Jong paard aan het bit laten wennen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xx_Irisje

Re: Jong paard aan het bit laten wennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 09:54

Even bakstukje losmaken, kopstuk over de oren en dan rustig het bit in doen en bakstuk weer sluiten.
Heb nog geen jong of oud ding gehad waarbij dit niet lukt, heeft hij het bit geaccepteerd kan je het op de normale manier doen.

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-10 11:26

KiWiKo schreef:
echt ongelovelijk :D :D

mens doe gewoon een hoofdstelletje aan, stop met trutten :)

hoe meer getrut hoe moeilijker het word........... gewoon doen

Whahahahahahaha, sja zo was het bij mijn andere ponys ook gewoon, gewoon doen!
Maar bij hem is het gewoon zo anders.

De eerste keer heeft ie trouwens goed gereageerd op de stroop! hoewel hij er eerst niets van moest hebben (wat de boer niet kent dat vreet ie niet) ben benieuwd of hij er de komende keer weer intrapt!

HippoLogic

Re: Jong paard aan het bit laten wennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 11:41

Hoe oud is je paard? In verband met wisselen. :)

Er zijn al een heleboel nuttige tips gegeven, maar ik heb er nog een voor je: geef eerst een handje voer en als hij aan het kauwen is, schuif je het bit in de mond.

Equiine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 19:03

Gooit je paard vaker zijn hoofd omhoog of alleen met het bit indoen?
Ik zou als ik jou was hem eerst een beetje geruststellen,kroelen etc. En dan je hand boven op zijn hoofd leggen,zodat hij z'n hoofd niet naar boven kan gooien. Probeer dan rustig het bit in te doen. Als hij z'n bit nog steeds ''in wil nemen'',probeer het dan over 20 á 30 min. weer.
Ging het wel goed?Bit uitdoen,belonen met iets lekkers en lekker kroelen. Na ong. 1 uur weer proberen,doe dit ong. 3 á 4 keer per dag. Moet lukken!

Moderatoropmerking:
Reacties verwijderd, mensen kijk naar de datum van de laatste reactie, dit topic is echt te oud om weer omhoog te halen
Laatst bijgewerkt door Tanja op 08-11-10 20:07, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Zie modopmerking