uiteraard wel dat het balen is.

vreemd dat jij met zekerheid durft te zeggen dat ze het niet vergoeden,terwijl mijn verz en die van mijn stalgenoot het wel vergoed hebben
en wij hebben de laatste x netjes verteld dat ze samen in de bak liepen en hij ineens aanviel
er is helemaal niet moeilijk over gedaan er is niks nagevraagd en ze hoefden de deken niet te zien zelfs de bon hoefde niet
het bedrag dat doorgegeven was is netjes uitgekeerd :D

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 20:46

Ik vind dat ze het gewoon moet vergoeden, helemaal als jij zo zeker bent dat haar paard het heeft gedaan.
Alleen zou ik haar er niet over de telefoon spreken, maar haar bv. op stal er over aanspreken. Als het een auto was geweest had ze ook anders moeten handelen, toch? Anders betaald ze het zelf maar. Echt netjes is anders.

Succes met alles.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 20:47

Ik zou het je niet vergoeden, je kiest er voor je paard daar neer te zetten. Jammer, maar helaas.
Doe je je paard een deken om, terwijl het in contact kan komen met andere paarden, heb je kans op sloperij, dat is je eigen risico vind ik.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 20:48

Gaat het vuur wat aanwakkeren........ }>
Stel de stalhouder maar aansprakelijk: er is bekend dat die van jullie beide niet goed met elkaar over weg kunnen. Er staat een enkel draadje tussen, kennelijk niet voldoende om niet meer bij elkaar te kunnen met dit als gevolg nu. Dan had de pensionhouder ook voor 2 rijen draden kunnen zorgen met b.v. 1,5 - 2,5 meter tussen ruimte, dan waren ze niet bij elkaar gekomen en was dit niet gebeurd...........
Ik vind het erg vervelend voor je Lonnie.
Proberen jullie je eens te verplaatsen in de TS, sommigen van jullie hebbben dat ook wel gedaan.
Ik zou het ook niet fijn vinden als mijn spullen (ongeacht deken en of hals) gesloopt zou worden door een ander.
Ik vind het daarbij normaal dat je de andere eigenaar vraagd of er iets geregeld kan worden.
Ook wel erg kort door de bocht om de verzekering niet eens even te willen bellen / vragen, dan was op zijn minst een mogelijkheid geweest en zou de sfeer ten goede komen op stal.
En ja vrij logisch dat de TS dan gaat SMS'n, je wilt per slot toch duidelijkheid (het kan binnen 1 dag duidelijk zijn) en je hebt een nieuwe halsdeken nodig..........
Als dan zou blijken dat b.v. de verzekering niets zou doen, had je nog kunnen voorstellen om de kosten te delen.
Als de verzekering het wel geheel wil vergoeden, probleem opgelost. ;)
Maar om nu gelijk te roepen dat je helemaal niets wil en TS heeft ook meerdere keren haar paard opgevangen, tja dankbaarheid.............. (paard van haar de volgende keer maar laten lopen :P )

Ik zou haar er zelf op aanspreken als ik haar zou zien op stal, desnoods met iemand er bij, b.v. staleigenaar, om te voorkomen dat jullie beide heel erg boos worden.......

Succes!!

(misschien heeft de TS wel geen keuze waar ze haar paard kan en mag neerzetten, ze staat immers in pension)
Laatst bijgewerkt door josie op 15-01-10 21:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 20:53

Ik lees even mee.
Mijn paard is namelijk ook altijd de loela in dit soort gevallen. Heb al verschillende dekens met afgescheurde staartflappen en scheuren. Is nooit in me opgekomen om het via de verzekering te spelen. }:0

Moet zeggen dat ik er ook goed zat van ben om zelf op te draaien voor de kosten. Mijn paard doet dit soort dingen namelijk niet!

Andersom: ik zou zelf absoluut niet moeilijk doen in zo'n geval. De schade vergoeden of de verzekering erbij. Zou me enorm vervelend voelen als ik de schade die mijn paard aanricht niet vergoed en de eigenaar er steeds voor opdraait.... Blijkbaar heeft die persoon waar jij mee te maken hebt daar helemaaaaal geen moeite mee! (Hoe zou het zijn als jouw paard de deken van haar paard gesloopt had?)

Stel nou dat je op jouw pensionstal geen gelegenheid hebt om alle paarden apart te zetten? Dan is het toch niet echt een eigen keuze om je paard naast een sloper te zetten (inderdaad Josie ;-))

waldgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 21:03

heel erg vervelend vooral voor jou, maar helaas is zij niet verantwoordelijk.
Mijn paard had laatst ook een nieuwe deken op en na 4 dagen was deze totaal los gescheurd.
Heb toen het geluk gehad dat deze door de winkel werd vergoed omdat zij vonden dat de stof te dun was(zonder kracht kreeg hij er een schroeven draaien door).
Maar was dat niet t geval had ik hem zelf moeten kopen. Misschien kan je haar uitleggen hoe je situatie is en dat je niet zomaar 58 euro kan neerleggen voor een nieuwe en of ze dan misschien niet toch naar de verzekering kan bellen.
Wil ze dat niet dan is dat jammer maar misschien is toch zo bereidwillig.
Gr waldgraaf

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 21:05

Als mijn paard een deken sloopt terwijl ze in een kudde lopen, vind ik dat eigenlijk ieders eigen risico.
Immers, je kunt niet zien welk paard het doet?
Zo werden bij mijn pony;s vorig jaar in een week tijd 4 dekens gesloopt ;) maar vraag maar eens na aan de andere 5 pony's wie de schuldige was? :D
Bij 1 op 1 situatie, dus als het duidelijk is wie de schuldige is, vind ik het wel wat anders.
Dan zou ik het wel navragen bij de verzekering, mocht die niet willen vergoeden was ik eigenlijk niet van plan het uit eigen zak te gaan betalen :o

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 21:13

Sjolvir schreef:

Even heel zwart - wit:

Vrouw loopt in een kort rokje over straat, komt man tegen en die gaat gelijk aan haar zitten, man ziet het als 'uitlokking'.
Dus in dat geval ook beide schuld: nee toch hoop ik.........

Iedereen weet wel hoe merries kunnen zijn en hoe ruinen kunnen zijn, daarom stonden ze ook al apart.

Als jet mij szou betreffen, ik ozu het wel proberen viia de verzekering en mocht dat niet lukken dan voorstellen samen de kosten te delen of geheel te vergoeden (TS zou dan ook al een paar keer mijn paard hebben gered, al is dat wel de taak van de staleigenaar, maar als jij het eerder ziet, grijp je in, ook dat is logisch, je gaat niet wachten totdat er ongelukken gebeuren)
En dan zou ik de staleigenaar vragen om er een ruimte tussen te maken, zodat ze niet meer bij elkaar kunnen komen.

Er zijn zat paarden die geen dekens of andere zaken slopen bij een ander paard (of mens :D )

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 22:07

josie schreef:
Sjolvir schreef:

Even heel zwart - wit:

Vrouw loopt in een kort rokje over straat, komt man tegen en die gaat gelijk aan haar zitten, man ziet het als 'uitlokking'.
Dus in dat geval ook beide schuld: nee toch hoop ik.........
Iedereen weet wel hoe merries kunnen zijn en hoe ruinen kunnen zijn, daarom stonden ze ook al apart.

Als jet mij szou betreffen, ik ozu het wel proberen viia de verzekering en mocht dat niet lukken dan voorstellen samen de kosten te delen of geheel te vergoeden (TS zou dan ook al een paar keer mijn paard hebben gered, al is dat wel de taak van de staleigenaar, maar als jij het eerder ziet, grijp je in, ook dat is logisch, je gaat niet wachten totdat er ongelukken gebeuren)
En dan zou ik de staleigenaar vragen om er een ruimte tussen te maken, zodat ze niet meer bij elkaar kunnen komen.

Er zijn zat paarden die geen dekens of andere zaken slopen bij een ander paard (of mens :D )

Nee, maar die vrouw zegt nee.
Deze merrie zegt eigenlijk ja!

Al is de verglijking eigenlijk niet te doen.
Dat is appels met peren verglijken.
Ik bedoel, jij wilt niet uitgehuwelijkt worden, maar je doet het waarschijnlijk je paard wel aan. :+

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 22:22

Vrouw gaat met man mee na avond op cafe, rokje scheurt in het liefdesspel, vrouw maakt er een verzekeringszaak van :P

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 23:14

Citaat:
Bij schade die door een dier is veroorzaakt, geldt als hoofdregel dat de eigenaar van het dier aansprakelijk is.

Er wordt in dit geval toch gewoon aan bovenstaande voldaan? Lijkt me echt zo moeilijk niet.

Op buitenrit liep mijn rijgenootje net te dicht achterop mijn paard, paard waarschuwt, maar raakt per ongeluk: tand door de lip en moest gehecht worden door de dierenarts. Is gewoon verzekeringswerk?

Je parkeert je auto op een parkeerterrein bij een stal, paard breekt uit en brengt schade toe aan de auto. Is toch ook gewoon verzekeringswerk?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 09:58

Als hij uitbreekt wel, het wordt volgens mij toch al anders als je je auto in een wei zet waarop paarden staan.
(stond er in de paardenkrant of IDS of paard&sport niet ergens iets over in, zo'n geval?)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 10:12

Het is mij ook een keer gebeurd. Ineens was mijn paard een dekensloper, werd acuut uit de wei gehaald etc etc.
ondanks dat ik er geen reet van geloofde, omdat ik dat echt nog nooit gezien had en hij altijd al tussen paarden stond met dekens, toch maar contact met de verzekering gemaakt (nadat we rondom de tafel hadden gezeten, je staat toch met die mensen op stal en ik was net een week ofzo daar) en deze hebben uiteindelijk de desbetreffende rekening betaald.

Paard ging uiteindelijk ook weer terug in de kudde en er was niks aan de hand. Vermoedelijk was de deken al stuk en hebben ze net gezien dat mijn paard het andere paard wou wegjagen en een stuk los deken greep en hem zo verder stuk trok.
Verder vind ik het ook een eigen risisco om je paard met een dek in de kudde te zetten. Paarden spelen nu eenmaal.

maar het is wel zeker mogenlijk omdat via je verzekering vergoed te krijgen alleen ben ik bang dat als iedereen dit gaan doen de verzekring dit dus niet meer gaat vergoeden of misschien alleen boven een bepaald bedrag.