Paard wassen in de winter

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sies

Re: Paard wassen in de winter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 17:52

ReneeMonty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 17:03

Mijn shetlander had luis toen we hem kochten. Toen hebben we de DA erbij gehad die had twee optie's. 1 was een speciale shampoo om hem te wassen. En de ander was 2 injectie's, we zijn voor de injectie's gegaan. De stof gaat in het bloed zitten de luizen zuigen dat bloed op en gaan eraan dood. Na (uit mijn hoofd) 2 weken een herhalingsspuit, deze is voor de eieren die zijn dan uigekomen de nieuwe diertjes zuigen het bloed en gaan eraan dood. Zo heb je je pony luisvrij zonder moeite. Aangeraden word om de spullen of met speciale shampoo te wassen of het voor langere tijd in een luchtdichte zak te stoppen. Luizen kunnen namelijk niet erg lang overleven zonder bloed. Wassen zou ik absoluut niet doen met dit weer die dikke vacht krijg je nooit droog. Ik werkt 1 keer wassen niet het moet vaker dus dan heb je een paar keer de ellende dat ze moeten drogen.

MayaMijnPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 19:31

mmm....
Je kunt het proberen. Maar ik zou het niet doen vanwege je geen zweetdeken hebt

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 19:47

ik zou het niet doen, mijn shet x welsh had ze ook. Ik heb een pour on ( noromectin) gekregen van de DA. Hoefde het alleen over de rug te gieten en ze waren luisvrij ;) er zijn meerdere middelen die werken zonder te hoeven wassen. Ideaal dus voor degenen die moeilijker kunnen wassen

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 20:03

je kan ook frontline sprayen, maar wassen kan ook. heb je geen zweetdeken dan kan een fleece of wollendeken van je eigen bed ook, moet je zelf alleen een nachtje zonder. Een laag stro eronder kan ook werken en ik weet nog dat ik vroeger mijn pony een keer met de föhn gedroogt heb.

Romili

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 20:06

Ik zou ze niet wassen met dit weer als je ze niet lekker kunt inpakken..

Heb je geen oude wollen dekens ofzo die je na het wassen er lekker overheen kunt leggen *D

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 21:47

anders misschien eens bij de kringloop kijken voor wollen dekens, zullen niet veel kosten denk ik, maar kwaliteit is vaak super.

wietse1905

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 21:54

Als je geen andere middelen kunt regelen om ze droog te behandelen dan zou ik toch gewoon gaan wassen. Het lijkt me niet fijn voor hem als hij constant jeuk heeft door de beten. Regel het liefst gewoon een deken en wrijf hem na het wassen zo goed mogelijk droog met stro of handoeken. Je moet ze absoluut niet zeiknat buiten zetten.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 22:00

Bermudaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-10 20:59

Bedankt voor alle reacties!

Ik heb het opgelost met luizenpoeder, hiermee hoefde ik de paarden niet te wassen.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 21:41

is het toevallig veeluispoeder?
want die zorgt dat de geur van je paard minder aantrekkelijk is maar maakt de luizen niet dood en ze kunnen dan gewoon blijven zitten.

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 20:58

je mag een paard toch pas wassen als het 20 graden is (als je geen zweetdeken hebt dan he)?

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 21:05

lailapri schreef:
je kan ook frontline sprayen, maar wassen kan ook. heb je geen zweetdeken dan kan een fleece of wollendeken van je eigen bed ook, moet je zelf alleen een nachtje zonder. Een laag stro eronder kan ook werken en ik weet nog dat ik vroeger mijn pony een keer met de föhn gedroogt heb.

je weet toch dat frontline uiterst giftig is en bij overdosering je dier ademnood kan krijgen ??

gelukkig heb je het opgelost met poeder
beter dan wassen of scheren.