Paard gaat relaxt liggen in trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Paard gaat relaxt liggen in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 01:07

In ieder geval geen strobaal onder hem leggen in de trailer.

midgie

Re: Paard gaat relaxt liggen in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 22:13

Kan ook heel goed oversprong gedrag zijn, is net zo als dat een paard op een plek gaat rollen waar hij nooit eerder is geweest.
Misschien wat meer oefenen met trailer laden er in en eruit en terug naar de wei, maak het leuk op de trailer en niet gelijk laden en altijd maar wegrijden, maar b.v eens half in de week een keer trailer gaan laden oefenen.
Kan heel goed zijn dat het paard het toch gewoon eng vind, ook al blijkt dat uiterlijk niet zo te zijn.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 22:13

verwijderd
Laatst bijgewerkt door Amyyy op 27-09-23 15:28, in het totaal 2 keer bewerkt

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 22:21

Citaat:
Kans op vastliggen is dan heel groot..
En aangezien het niet mijn trailer ook is, en de eigenaar het schot er niet uit wil hebben is dat geen oplossing..

KiWiKo schreef:
ik zou hem lekker laten liggen. ik zou zelfs wat meer ruimte voor hem maken :)

welnee :D kans op vastliggen is net zo groot op stal :)

En als hij gewoon rustig gaat liggen, en rustig weer op staat is er ook weinig tot geen kans op schade :D[/quote]

Dat lijkt mij ook. Gewoon lekker laten liggen, hij kan de trailer in principe niet slopen zo. Zoals hier iemand anders al zei: voorstang eruit, tou met houtenklos, en het schot eruit. Probleem opgelost. Dit is niet iets wat je zomaar af kunt leren.

jingles11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 14:07

wow, lastig probleem! wat een oplossing zou kunnen zijn is even een mail sturen naar Monty Roberts Nederland. ikweet dat je niet veel geld wilt uigeven, maar zij geven ook telefonisch advies. daar hoef je niks voor te betalen en heeft mij destijds erg geholpen...

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 16:05

jingles11 schreef:
wow, lastig probleem! wat een oplossing zou kunnen zijn is even een mail sturen naar Monty Roberts Nederland. ikweet dat je niet veel geld wilt uigeven, maar zij geven ook telefonisch advies. daar hoef je niks voor te betalen en heeft mij destijds erg geholpen...

Oke super bedankt!!

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 21:28

Mijn paard (nu 23) is vroeger 2x gevallen in een trailer. Terwijl je 10km per uur rijdt een fietser die voor je auto wil oversteken en valt + iemand die door rood kwam knallen. Dan vragen mensen me nog steeds waarom ik een trailer trauma heb :D

Ze raakte ook overigens nooit in paniek, bleef gewoon rustig liggen (paard van 1.80cm die dan naast mijn schimmeltje stond :\ )

Toen ik naar Belgie verhuisde (en even geen vervoer had) heeft een vriend van mij mijn paarden vervoerd...in een vrachtwagen, zijwaards, voor 6 paarden. daar ging ze dus gelijk in liggen, schimmeltje stond met 4 benen over knol van 1.80cm. Je weet niet wat er door je hoofd gaat als je dan de klep openmaakt %) maar mevr. was niet in paniek, en schimmeltje ook niet, die hupste gewoon over de grote de vrachtwagen uit. Omdat de stang verbogen was (spiksplinternieuwe vrachtwagen, heeft me hfl 2.500 gekost) moest de grote nog 20min blijven liggen...en daar had ze geen problemen mee, stang weg, staat rustig op en wandelt de vrachtwagen uit.

maw, ik wens je veel sterkte :D helaas geen tips voor je !