Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
)
)Sjolvir schreef:Zou eventueel verz. navragen.
(echter durf te zeggen dat die het niet vergoeden, gezien ervaring vorig jaar... met notabene letsel schade).
Echter indien dit hengstige merrie was die bij het draadje voor sloerie gaat spelen..
Dan lijkt het mij gevalletje waar er 2 spelen hebben er 2 schuld.
(Heb ook een merrie...weet hoe ze kunnen zijn![]()
)
Anders zou je ook geen paard meer zonder driedubbele bedrading en sloten ertussen bij elkaar in de buurt
kunnen zetten en al helemaal niet bij elkaar in de wei. Hoort erbij dat ze af en toe eens wat slopen.
Beter dekentje, dan paard zelf...
Snap uiteraard wel dat het balen is.
)
)
maar vraag maar eens na aan de andere 5 pony's wie de schuldige was? 
Sjolvir schreef:Echter indien dit hengstige merrie was die bij het draadje voor sloerie gaat spelen..
)
) josie schreef:Sjolvir schreef:Echter indien dit hengstige merrie was die bij het draadje voor sloerie gaat spelen..
)
Even heel zwart - wit:
Vrouw loopt in een kort rokje over straat, komt man tegen en die gaat gelijk aan haar zitten, man ziet het als 'uitlokking'.
Dus in dat geval ook beide schuld: nee toch hoop ik.........Iedereen weet wel hoe merries kunnen zijn en hoe ruinen kunnen zijn, daarom stonden ze ook al apart.
Als jet mij szou betreffen, ik ozu het wel proberen viia de verzekering en mocht dat niet lukken dan voorstellen samen de kosten te delen of geheel te vergoeden (TS zou dan ook al een paar keer mijn paard hebben gered, al is dat wel de taak van de staleigenaar, maar als jij het eerder ziet, grijp je in, ook dat is logisch, je gaat niet wachten totdat er ongelukken gebeuren)
En dan zou ik de staleigenaar vragen om er een ruimte tussen te maken, zodat ze niet meer bij elkaar kunnen komen.
Er zijn zat paarden die geen dekens of andere zaken slopen bij een ander paard (of mens)
Citaat:Bij schade die door een dier is veroorzaakt, geldt als hoofdregel dat de eigenaar van het dier aansprakelijk is.