Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
GenteDiMare schreef:Ze is inderdaad nog niet volledig rechtgericht, dat klopt.
Zou ik er dan een osteopaat bij halen of gewoon een DA?funnyhorses schreef:ik heb het verhaal ook gelezen en denk dat het paard last heeft van rug en spieren,gezien het feit dat ze moeite heeft/had om zadel te accepteren en het niet stil willen staan met opstappen en zo explosief reageerd!
wat voor jou paard goed zal zijn is rechtrichten en veel grondwerk doen!(misschien merk je wel dat ze de ene kant makkelijk loopt en andere kant moeilijk?)
Ik heb de foto's bekeken en denk dat ze makkelijker rechtsom loopt dan linksom,klopt dat?
Haal er een deskundig persoon bij die jou kan begeleiden met je paard.
Ik denk niet dat het onwil is van je paard of alleen maar een overschot aan energie(speeld wel een rol maar een kleine)jou paard heeft een duidelijke manier om te laten blijken dat er iets niet goed zit in het lichaam,probeer erachter te komen wat het kan zijn.
Trouwens wat een mooi beestje heb je!!!!

Joolien schreef:Ga jij dan ook elke maand naar de osteopaat/kraker oid? En toen niemand er ooit van gehoord had?? Nee sorry, als mijn paard niet goed is rij ik het er zelf wel uit. Ik vind een osteopaat zeker geen must...
ariegorn schreef:Ben ik weer,
Heb je andere verhaal niet helemaal gelezen, maar doe je al grondwerk met haar?
Wat ik wel eens doe, (kan nou eenmaal niet goed longeren)
Ik laat hem dus eerst zijn gang gaan, dan kom ik de bak in en ga ik longeren zonder touw.
Zorg wel altijd dat je schuin achter haar staat, dus niet op hoofd hoogte,
meer richting billen.(drijvers houding)
ik laat hem dan stappen, draven en galloperen, maar meestal wanneer ze mogen galoperen
beginnen ze weer te gekke. (tip van nh) wanneer dit gebeurt ga jii ook als een gek te keer, dus springen zweep in de lucht draaien enz.... maar kijk haar niet aan blijf achter haar, zij denkt dan tjee wat een gek mens en zoekt dan waarschijnlijk jou op, dus wanneer ze naar jou toe komt beloon je haar met een brokje ofzo.
Dan begin je weer opnieuw en blijft dit doen tot ze door heeft ohhh ik kan ook galoperen zonder te moeten gekke. dan laat je haar stoppen en weer naar jou toe laten komen. jij moet niet op haar afstappen.
Dit heb ik geleerd van nh, hoop dat je het een beetje snapt
Su6

Caira schreef:Haal er idd iemand bij die verstand heeft van NH.
Maar ik kan je het grootste probleem gelijk al noemen, een paard is niet gebouwd voor een box. Je kunt zeggen dat je er niets aan kunt doen dat ze nauwelijks buiten komt, maar jij bent verantwoordelijk voor het welzijn van je paard. En weidegang of in elk geval minimaal 6-8 uur in een paddock zijn dan echt essentieel. Pak je paard op en ga naar een andere stal. Want heel eerlijk, hoe zou jij je voelen als je 24/7 in je eigen wc zou staan? Het is jammer dat je zo ver woont want ik was je met alle liefde komen helpen.
... Jij bent toch degene die er voor kiest om op die stal te staan... Buitendat.. als ze minder voer moet hebben, dan zeg je dat toch?GenteDiMare schreef:Ja, net daarom dat ik op zoek ben gegaan naar een andere stal, waar ze wel de mogelijkheid heeft om elke dag buiten te komen.Caira schreef:Haal er idd iemand bij die verstand heeft van NH.
Maar ik kan je het grootste probleem gelijk al noemen, een paard is niet gebouwd voor een box. Je kunt zeggen dat je er niets aan kunt doen dat ze nauwelijks buiten komt, maar jij bent verantwoordelijk voor het welzijn van je paard. En weidegang of in elk geval minimaal 6-8 uur in een paddock zijn dan echt essentieel. Pak je paard op en ga naar een andere stal. Want heel eerlijk, hoe zou jij je voelen als je 24/7 in je eigen wc zou staan? Het is jammer dat je zo ver woont want ik was je met alle liefde komen helpen.
, zal al een heel stuk schelen voor je paard
. 

Momenteel ben ik op zoek naar een nh-instructor die me op weg kan helpen om nh te beginnen. Om op die manier de band terug op te bouwen en te werken aan wederzijds vertrouwen.